A BMW hatalmas erőbedobással készül a vadonatúj 7-es, és azon belül is annak elektromos verziójának bemutatójára, amely i7 néven érkezik. A bajorok elmondása szerint újdonságuk lesz az első elektromos lexusszedán, ami persze a Mercedes-Benz EQS ismeretében kissé furcsa kijelentés lehet, ugyanakkor ha ragaszkodunk ahhoz, hogy egy szedán négyajtós, akkor igazat állítanak a BMW-nél. Ennél azonban fontosabb, hogy néhány új ízelítő kíséretében ezúttal az i7 minden részletre kiterjedő hangszigeteléséről, és annak fejlesztéséről kaptunk néhány új információt.
A képeket böngészve a forma kapcsán nem sok újdonságot tudunk megállapítani: a kettős fényszórómegoldás immár teljesen biztos, és kíváncsian várjuk, hogy mi sül ki belőle – azt azonban le kell szögeznünk, hogy oldalról az autó eleje visszaidézi a BMW „cápaorr” korszakát, ami nagyon jól is elsülhet. Mindenesetre a képek magukért beszélnek, így inkább nézzük, hogy mit ígérnek nekünk a bajorok luxus terén.
Visszatér a cápaorr? - galéria
Ezúttal a hangszigetelés fejlesztéséről árultak el nekünk néhány részletet a németek. A legnagyobb érdekesség ezzel kapcsolatban talán az, hogy egyes zajokat célzottan próbáltak kiszűrni, tehát nem feltétlenül a síri csend volt a cél – bár biztosak lehetünk benne, hogy egyetlen felesleges nesz sem zavarja majd meg az utazást az autóban –, hanem a kifejezetten irritáló hangok kizárása. Ennek érdekében a prototípusok tesztpilótái folyamatosan feljegyezték az ilyen zajokat, amiket aztán később reprodukáltak és célzottan kiszűrtek.
Mindemellett a BMW arra is büszke, hogy új, kisebb tömegű, de mégis hatékony matériákat használtak zajszigetelésre. Erre pedig szükség is volt, hiszen gyakorlatilag az i7 minden apró részlete tartalmaz hangszigetelést, beleértve az oszlopokat, az üléseket, a kalaptartót és a tetőkárpitozást is, de természetesen az autó alja is szinte teljesen sík, illetve az ajtókból és a kerékjárati ívekből sem maradtak ki a zavaró neszeket felfogó anyagok. Ez pedig még mindig nem minden, hiszen az üvegek is hangszigetelők, valamint a különleges gumiabroncsok is tartalmaznak egy hangelnyelő habréteget, és ha még ez sem volna elég, az autóban használt elektromotorokat is teljesen elszigetelték.
Síri csendet ígér a BMW, már ha akarjuk - galéria
A szélzajt az aerodinamikus, letisztult elemek csökkentik olyan megoldásokkal, mint az optimalizált külső tükrök vagy éppen a síkba rejtett kilincsek. Persze, ha valakit zavarna a túl nagy csend, akkor rendelkezésre áll a világhírű zeneszerző, Hans Zimmer segítségével megkomponált BMW IconicSounds Electric funkció is, amely aláfestést biztosít az utazásnak.
Az i7 esetében tehát minden részletre odafigyeltek a németek, ami nem is csoda, hiszen az elektromos kivitellel még az átlagosnál is nagyobbat szeretnének durrantani a németek, még ha nem is dedikáltan elektromos platformra építették – a 7-es elérhető lesz benzines és dízelmotorokkal, valamint konnektoros hibrid változatban is. A bemutatóra még idén sor kerül, de a pontos időpontját egyelőre nem tudni.