A Volkswagen Touareg kiemelkedő teljesítményt nyújtott tesztünkön, bebizonyítva, hogy a prémium gyártók termékeivel szemben is érdemes fontolóra venni. Ez persze nem meglepő, hiszen azokra az alapokra épül, amelyekre az Audi Q7 és a Bentley Bentayga is, és hajtásláncok tekintetében is közösködik a négykarikások modelljeivel – és persze árban is megközelíti, még ha olcsóbb is tud maradni. Most pedig a testvér legvadabb, V8-as erőforrását is megkapta a Touareg, amivel a valaha volt legerősebb sorozatgyártású dízel Volkswagen modell lesz – és természetesen a németek jelenlegi kínálatának legerősebb tagja is.

Egészen pontosan a jelenleg hazánkban nem elérhető SQ7-ben is megtalálható, négyliteres, V8-as turbódízelről van szó, amely nem kevesebb mint 421 lóerőt és 900 Nm-es csúcsnyomatékot kínál – mindezt természetesen automata váltón és összkerékhajtáson keresztül. A 0-100-as sprint mindössze 4,9 másodpercet vesz igénybe, míg a végsebesség csak az elektronikus korlátozás miatt 250 km/h. Ezek alapján a Volkswagen akár az R jelzést is ráaggathatta volna a Touaregre, ezt azonban nem tették, de a V8 felirat az autó hűtőrácsán és oldalán azért árulkodó – talán ezzel is azt jelezték, hogy a Touareg valódi prémium mivoltával azért kilóg a kínálatból.

A legerősebb Volkswagen, de mégsem R

A legerősebb hajtáslánc mellé rengeteg extra is jár majd alapáron – ami szerintünk nagyjából 25 millió környékén lehet majd – mint például a 19 colos kerekek, a légrugós felfüggesztés, a rozsdamentes acél pedálok vagy éppen az elektromos csomagtérajtó. Persze ezeken felül is sok opciót megkapunk már alapból, amely a többi Touareghez is jár. A vásárlók különböző stíluscsomagok közül is választhatnak majd, mint a minimalista Elegance vagy éppen az otthon melegét eszünkbe juttató Atmosphere.

Nem véletlenül emeltem ki, hogy csak a dízelek között lesz a valaha volt legerősebb Volkswagen az újdonság, ugyanis a Touareg első generációja elérhető volt hatliteres, W12-es benzinessel is, amely 450 lóerőt kínált – igaz, 0-100-as sprintje így is egy teljes másodperccel elmaradt a V8-as újdonságtól. A piaci bevezetés májusra várható, további részletekre pedig a Genfi Autószalonon derülhet majd fény, ahol személyesen is megismerkedhetünk az autóval.