Aki azt gondolta, hogy a Koenigsegg az elektromos kor beköszöntével lemond majd a házon belüli hajtáslánc-fejlesztésről, az bizony nagyon tévedett. Az egészen elképesztő belső égésű erőforrások után ugyanis bemutatták az első, teljes egészében általuk tervezett villanymotoros egységet is, amely a Terrier névre hallgat, és két Quark nevű motorból áll.

Egy Quark – igen, szerintünk is röhejesek ezek az elnevezések – 340 lóerőt és 600 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít, így a két Quarkból álló, egyébként 85 kilogrammos Terrier rendszer 680 lóerőt biztosít, míg a csúcsnyomatéka „csupán” 1100, nem pedig 1200 Nm. Ezek persze csak előzetes adatok, de így is igazán jól mutatnak, hiszen egy közevetlenül az alapokra rögzíthető, kompakt és könnyű rendszerről van szó.

Ez itt egy Quark - és egy energiaital

A Koenigsegg kiemelte, hogy a Terrier nem csupán elektromos autókba, hanem hajókba és akár függőleges le- és felszállásra képes repülőkbe is beépíthető. A gyáriak szerint a Terrier teljesen újragondolja a mágnesesség, az anyagok, a hűtés és a szerkezeti felépítés alapvetéseit, és nem követi vakon a normákat.

Ez pedig itt a Terrier, amiben két Quark kapott helyet

A Koenigsegg egyébként már rögtön az év elején megosztott velünk egy nagyon izgalmas ízelítőt, amelyben egy minden eddiginél gyorsabb modell érkezését vetítették előre. Nem csodálkoznánk, ha ebben a modellben is helyet kapna a svédek most bemutatott elektromos rendszere.