Nemrégiben, tavaly nyáron adhattunk jelentést arról, hogy a Jeep Compass alapos frissülésen esik át, most pedig ismét megújulásról számolunk be a típus kapcsán. Az apropó nem más, mint a legendás terepjáró márka 80. születésnapja. Ráadásul nem csupán különkiadással, hanem technikai frissítéssel is szolgál az új Compass.
Már kívülről is feltűnik a megújulás szelének nyoma, hiszen a megjelenés sem maradhatott a régi. A 80. évfordulóra készített ráncfelvarrás folyományaként átrajzolt légzőnyílásokkal szabdalt új frontot, valamint más vonalvezetésű menetfényeket tartalmazó, friss fényszórókat kapunk.
Persze mindemellett megmaradt a Compassra jellemző modern, stílusos megjelenés, és persze a Jeep márka arculatához köthető jellegzetes elemek sem maradhattak el. A friss Compass első példányai Európában mindenképp a 80th Anniversary szériából kerülnek ki, azonban ezt követően a többi verzió is megkapja a frissítéssel járó újdonságokat. A különkiadás természetesen tartalmazza az ünnepi logókat és feliratokat és tavasszal lehet majd megvásárolni.
Az új Compassnek a legfontosabb hozománya azonban az alaposan frissített műszerfal, immáron vetített kijelzős óracsoporttal és a középkonzolból tabletszerűen kiemelkedő érintőképernyős központi rendszerrel. Ez a frissítés jelentősen modernebb, letisztultabb belteret eredményez, ami mindenképp üdvözítő.
A motorháztető alatt benzines, dízel és immáron természetesen (konnektoros) hibrid hajtások érhetőek el, magasabb technikai színvonalat képviselvén. A Jeep emellett frissítette a biztonsági arzenált is, amivel kapcsolatban jobb viselkedést ígér a gyártó.
Az FCA konszern 1,3 literes, négyhengeres turbómotorja képezi a motorkínálat alapját, amelynek blokkja és hengerfeje is alumíniumból készült. A Multiair III fantázianév egy közvetlen befecskendezéses egységet jelent. A bitekkel vezérelt lefújószelep az ígéretek szerint eredményesen harcol a turbókésedelem ellen, miközben a motor a legfrissebb kibocsátási normáknak is megfelel.
Kézi váltó esetén 130 lóerővel, duplakuplungos automata választásakor pedig 150 lóerős teljesítménnyel kerülhet a vevőkhöz (a közös nevező a 270 Nm nyomaték). Mellette az 1,6 literes dízelmotor 120 lóerős kiadása elérhető, amelynek 320 Nm nyomatéka hatfokozatú kézi váltón át érkezik előre.
A belső égésű motorok mellett elektromos egységek is kerülhetnek a Jeep Compass lemezei alá, összkerékhajtást is alkotva – a két villanymotor egyike az első tengelyt, másika pedig a hátsót hajtja és plusz 60 lóerőt tesz hozzá a képlethez. Az összteljesítmény 190 és 240 lóerő. A csúcsmodell 7 másodperc alatt tudja le a 0-100-at, elektromosan pedig egy feltöltéssel 50 kilométert tud megtenni - persze nem a 130 lóerős villanyos végsebességet kihasználva. Az energia egy 11.4 kWh kapacitású lítium ion, nikkel-magnézium-kobalt akkuban tárolódik a hátsó ülések alatt.