Egészen bámulatos, hogy a néhány éve unalomba forduló modellpaletta helyét milyen karakteres autók vették át a Toyotánál. A japánok ráadásul megfogadták, hogy minden egyes modellből készítenek sportos verziót. Igen, ezek alapján még a Hilux is eljut a Gazoo Racinghez. Az első különkiadás már el is készült: a pickup még 2018-ban kapott egy kisebb GR-kezelést, de állítólag nincs már messze az igazi sportváltozat megjelenése sem. V6-os dízellel, a miheztartás végett.
A GR Yaris is egy olyan jármű, amely leginkább a cég nagyarányú hibrid értékesítései miatt kerülhet piacra. (Na és persze a csúcsvezető szándéka okán.) Három hengerből 261 lóerő és összkerékhajtás – ilyet se látott még a világ. Másrészt. Mivel jelenleg nagyot futnak a emelt karosszériás járművek, ezért a Toyota is elkészítette kisméretű crossoverét. Egyszerűen Yaris Crossnak hívják az idén ősszel Japánban már megvásárolható divatos autót. Európába a jövő nyáron érkezik el a típus, addig pedig a Gozoo Racing tartozékkatalógusát lapozgatva hangolódhatunk a modellre.
A képek alapján 18 hüvelykes fekete keréktárcsákat, illetve kettős végződésű kipufogórendszert is kérhetnek a sportos lelkű vevők praktikus kisautójukra. Sötétített oldalablakok, karosszéria-toldatok és akár hangsúlyos sárvédők is kerülhetnek a GR-alkatrészekkel feldobott Yaris Crossra. A katalógusban találunk árnyékolót és csomagtértálcát is, nem beszélve a kilincsvédő fóliáról és személyes kedvencünkről, a tömegcsökkentés kiváló példáját mutató szénszálas rendszámkeretről.
Az optikai kiegészítők természetesen nem fokozzák a motor teljesítményét. Az alapot jelentő 118 lóerős és 148 Nm-es háromhengeres hibrid elbírna még néhány lóerőt, talán már nyüstölik is a tervezőprogramokat a Gazoo Racing mérnökei. Egy igazi GR Yaris Cross mindenesetre kiválóan mutatná a Toyota aktuális irányzatát: a nagy volumenben értékesített hatékony modellek mellett megférnek (sőt, direkt jót tesznek a márkaarculatnak) a sportos kivitelek.