Sokáig tartott, de a Ferrari végül beadta a derekát, és meghajolt a trendeknek: elkészítették első SUV – vagy inkább crossover – modelljüket. Azt persze már a döntés bejelentésekor elárulták, hogy a Purosangue nem áll majd be a sorba, és ezt be is tartották, hiszen bár az újdonság valóban emeltebb hasmagasságot, és a márka történetében először négyajtós felépítést kapott, az olaszok nemet mondtak a klasszikus és kupé-SUV formákra egyaránt, és a downsizing filozófiáját sem tették magukévá – sőt, a négy ajtót is különlegesen oldották meg.

A Pursoangue már első ránézésre is különleges: a Roma formai megoldásaiból építkező modellen ugyan látszik, hogy magasabbra van emelve, alapformái mégis inkább egy sportautóra, de legalábbis egy sportkupéra hajaznak, és nem sok közük van a kupé-SUV-ként emlegetett autókhoz, mint amilyen például a konkurensnek tekinthető Lamborghini Urus. A maga 1589 mm-es magasságával sokkal inkább tekinthető crossovernek a közel 5 méter (4973 mm) hosszú és 2028 mm széles Purosangue – sőt, a Ferrari egyértelműen kimondja, hogy az újdonság nem egy SUV –, amelynek keret nélküli ajtói oldalankét egymással szemben nyílnak, és a hátsóknak nincs is kilincsük, aminek köszönhetően valóban kétajtós benyomást kelt az autó.

A Roma vonásai köszönnek vissza - galéria

A 3018 milliméteres tengelytáv bőséges helyet feltételezne az utastérben, bár az orrmotoros Ferrari modellektől megszokott módon a Purosangue motorházteteje is kiemelkedően hosszúra nyúlik. Az utastérben egyébként csak négy személy foglalhat helyet, és az első üléspróbák alapján bizony az olaszok nem helyeztek kiemelt hangsúlyt a második sor helykínálatára, még ha a 73 fokban nyíló ajtók kényelmes beszállást is biztosítanak. Az autó méreteihez képest nem tűnik nagynak a 473 literes csomagtér, de négy fő számára elegendő lehet.

A Purosangue egészen sajátos műszerfalat kapott: nincs központi érintőképernyő, helyette a pilóta előtt a műszeregység szerepét is betöltő méretes megjelenítő, valamint külön az utasoldalon egy ugyancsak jó nagy érintőpanel kapott helyet. Ez formailag is egyedivé teszi az autó utasterét, amiben természetesen a legfinomabb – és legdrágább – anyagokat alkalmazták a gyáriak.

A keményvonalas rajongók ráncolhatják a homlokukat, de a Purosangue azért különleges lett - galéria

Ami azért a keményvonalas, négyajtósokat és crossovereket teljesen elutasító rajongók szívét is meglágyíthatja a Purosangue kapcsán, az a motortérben található új, a korábbihoz hasonlóan 6,5 literes V12-es egység. Míg több konkurens – bár az olaszok szerint a Purosangue egyedülálló, és ez felépítését tekintve igaz is, de azért vannak már emelt hasmagasságú luxus és sportmodellek is – esetén az adott modell nem kapta meg a márka legvadabb egységét, a Ferrari ezen nem spórolt, aminek köszönhetően a legerősebb lett mind közül az újdonság.

Tekintettel a Lamborghini és a Ferrari folyamatos csörtéjére, talán az Urus tekinthető a leginkább közvetlen ellenlábasnak, amelynek nemrég frissített verziója „csak” 666 lóerőt vonultat fel, és azt is „csak” egy V8-asból, addig az Aston Martin DBX707 már 707 tagú ménest bocsát rendelkezésre, de szintén egy V8-ast használva. Tizenkét hengert csak az angoloknál találunk: a Bentley Bentayga Speed W12-ese azonban maximum 635 lóerőt kínál, míg a Rolls-Royce Cullinan V12-ese esetében 600 lóerő a csúcs, de ez talán mindegy is, hiszen ezek a modellek már valóban a luxusról szólnak inkább a sportosság helyett, tehát nem igazán mondhatók közvetlen konkurensnek.

Az utastér is teljesen egyedi - galéria

Vissza a Ferrarihoz: a Purosangue V12-ese 725 tagú ménest és 716 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít, ráadásul 8250-ig képes pörögni, így crossover felépítés ide vagy oda, a hang- és erőhatások tekintetében nem hazudtolja majd meg magát az autó. Mindez egyébként 3,3 másodperces 0-100-as sprintre és 310 km/h feletti végsebességre elég. Ezek az adatok egyébként nem – vagy legalábbis nem számottevően – jobbak az Urus és a DBX által produkált számoktól, de ez talán nem is annyira lényeges.

A Purosangue egyébként összkerékhajtást kapott, az erőátvitelről pedig egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata gondoskodik. A crossover az első modell a márka történetében, amely aktív oldaldőlést megelőző rendszert kapott, de a hasmagasság nem emelhető, fixen 183 milliméter. Habár a Ferrari bemutatóiban megszokott fioranói köridő ezúttal nem szerepelt a Purosangue sajtóanyagában, azért ne legyenek késégeink afelől, hogy a maga nemében villámgyors az újdonság.

Kissé furcsa, hogy pont szükrében mutatták be, de már aktív a konfigurátor a Ferrari honlapján - galéria

Az árakról sincs pontos információ, de a legtöbben 160 millió forint körüli összeget emlegetnek, amivel bőven a konkurensek fölé helyezi magát a Ferrari újdonsága. Ez persze nem is csoda, hiszen az olaszok elmondása szerint nem azért alkották meg a Purosanguét, hogy ezzel létrehozzanak egy „népautót”, amely ontja majd az eladásokat – akárcsak a fent említett többi típus. A Ferrari ugyanúgy limitálni fogja az újdonság darabszámát, mint a többi modellét, ezzel megőrizve exkluzivitását.