Mindenki kíváncsian várta a Challenger végső, legutolsó változatát, hiszen már egy ideje tudni lehetett, hogy a Dodge nagy dobásra készül. Végül meg is ugrották az önmaguk által magasra tett mércét és egy vérbeli gyorsulóbajnokot hoztak létre: az 1039 lóerőre képes újdonság a világ leggyorsabb nagyszériás autója lett.
Dodge Challenger SRT Demon 170 a Dodge utolsó benzinmotoros izomautójának a neve, a márkánál pedig igyekeztek mindent megtenni annak érdekében, hogy ez a búcsú felejthetetlen legyen. A végeredmény a korábbi Demonhoz hasonló gyorsulógép, csak éppen egy olyan, ami a pár éve kifutott elődöt lazán kenterbe vágja.
Ennél gyorsabb nagyszériás autó nem létezik - galéria
A démoni képességek lelke a szinte minden csavarjában új hajtáslánc, amihez az alapot ugyan a jól ismert 6,2 literes, kompresszoros motor koncepciója adja, csak éppen annak szinte minden részegységét kicserélték – lényegében csak a vezérműtengely maradt eredeti. A 2,8 literes helyett például 3,0 literes kompresszor érkezik a dobozos Hellephant C170-es motorról, ami közel 40 százalékkal többet fúj, de a befecskendezési rendszert is úgy alakították, hogy képes rajta 621 liter benzin átszaladni egy óra alatt. Igen, padlógázon percenként 10 litert fogyaszt az erőmű.
De hát hadd egyen, főleg, ha 1039 lóerőt és 1280 Nm nyomatékot hoz ki magából. Ennek előfeltétele, hogy legalább 65 százalékban etanol legyen a tankban, máskülönben jó minőségű benzinen be kell érnünk 913 lóerővel és 1097 Nm nyomatékkal. Hallottunk már nagyobb kompromisszumról. Ugyanakkor a versenypályán minden lóerő számít, a Dodge célja pedig nem kevesebb volt, mint hogy mindenkit szárazon hagyjon gyorsulás közben. Ez teljesült is, egy feltétellel.
Szinte minden elemében új a hajtáslánc - galéria
Tapadásra igencsak szüksége van a hátsó kerekeknek, így felkészített, speciális pályán képes a Demon 170 olyan dolgokra, amitől szem nem marad szárazon. A 0-96 km/h megvan 1,66 másodperc alatt, melynek részeként 2 G felett szorítja az ülésbe az embert, a hivatalos, jóváhagyott negyed mérföldes gyorsulás pedig 8,91 másodperc – ekkor már 243,28 km/h-val száguld a modell, így nem csoda, hogy hátra lassító célú ernyő is szerelhető.
A tartós erőátvitel érdekében a nyolcfokozatú automata váltót is megerősítették, illetve a teljes hajtásláncot, aminek részegységei 30-50 százalékkal erősebbek, mint a korábbi Demon sajátjai. Az opciós lista is érdekes tételeket tartalmaz: lemondhatunk a hátsó ülésekről, a hangszigetelésről, kérhetünk csak versenypályán használható, gyorsulásra készült gumikat és szénszálas felniket is, amelyek az elöl 18, hátul 17 colos kovácsolt alumínium (széria) társaiknál összesen néhány kilóval könnyebbek – de például az elöl-hátul szélesített Redeye Widebody nagyobb kerekeinél már 14,5 kilóval könnyebbek.
Szinte minden személyre szabható - galérai
További érdekesség, hogy a karosszéria csak hátul kapott szélesítést, így 7,3 kilogrammot spóroltak meg a tervezők, ami a többi tétellel együtt 71,2 kilogrammal könnyebb végeredményt adott, mint a Hellcat Redeye Widebody esetében. Igaz, cserébe a csomagtér kárpitozása hiányos, a szőnyegezés sem teljes, az audiorendszer is csak kéthangszórós, de még az első fékek súlyán is csökkentettek. Helyette inkább a helyzetre szabható rajtautomatikára és a megfelelő hűtésre koncentráltak a tervezők.
Utóbbihoz kapcsolódóan a Demon 170 szemből beazonosítható a fokozott légszomjáról: a motorháztető kivágása hatalmas, a belső lámpák helyén is csak lyukat találunk, sőt, még a lökhárító betétje is aszimmetrikus a megfelelő feladat ellátása érdekében. A szatén fekete motorháztető, tető és csomagtérajtó opcionális tétel, de egyébként a hagyományos kínálat 14 színe rendelkezésre áll. A súlycsökkentés ellen feláras prémium bőrbelsővel, fűthető és szellőztethető ülésekkel, fűthető kormánykerékkel és 18-hangszórós Harman Kardon prémium hifivel is küzdhetünk.
A megfelelő körülmények között nem okoz neki gondot megemleni az elejét a rajtnál - galéria
Bárhogy is szeretnénk, nem árt sietni a megrendeléssel, mert a nagyszériás jelző dacára a Dodge 3300 példányt kíván csak elkészíteni a Demon 170-ből (ami történetesen 100 ezer dollár alatti alapárával kivételesen jó ár-lóerő arányt tud felmutatni) , és az a hír járja, hogy kint már a többi változata is megtelt a várólista, így nagyon-nagyon véges azok száma, akik még új Challenger kulcsát vehetik át. Ha használttal is beérik, töredék áron, de közel akkora élménnyel, akkor viszont van egy jó ajánlatunk.