Az első és az aktuális Nissan Juke-ot összehasonlítva jelentős különbségeket vehetünk észre. Ezek jó részére előrelépésként tekinthetünk. Az általánosan emelkedő színvonal mellett csupán egyetlen dolog hiányozhat: míg az eredeti Juke-ból készült igazán erős változat, a második generációs Juke R egyelőre várat magára.

Egy sajátos értelmezésű, számítógépen készített verziója mindenesetre már létezik. És bár a crossover kategóriás típusnak nem állnak rosszul a módosítások, kevéssé valószínű, hogy éppen egy rali-kivitellel jelentkezne a Nissan.

Pedig ez a terepes átalakítás nem lenne előzmény nélküli. A japán gyártó valaha egész komoly sikereket ért el az eredetileg aszfaltos versenypályákra tervezett 240Z rali-változatával. A világot megdöbbentő autó egy második és egy hetedik helyezést ért el a Kelet-Afrikában megrendezett Szafari ralin.

Egy pontosan ötven éves sztoriról beszélünk, vagyis egyáltalán nem véletlen a Nissan Juke Rally Tribute Concept időzítése. Ráadásul a bemutató egybeesett a WRC-s versenynaptárba 19 év után visszatérő kenyai futam első napjával is.

A gyár véleménye szerint a viszonylag magas építésű, rövid túlnyúlásokkal rendelkező Juke egész jó alap a terepes megmérettetésekre. A kerékíveket persze meg kellene növelni, hogy elférjenek a terepabroncsok; a 240Z-t idéző kiegészítő fényszórók és a fekete-piros fényezés viszont egyáltalán nem tűnik megugorhatatlan feladatnak.

Az elméleti versenygépbe teoretikusan hibrid hajtásláncot építene a Nissan. A nyilvánvalóan hatékonyabb működés mellett a bármikor lehívható nyomaték is segítene a komolyabb célok megvalósításában. A sztorival tényleg csak annyi a baj, hogy túl sok benne a ha.