Minden tekinteben kiegyensúlyozottan jó a kétliteres dízeles hajtáslánc

A tavalyi, közel 140 ezres újautópiacon az Opel is szépen teljesített, bár a magyarok körében kimondottan kedvelt, és a közel 30 éve töretlenül termelő szentgotthárdi gyár révén komoly hazai jelentőséggel bíró márka 2018-ban (egy hajszállal) lecsúszott a képzeletbeli dobogóról. Az Opel tegnap rendezte meg ‘szokásos’ évértékelő sajtótájékoztatóját, ahol számos érdekes információ hangzott el; következzenek hát a részletek, amiket a hivatalos sajtóközleményből idézünk fel.

Az Opel Magyarország 12.336 eladott autóval, 7,4 százalékos növekedéssel és 7,74 %-os piaci részesedéssel zárta a tavalyi évet és csak néhány autóval maradt le a képzeletbeli dobogóról. A tavalyi esztendőre is igaz, hogy az Opel a re-exporttól (itthon forgalomba helyezett, majd 3 hónapon belül forgalomból kivont) megtisztított és a valós piaci helyzetet reálisabban tükröző statisztika szerint jobban szerepelt, ami eladási rangsorban harmadik helyet, piaci részesedésben pedig 8,83 százalékot jelent.

Idén 120 éves az Opel – a gyártó számos meglepetéssel készül

A modellek közül továbbra is az Astra volt a legnépszerűbb Opel (K Astrából közel háromezer, míg J szedánból kétezer talált gazdára); az Astrát követi a rangsorban a Corsa és a Mokka X, majd az Insignia, a Crossland X és a Grandland X. A felsorolásból is látszik, hogy a hagyományos kategóriákban jól szereplő Opelek mellé egyre jobban felzárkóznak a crossoverek: a három „X” a hazai Opel eladások több, mint 20 százalékát adta. Tavaly a modellpaletta az év végén bővült a Combo Life megjelenésével és az idei esztendő is a Combóval indult: most kezdődött az „Év Haszonjárműve” díjat elnyert Opel Combo Cargo kishaszonjármű piaci bevezetése.

2019 az Opelnél egyszerre szól a márka múltjáról és jövöjéről” – mondta Bakai Gergely, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. „120 éves az Opel autógyártása és ebből az alkalomból ajánljuk jubileumi Best modellszériáinkat, amelyek kiemelkedő ár-érték arányt képviselnek.“ Bakai Úr azt is kihangsúlyozta, hogy idéntől minden újonnan megvásárolt Opelre 5 év jótállás él, ami az ügyfelek számára valóban fontos információ.

Új Opel Zafira Life: Renault-Fiat-Opel helyett Peugeot-Citroen-Toyota-Opel koprodukció

A 2019-es újdonságok közül elsőként az új, immár ‘PSA alapú’ Zafira Life kisbusz mutatkozott be a Brüsszeli autószalonon és rövidesen jönnek az első képek és információk az új Vivaróról is. Mindkét típus a Vauxhall lutoni gyárában készül, várhatóan tavasztól lehet majd megrendelni őket és mindkettő az év második felében kerül a kereskedésekbe.

Haszonjármű fronton további hír, hogy az idén megújul a Movano is, tehát teljesen friss és versenyképes portfólióval – új Combo Cargo, új Vivaro és megújult Movano – kíván az Opel sikereket elérni a magyar piacon.

Az Insignia és az Astra marad a két utolsó 'klasszikus' (még nem PSA-féle) Opel – galéria

Ami a személyautókat illeti, az év közepén megújul az Astra, érkezik a plug-in hybrid Grandland-X és jön az új Opel Corsa, amelynek teljesen elektromos változata is lesz; az elektromos Corsa és a plug-in hybrid Grandland-X új fejezetet nyit az Opel életében összhangban azzal a stratégiával, hogy 2024-ig minden Opel modellnek lesz elektromos változata.

A további elektromos újdonságokra nem kell sokáig várni: jövőre érkezik az új Mokka rögtön „E” változatban is, illetve elektromos hajtással bővül a Vivaro portfolió.

Egyre sikeresebbek a crossoverek is az Opelnél – galéria

Jó hír, hogy az Opel gazdasági mutatói szépen javulnak az új iránítás óta: 2017 márciusában jelentette be a PSA csoport, hogy megállapodott az Opel megvásárlásáról. Az azóta eltelt időszak gyökeres változásokat hozott az Opel életében; a közös munka a fejlesztésben, beszerzésben és gyártásban jelentős gazdasági előnyökkel jár, már a tavalyi év első felében félmilliárd Euro nyereséget tudott termelni az Opel, ami a korábbi évek eredményeihez képest nagy szó.

Ami az Opel magyarországi motorgyárát illeti, 2019 kiemelkedő fontosságú lesz az Opel Szentgotthárd életében, hiszen még az év vége előtt megkezdődik az új, PSA-féle benzinmotorok gyártása az üzemben. A cégcsoport egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy Szentgotthárd lesz egyike azoknak a gyáraknak, ahol a PSA 1,2 literes, háromhengeres Pure Tech benzines turbós motorját fogják gyártani.

Kiváló, praktikus családi autó az új Opel Combo Life is – galéria

Már tavaly megkezdődtek az előkészületek az új motor termelésbe való integrálására, meghatározták a gyártósorokon szükséges módosításokat és kiválasztották az ehhez szükséges – zömmel magyar – beszállítókat.

Most januárban a szükséges átalakítások miatt leállítottak egy-egy motorblokk, hengerfej és főtengely megmunkáló sort, amelyeken a tervek szerint az első negyedévben a szükséges átalakítások megtörténnek. A nyári leállás után, szeptemberben készülnek el az első próbadarabok és még az év vége előtt, decemberben elindul az 1,2 literes benzines turbómotorok sorozatgyártása Szentgotthárdon.

A szentgotthárdi Opel gyár jövője nagy örömünkre biztosítva van

A gyárral kapcsolatos fontos hír az is, hogy még tavaly, az év vége előtt aláírták a következő két évre szóló kollektív szerződést, amely többek között munkarenddel és fizetésekkel kapcsolatos keretmegállapodást tartalmaz.