Kezd igazán bonyolulttá válni az Opel és a PSA együttműködése a paletta GM-es korábbi oldalának beszűkülésével és a PSA-oldal bővülésével. Ezúttal a Renault Trafic-kal és Fiat Talentóval közös Vivarótól búcsúzhatunk, ami helyett érkezik a Peugeot-Citroёn-Toyota házasságból származó egyterű modell (amit Traveller, SpaceTourer vagy ProAce néven is ismerünk), de ennek hátulján nem csak a Vivaro, hanem a Zafira nevet is olvashatjuk.
Mindez nagyon bonyolultnak tűnik, de a helyzet valójában jóval egyszerűbb. A PSA konszern minden erejével azon dolgozik, hogy a viszonylag frissen megvásárolt Opelt az évtizedes veszteséges működés után ismét nyereségessé tegye – a fáradozások pedig a jelek szerint megteszik a hatásukat. A felvásárlás óta például Peugeot alapanyagból lett egy kis crossover/SUV portfólió a Crossland X és Grandland X modellekkel, miközben a nem túl nyereséges/szimpatikus üzleteket igyekeznek lezárni a franciák. Ilyen volt a Renault-val és a Fiattal kötött szövetség, amelyből a jelenleg kifutó Vivarót kaptuk – aminek az új generációja már javában fejlesztés alatt állt, és amit a francia és az olasz márka forgalmaz csak majd.
Renault-Fiat-Opel helyett Peugeot-Citroen-Toyota-Opel koprodukció
Így most megjött a PSA által is forgalmazott, Toyotával közösen megalkotott kisbusz/áruszállító modell az Opel kínálatába is, amelyet ma lepeleztek le, mielőtt a nagyközönség előtt is megmutatná magát január 18-án a Brüsszeli Autókiállításon. Divatos arányaival és letisztult kialakításával az új Vivaro/Zafira jól illeszkedik az Opel kínálatába, ráadásul az újabb modell személyszállító kvalitásai jobbak a búcsúzó generációnál.
Az Opel modellváltozat a képeken Zafira Life nevet visel. A megoldás egyszerű: a személyszállító változat kapja a Zafira Life, míg a haszongépjármű kivitelek a Vivaro elnevezést. Az idei évben még az eddig ismert Zafira is megmarad a kínálatban, de az év végével valószínűleg az egyterű modell el fog tűnni a kínálatból. Helyét akár a Peugeot 5008 opcionálisan szintén hétszemélyes Opel-változata veheti majd át.
Az alap Vivaro/Zafira Life (az elnevezésről később) 4,6, a közepes 4,95, a legnagyobb verzió pedig 5,3 méter hosszú. Az „S“‑kivitel tíz centiméterrel rövidebb a jelenlegi Zafiránál, az „L“‑variáns viszont 65-tel hosszabb, megközelíti a Vivaro Combi kisbusz méretét. A Zafira Life ezáltal három járműszegmenst fed le, és új dimenziót jelenít meg a nagyterű személyautók között. A belső tér tetszőlegesen variálható lesz a kétfős nagyrakteres áruszállítótól a kilenc fős valódi buszig. A Zafira Life személyszállító változat ülései ledönthetők és kivehetők, így még akár a kilencszemélyes kivitelben is felszabadható 3,4 köbméter raktér, amelyet az egytonnás terhelhetőség révén egészen jól ki is tudunk használni.
Belül nincs nagy eltérés a testvérmodellekhez képest
Az Egyesült Királyságban (Luton) készülő modell műszaki tartalmáról még nem nyilatkozott a gyártó, de az megerősítették, hogy az Opel is készít belőle elektromos verziót 2021-től. A társmodellek ismeretében azért nem tapogatózunk a sötétben: az 1,5 és 2,0 literes dízelmotorokat üdvözölhetjük itt is 100 és 120, valamint 150 és 180 lóerővel - utóbbihoz valószínűleg nyolcfokozatú bolygóműves automata váltó is társítható lesz.