Majd’ 500 km/h – a Bugatti csúcsmodellje egészen pontosan 490.5 km/h sebességre képes. A hihetetlen tempót 2019-ben Andy Wallace érte el a Chiron Super Sport+ verzióval, amiből annak idején 30-at rakott össze a gyártó. Molsheimben pedig megadják a módját, és ismét kiadnak egy szériát a hosszú hátsójú modellváltozatból, Super Sport néven.
Míg a Super Sport 300+ mindenben követte a Volkswagen csoport Ehra-Lessien bázisú tesztpályáján rekordot döntő példányt, az új Super Sport más stílusban készül. Persze a hosszú farokrész, azaz a nagy sebességnél optimálisabb áramlást elősegítő, 25 centivel megtoldott hátsó traktus maradt, illetve a hátborzongató, mély hanghatás érdekében egy speciális, két csőben végződő kipufogó is felkerült.
Veszett tempót diktáló hiperautó és igazi luxuscikk egyben
A géptető alatt maradt a technika, azaz ezúttal is a nyolcliteres, W16 elrendezésű benzinmotor állítja elő teljesítményt, méghozzá négy turbóval megtöltve. Az eredmény 1577 lóerő és 1600 Nm. A korábbi, limitált szériás modellhez képest az új Super Sport különleges, öt darab „Y” küllővel ékesített alufelnit kapott, amit a vevők opcionálisan gyémántmintával tehetnek izgalmasabbá. Nem ez az egyetlen lehetőség, ugyanis a gyártó a vásárlóknak egy, a Pur Sporton már látott magnézium felni szettet is elérhetővé tett, ami az alapverzióhoz képest 23 kilóval könnyebb modellt még tovább fogyasztja.
A méretes görgőkre csak egyetlen gumi szerelhető fel, így ebben a témában nincs lehetőség variációra: a rekord tempóhoz tartozó kritériumokat a piacon jelenleg kizárólag az egyedi Michelin Pilot Sport Cup 2 tudja, amely 500 km/h-ig került hitelesítésre. A speciális abroncsokat a gyártást követően különleges bánásmódban részesítik, egészen pontosan röntgennel vizsgálják meg a csúcsminőséget garantálva.
Jellegzetes hátsójáról könnyen felismerhető a hosszabbított variáns
Az egyébként rendkívül impresszív képességeket illetően nincs változás: az új Chiron Super Sport 5,8 szekundum alatt éri el a 200 km/h-s tempót, míg a 300-hoz 12,1 másodperc szükségeltetik. Ha 400 km/h-ig akarunk gyorsítani, akkor a normál Chironhoz képest 7%-os előnyt élvezünk – a hétfokozatú duplakuplungos váltó picit hosszabb hetedik áttételt kapott, aminek eredményeként a hatosból hetesbe vágás a határ elérését követően, pontosan 403 km/h-nál történik meg.
Ahogy az utcára szánt SS+-oknál, úgy az új Super Sport esetében is 440 km/h-s gyári limitet állít be a Bugatti, hiszen a márka szakemberei szerint eddig lehet valóban biztonságosan dirigálni a hiperautót. Ráadásul grand tourerként a luxusmárkához méltó kényelmet is nyújt az újdonság a hihetetlen sebességi képességek mellé. A gyártás hamarosan kezdődik, a 9 szerencsés tulaj pedig 2022 elején veheti át a kulcsokat – a kiválasztottak 3,2 millió eurós áron váltották meg az egyedi széria egy-egy darabját.