Joop bácsi 70 éves lett – mi pedig ezúton is gratulálunk neki. Ha eláruljuk, hogy a sportosan elegáns idős úr családneve Donkervoort, már rögtön többen is beállnak a sorba. Ő pedig tud stílusosan ünnepelni: ezt bizonyítja a D8 GTO különleges szériája.

A Donkervoort D8 GTO-JD70 Bare Naked Carbon Edition nevében benne van a lényeg: megkapjuk a Lotus Seven hagyományain feléledő holland pehelysúlyú száguldógépet, a JD70 pedig a minden eddiginél gyorsabb és jobb új változatot és a születésnapot is jelképezi. A modell bizony kanyarban 2G-s oldalgyorsulásra képes – utcai engedélyezésű gumikon. A különkiadás pedig látható szénszálas elemeket tartalmaz, egészen pontosan olyan fényezést, amely láttatni engedi a szín alatt futó összefűzött szálakat.

A megújult modell különleges ruhát kaphat

A JD70 a jelenlegi modell továbbfejlesztett változata. A lemezek alatt az Audi 2,5 literes, öthengeres turbómotorját találjuk – a Győrben készülő egység már önmagában megér egy misét. A TT RS-t is repítette az erőforrás, de itt még jobb formában van, amelyet 415 lóerős teljesítménye és 560 Nm nyomatéka is jelez. Utóbbi 1750-es fordulattól 6350-ig rendelkezésre áll, vagyis fokozattól és fordulatszámtól függően ez a Donkervoort bizony repül. Mindezt ötfokozatú kézi váltó küldi a hátsó kerekek felé – az egységet automatikus gázfröccs funkcióval is felruházták. Hátul természetesen egy agresszív sperrdiffi fokozza a tapadást, és ahogy kell, részecskeszűrő és Euro 6d-Temp tisztaságú működés is van. A gyári vegyes fogyasztás 8 l/100 km.

Akár 1,05 G-s gyorsulás, 1,65 G-s fékezés és 2,05 G-s kanyarodás

Mindez üresen kevesebb, mint 700 kilogrammot mozgat. Nem csoda, hogy jó aszfalton és meleg Nankang AR-1-es abroncsokkal elérhető rajtnál az 1 G feletti gyorsulás (fékezésnél pedig az 1,65 G). Mindez 2,7 másodperces 0-100-as és 7,7 másodperces 0-200-as gyorsulásra fordítható le. A légellenálláson is csiszoltak, így akár 280 km/h-val száguldhat a D8-ak csúcsa.

A futómű teljesen állítható, a Donkervoort modellek történelmében először pedig szervokormány is elérhető, sőt, további felárért még verseny-ABS is bekerül a csomagba. Az új motorháztető, a laposabb alsó burkolat és a módosított lökhárítók csökkentik a felhajtóerőt – hátul 80, elöl 50 kilogrammal fokozódhat a tengelyek terhelése tempónál.

74 millió forint - de csak az alapár

Egy ilyen autó nem lehet olcsó, és persze nem is az, igaz, a márka ritkasága szavatolja azt, hogy a befektetett pénz ne vesszen kárba. Magyar áfával számolva az alapár 74 millió forintra jön ki a JD70 esetében, a speciális látható szénszálas verziók pedig még 4 milliót tesznek rá. Összesen 70 példányban készül a modell, ebből néhány kapja meg a képeken látható, kevesebb (matt vagy fényes) festékkel ellátott speciális karosszériát, amely egyébként 6 kilogrammot fűrészel le a modell tömegéből.