Az ízelítő képeket követően immáron nincs több titok, a Smart közzétette a hivatalos galériát a #1 Brabus nevet viselő újdonságáról, ami teljesítményorientált, és persze teljesen elektromos hajtású mini SUV-ént lép színre a Smart #1 alapjaira építve. A minimodellekről ismert gyártó legfrissebb produktumát élőben a publikum első ízben a Chengdu Motor Show alkalmával tekintheti meg Kínában, augusztus 26-án.

A pontos specifikációkat is a rendezvényen adja majd meg a Smart, azonban eddig is számos információmorzsa került napvilágra az újdonsággal kapcsolatban. Azt már első pillantásra láthatjuk (piros külső betétek, dinamikus tető és egyedi oldalsó dekorok), hogy sportosságra fókuszál a modell, amit a légbeömlők is fokoznak méretüknél fogva. Ugyanígy a fékek is megkapták a temperamentumos árnyalatot, néha vélhetőn a regeneratív fékezés miatt kevés szerephez jutnak majd.

Sportosra vette a figurát a Brabus, nem véletlenül

A piros megoldások mellé matt szürke külső fényezés jár, ami jó kontrasztot képez az előbb említett, harsány elemekkel. A dinamikus miliőt szolgálj továbbá a motorházon kialakított kettő légzőnyílás, a légterelő idom, valamint a nagyra nyitott hűtőmaszk is. Ha mindez nem lenne elég, ott vannak a 19 colos könnyűfém felnik, a sötétített üvegezés és a méretes hátsó légterelő idom, s persze az elmaradhatatlan diffúzor betét.

Odabenn talán még vérpezsdítőbb a hangulat, ami a külsőre rímelő piros hangulatfénynek, a kontrasztvarrásnak és a fejtámla betéteknek is köszönhető, de maguk az ülések is jól formázott, sportos kialakításúak, a lecsapott kormány kötelező, ahogy az alu pedálsor is, a piros Brabus logó pedig egyértelműsíti az autó hovatartozását.

400 lóerő már bőven sportautós képességeket nyújt

Noha a Smart nem osztott meg hivatalosan műszaki adatokat, a kínai média szerint a gyáriak egy két motoros hajtásra bízzák a kisautó lendületességét. A kombinált rendszerteljesítmény a pletykák szerint a kis méretek ellenére 400 lóerő körül lesz, míg a merészebb elképzelések szerint akár 435 lóerővel érkezhet modell.

Az extra erő és az összkerékhajtás nem csupán gyorsaságot, hanem játékosságot is eredményez, amihez persze a sportosabb hangolású felfüggesztések és az erősebb fékrendszer is hozzájárul. Vélhetően az alapmodellből érkezik majd a 66 kWh kapacitású akkutelep, ami ugyan kisautóhoz mérten több mint korrekt, a kétmotoros felállás okán valamivel szerényebb hatótávot jósolunk neki, mint az alapverzió esetében.