Egész régen, még 2015-ben mutatták be a most valósággá vált Hyundai Santa Cruz pickup koncepcióját. Az autóiparban komplett generációváltás zajlik le hat év alatt, de legalább elmondhatjuk: kiérlelt modell született.
Az elsősorban Amerikának érdekes járművet következetesen SAV-ként emlegetik a gyáriak – ezzel a haszonjárműves jelleg helyett az autó szabadidős alkalmasságát igyekeznek hangsúlyozni. Négyhengeres szívó benzines alapmotorjáról (2,5 literes) annyit tudni, hogy 190 lóerő és 240 Nm fölött teljesít.
Szívó motor, összekrékhajtás, hagyományos automata: nem véletlenül ad a Hyundai akár 10 év garanciát az autóra
A beszálló szinten is alap a nyolcsebességes automataváltó és az összkerékhajtás is – az Egyesült Államokban fontosnak tartott vontatási képesség már itt is meghaladja a másfél tonnát. Persze van még feljebb. A 2,5 literes turbós már 280 lóerő, illetve 420 Nm körül teljesít, esetében egy duplakuplungos ad nyolc fokozatot. A kézi módban is használható váltós kivitellel közel 2,3 tonnát lehet vontatni.
A Santa Cruz le sem tagadhatná rokonságát a Tucsonnal – elég ránézni a hűtőrácsokra, máris egyértelmű a hasonlóság. A Santa Cruz enyhén döntött C-oszlopa és viszonylag lapos szélvédője meglehetősen dinamikusan hat, a forma a karosszérián végig futó hullámok miatt sem nevezhető unalmasnak.
Ha egy üzlet egyszer beindul: a Tucson után a Santa Cruz is markáns orr-részt kapott
A rakfelület bő 130 centi hosszúságú (simán passzol rá az 120 centi hosszú szabvány raklap), felhajtható padlója alatt rejtett tárolót találunk, a sarkokban elhelyezett fellépőket pedig éles bevetésen találjuk majd hasznosnak. A Hyundai is gondolt a hosszabb tárgyak szállítására: a vízszintes pozícióban rögzíthető hátfal egyszerűvé teszi még a terebélyes áruk elhelyezését is.
Hiába beszélünk egy pickupról, alapfelszereltség a nyolc hüvelykes (felárért 10-esre növelhető) érintőképernyő és a CarPlay/Android Auto kompatibilitás is. A digitális műszercsoport egyelőre csupán választható felszereltség. Már az alapszintű Santa Cruzba is számos asszisztens jut, a jobban felszerelt példányokba pedig távolságtartós sebességszabályozó, holttérfigyelő, hátsó keresztirányú ütközésmegelőző, valamint 360-fokos kamera is kerül.
Rendeltetésszerű használatra is alkalmas, hiába SAV-zik a dél-koreaiak
Montgomery a gyár neve, hol gyártják majd a Hyundai-t. Az alabamai üzemben júniusban kezdődik a sorozatgyártás. A felhajtható hátsó ülései alatt is tárolókkal rendelkező Santa Cruz amerikai értékesítése még a nyáron megkezdődik, az árak kalkulációja jelenleg is zajlik.
A közel 5 méteres, 190 centi széles és 170 centi széles, 3 méteres tengelytávú autó európai forgalmazásáról egyelőre nincs hír, de nem lennénk meglepve, ha megtörténne. Az előírásokat leginkább a konszern konnektoros hibrid hajtásláncával lenne képes teljesíteni az autó – ugyanakkor a munkához (pl. erőteljes vontatáshoz) alkalmasabb dízel hajtásláncért sem kell messzire mennie a gyártónak.