Az új Civic-be legolcsóbban 4,55 millió forinttól lehet beülni az árlista szerint - ennyiért az 1,4-es Comfort modellt kaparinthatjuk meg. Ez az ár kimondottan hívogató, hiszen 800 ezer forinttal alacsonyabb a legolcsóbb 1,8-asnál, ám mindenkit lebeszélnék a legkisebb erőforrásról. Ugyan egyelőre a gázolajossal egyetemben nem volt alkalmunk kipróbálni, de egyszerűen túl gyenge a méretes test megfelelően dinamikus mozgatásához - erről árulkodik a ’rendes Hondás’ szinttől távol álló, 13,4 szekundumos nulla-százas sprintidő is. Részletes műszaki adattáblázatunkat lentebb találják.
Ha kell, kényelmes, ha kell, dinamikus a Civic1,4-es benzinessel tehát lehetőleg ne kívánja senki a Civic-et, ám amennyiben tudnak mozgósítani 5,36 milliót, az 1,8-as ’Sporttal’ nagyon jól járhatnak, ugyanis az öblösebbik szívó négyhengeres alacsony, 6,1 literes átlagfogyasztás mellett biztosít korrekt menetteljesítményeket, ráadásul a Sport szint vagy 650 ezer forintnyi pluszfelszereltséget tartalmaz, így magáért a lényegesen jobb motorért alig kell 150 ezer forinttal többet leszurkolni. A Sportban már gyakorlatilag minden földi jó benne van, szinte bármilyen igényt bőven kielégít, úgyhogy vélhetően csak nagyon kevesen fogják választani a navin kívül hiánytalan, magasabb kategóriákat idéző Executive lépcsőt 1,25 millióval drágábban.
A dízelért mélyen a zsebünkbe kell nyúlni: a 142 lóerős benzinessel összehasonlítva a plusz nyolc lóerőért, a dupla nyomatékért és az 1,7 literrel alacsonyabb fogyasztásért (bár a drágábbik üzemanyagról beszélünk) 1,2 millió forintos felárat kérnek a Hondánál. Nem kérdés: csak azoknak éri meg a 2,2 literes gázolajos, akik nagyon sokat autóznak, ugyanis még 200.000 km sem elég ahhoz, hogy megtérüljön az árdifferencia.
Felemás mutatvány – kipróbáltuk az új Civic szedánt is
A Civic szedán Törökországban készül - főleg az utastér minőségében nagy a differencia
Bár a 9. generációs Civic esetében a hangsúly egyértelműen az ötajtós változaton van, a teljes egészében megújult szedán is párhuzamosan mutatkozik be hazánkban a ferdehátú modellel. Az átszabott karosszéria formája elölről nem túl izgalmas - a már nem elérhető City-ére hasonlít -, de sziluettje sportos, míg a hátulja egy kissé amerikaias. A Törökországban gyártott autó csak néhány piacon kapható, így például hazánkban, hiszen mint tudjuk, az itthoni vásárlók kedvelik a lépcsőshátú kialakítást. Jelentem: ideje felnőnünk és nekünk is a praktikusabb ötajtósokat preferálnunk, főleg a Civic esetében, ahol eget rengető különbség akad a két autó minősége között.
4,55 méter hosszú, tengelytávja 268 centi. Hátsó futóműve igényesebb az ötajtósénál.
Bár az ötajtósénál 8 centivel hosszabb tengelytáv nagyobb hátsó helykínálatot biztosít (és a fejtér is bőven jó itt 190 centiig), a ferdehátú típus is bőven elég helyet garantál, s csomagtér-bővíthetőségben és -méretben, illetve praktikumban magasan veri klasszikus kialakítású testvérét. De a beltérben még nagyobb a különbség: igaz, a négyajtós is számos újítást megkapott (mint például a kis színes kijelző), de már a formákból is érződik, hogy sokkal kevesebbet foglalkoztak az utastérrel a tervezők, anyagminőségben pedig egyenesen ég és föld a differencia; itt mindenhol kemény, kopogós műanyagokkal találkozunk, és az összeszerelés sem éri el az európai verzió szintjét.
Egyszerűbb formák, sokkal gyengébb anyagminőség és kevésbé jó összeszerelés
Menet közben már hibátlanul viselkedik a szedán is (teszt rövidesen), futóműve például igényesebb kialakításának és a nagyobb tengelytávnak köszönhetően még finomabban dolgozik, és az autó egyben van, semmi sem zörög benne. A motorkínálat kéttagú: az elődből ismert, ötfokozatú kézi váltóval érkező 1,6 literes 125 lóerős benzines mellett az ötajtóséval megegyező 142 lovas 1,8-as érhető még el szériában 6-sebességes manuális, felárért pedig ötgangos automatával. A start/stop rendszer itt hiányzik, ezért a szedán 10%-kal torkosabb a ferdehátúnál. Dízelmotor nincs.
Tény, hogy a négyajtós Civic elegánsabb, utastere igen tágas
A négyajtós Civic-ért minimum 5,25 millió forintot kell fizetni, az 1,8-as változat felára 300 ezer forint, ám ez tartalmazza még az ülésfűtést - ha nem kívánnak ránk hallgatni és annak ellenére, hogy árelőnnyel nem jár a minőségi visszaugrás, mégis a limuzin kialakítás mellett döntenének, véleményünk szerint ne sajnálják ezt az összeget a modernebb erőforrásért, az ülésfűtésért és a plusz egy váltófokozatért. Az Elegance Plus csúcsmodellért listaáron 5,95 milliót kell fizetni, az automataváltó 300 ezret, míg a metálfényezés 120 ezer forintot kóstál.
Az ötajtós 1.8 Sport 5,36 millióért remek vételSumma summarum, az új Civic korrekt és igencsak megfontolandó ajánlatnak számít a kompakt kategóriában azok számára, akik egy remek minőségű, praktikus, biztonságos és tágas kompaktot keresnek – de ne feledjék, mindenképp a sokkal igényesebb ötajtóst válasszák!
Az egyedüli szívfájdalmunk egy modern, négyhengeres turbós benzinmotor hiánya, ám bizakodásra talán okot ad, hogy a WTCC-ben idén októberben bemutatkozik a modell versenyváltozata, amelyhez a Mugen gőzerővel fejleszt egy 1,6 literes turbós benzinest...
Honda Civic 2012 | 1.4i 5a. | 1.8i 5a. | 2.2 CTDI 5a. | 1.6i 4a. | 1.8i 4a |
Lökettérfogat (cm3) | 1339 | 1798 | 2199 | 1598 | 1798 |
Csúcsteljesítmény (le) | 100 / 6000 | 142 / 6500 | 150 / 4000 | 125 / 6500 | 142 / 6500 |
Csúcsnyomaték (Nm) | 127 / 4800 | 174 / 4300 | 350 / 2000 | 152 / 4300 | 174 / 4300 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 13,4 mp | 9,1 / 10,9 mp | 8,5 mp | 9,9 mp | 9,0 / 10,9 mp |
Végsebesség (km/h) | 187 | 215 / 210 | 217 | 200 | 200 / 200 |
Váltófokozatok/típus | 6, man | 6, man/ 5, aut | 6, man | 5, man | 6, man/ 5, aut |
Átl.fogy. (l/100 km) | 5,4 (B) | 6,1 / 6,4 (B) | 4,4 (D) | 6,7 (B) | 6,7 / 6,6 (B) |
CO2-kibocsátás (g/km) | 129 | 145 / 150 | 115 | 156 | 156 / 153 |
Hosszúság (mm) | 4300 | 4300 | 4300 | 4545 | 4545 |
Szélesség (mm) | 1770 | 1770 | 1770 | 1755 | 1755 |
Magasság (mm) | 1440 | 1440 | 1440 | 1435 | 1435 |
Tengelytáv (mm) | 2595 | 2595 | 2595 | 2675 | 2675 |
Csomagtartó térf. (l) | 477-1378 | 477-1378 | 477-1378 | 440 | 440 |
Alapár (e. forint) | 4.549 | 5.369 / 5.659 | 6.569 | 5.249 | 5.549 / 6.249 |