Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az új Civic-be legolcsóbban 4,55 millió forinttól lehet beülni az árlista szerint - ennyiért az 1,4-es Comfort modellt kaparinthatjuk meg. Ez az ár kimondottan hívogató, hiszen 800 ezer forinttal alacsonyabb a legolcsóbb 1,8-asnál, ám mindenkit lebeszélnék a legkisebb erőforrásról. Ugyan egyelőre a gázolajossal egyetemben nem volt alkalmunk kipróbálni, de egyszerűen túl gyenge a méretes test megfelelően dinamikus mozgatásához - erről árulkodik a ’rendes Hondás’ szinttől távol álló, 13,4 szekundumos nulla-százas sprintidő is. Részletes műszaki adattáblázatunkat lentebb találják.

Ha kell, kényelmes, ha kell, dinamikus a Civic1,4-es benzinessel tehát lehetőleg ne kívánja senki a Civic-et, ám amennyiben tudnak mozgósítani 5,36 milliót, az 1,8-as ’Sporttal’ nagyon jól járhatnak, ugyanis az öblösebbik szívó négyhengeres alacsony, 6,1 literes átlagfogyasztás mellett biztosít korrekt menetteljesítményeket, ráadásul a Sport szint vagy 650 ezer forintnyi pluszfelszereltséget tartalmaz, így magáért a lényegesen jobb motorért alig kell 150 ezer forinttal többet leszurkolni. A Sportban már gyakorlatilag minden földi jó benne van, szinte bármilyen igényt bőven kielégít, úgyhogy vélhetően csak nagyon kevesen fogják választani a navin kívül hiánytalan, magasabb kategóriákat idéző Executive lépcsőt 1,25 millióval drágábban.

A dízelért mélyen a zsebünkbe kell nyúlni: a 142 lóerős benzinessel összehasonlítva a plusz nyolc lóerőért, a dupla nyomatékért és az 1,7 literrel alacsonyabb fogyasztásért (bár a drágábbik üzemanyagról beszélünk) 1,2 millió forintos felárat kérnek a Hondánál. Nem kérdés: csak azoknak éri meg a 2,2 literes gázolajos, akik nagyon sokat autóznak, ugyanis még 200.000 km sem elég ahhoz, hogy megtérüljön az árdifferencia.

Felemás mutatvány – kipróbáltuk az új Civic szedánt is

A Civic szedán Törökországban készül - főleg az utastér minőségében nagy a differencia

Bár a 9. generációs Civic esetében a hangsúly egyértelműen az ötajtós változaton van, a teljes egészében megújult szedán is párhuzamosan mutatkozik be hazánkban a ferdehátú modellel. Az átszabott karosszéria formája elölről nem túl izgalmas - a már nem elérhető City-ére hasonlít -, de sziluettje sportos, míg a hátulja egy kissé amerikaias. A Törökországban gyártott autó csak néhány piacon kapható, így például hazánkban, hiszen mint tudjuk, az itthoni vásárlók kedvelik a lépcsőshátú kialakítást. Jelentem: ideje felnőnünk és nekünk is a praktikusabb ötajtósokat preferálnunk, főleg a Civic esetében, ahol eget rengető különbség akad a két autó minősége között.

4,55 méter hosszú, tengelytávja 268 centi. Hátsó futóműve igényesebb az ötajtósénál.

Bár az ötajtósénál 8 centivel hosszabb tengelytáv nagyobb hátsó helykínálatot biztosít (és a fejtér is bőven jó itt 190 centiig), a ferdehátú típus is bőven elég helyet garantál, s csomagtér-bővíthetőségben és -méretben, illetve praktikumban magasan veri klasszikus kialakítású testvérét. De a beltérben még nagyobb a különbség: igaz, a négyajtós is számos újítást megkapott (mint például a kis színes kijelző), de már a formákból is érződik, hogy sokkal kevesebbet foglalkoztak az utastérrel a tervezők, anyagminőségben pedig egyenesen ég és föld a differencia; itt mindenhol kemény, kopogós műanyagokkal találkozunk, és az összeszerelés sem éri el az európai verzió szintjét.

Egyszerűbb formák, sokkal gyengébb anyagminőség és kevésbé jó összeszerelés

Menet közben már hibátlanul viselkedik a szedán is (teszt rövidesen), futóműve például igényesebb kialakításának és a nagyobb tengelytávnak köszönhetően még finomabban dolgozik, és az autó egyben van, semmi sem zörög benne. A motorkínálat kéttagú: az elődből ismert, ötfokozatú kézi váltóval érkező 1,6 literes 125 lóerős benzines mellett az ötajtóséval megegyező 142 lovas 1,8-as érhető még el szériában 6-sebességes manuális, felárért pedig ötgangos automatával. A start/stop rendszer itt hiányzik, ezért a szedán 10%-kal torkosabb a ferdehátúnál. Dízelmotor nincs.

Tény, hogy a négyajtós Civic elegánsabb, utastere igen tágas

A négyajtós Civic-ért minimum 5,25 millió forintot kell fizetni, az 1,8-as változat felára 300 ezer forint, ám ez tartalmazza még az ülésfűtést - ha nem kívánnak ránk hallgatni és annak ellenére, hogy árelőnnyel nem jár a minőségi visszaugrás, mégis a limuzin kialakítás mellett döntenének, véleményünk szerint ne sajnálják ezt az összeget a modernebb erőforrásért, az ülésfűtésért és a plusz egy váltófokozatért. Az Elegance Plus csúcsmodellért listaáron 5,95 milliót kell fizetni, az automataváltó 300 ezret, míg a metálfényezés 120 ezer forintot kóstál.

Az ötajtós 1.8 Sport 5,36 millióért remek vételSumma summarum, az új Civic korrekt és igencsak megfontolandó ajánlatnak számít a kompakt kategóriában azok számára, akik egy remek minőségű, praktikus, biztonságos és tágas kompaktot keresnek – de ne feledjék, mindenképp a sokkal igényesebb ötajtóst válasszák!

Az egyedüli szívfájdalmunk egy modern, négyhengeres turbós benzinmotor hiánya, ám bizakodásra talán okot ad, hogy a WTCC-ben idén októberben bemutatkozik a modell versenyváltozata, amelyhez a Mugen gőzerővel fejleszt egy 1,6 literes turbós benzinest...

Honda Civic 2012 1.4i 5a. 1.8i 5a. 2.2 CTDI 5a. 1.6i 4a. 1.8i 4a
Lökettérfogat (cm3) 1339 1798 2199 1598 1798
Csúcsteljesítmény (le) 100 / 6000 142 / 6500 150 / 4000 125 / 6500 142 / 6500
Csúcsnyomaték (Nm) 127 / 4800 174 / 4300 350 / 2000 152 / 4300 174 / 4300
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,4 mp 9,1 / 10,9 mp 8,5 mp 9,9 mp 9,0 / 10,9 mp
Végsebesség (km/h) 187 215 / 210 217 200 200 / 200
Váltófokozatok/típus 6, man 6, man/ 5, aut 6, man 5, man 6, man/ 5, aut
Átl.fogy. (l/100 km) 5,4 (B) 6,1 / 6,4 (B) 4,4 (D) 6,7 (B) 6,7 / 6,6 (B)
CO2-kibocsátás (g/km) 129 145 / 150 115 156 156 / 153
Hosszúság (mm) 4300 4300 4300 4545 4545
Szélesség (mm) 1770 1770 1770 1755 1755
Magasság (mm) 1440 1440 1440 1435 1435
Tengelytáv (mm) 2595 2595 2595 2675 2675
Csomagtartó térf. (l) 477-1378 477-1378 477-1378 440 440
Alapár (e. forint) 4.549 5.369 / 5.659 6.569 5.249 5.549 / 6.249