Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Akár mennyire is tiszteljük és hangulatuk miatt szeretjük a veterán autókat, a technika fejlődését és annak pozitív vívmányait nem lehet tagadni. Ezúttal a Porsche siet a klasszikus 911-üket gyakran használni vágyók segítségére: tökéletesen integrált gyári navigációs megoldást kínál.

Bruttó 400 ezer forintos árával még prémium gyári szinten kimondottan megfizethetőnek is nevezhető a navigációs rendszer, amely kiválóan mutat például az általunk tesztelt ’84-es 911 műszerfalán. A DIN-1-es helyre illeszkedő, új fejlesztésű rendszer megjelenése tökéletesen klasszikus, miközben tudása már kortársnak nevezhető.

Bár felhasználói tér gyanánt be kell érnünk egy 3,5 colos színes kijelzővel, az apró megjelenítő felbontására és színeire nem lehet panasz, ráadásként pedig érintésérzékenységével, valamint hat beépített gombjával és két tekerőjével a kezelhetőséget is szem előtt tartották a tervezők. A rendszer beépített mikrofont is tartalmaz, amellyel ellátja a Bluetooth-os kihangosító feladatát. A beépített 4x45 wattos erősítő csodákra nem képes, de kihozza a maximumot a közvetlenül csatlakoztatható gyári hangszórókból. A navigációs térkép egyébként SD kártyán elérhető.

Az okos, mégsem zavaró rendszer kompatibilis az összes léghűtéses 911-gyel, vagyis a 90-es évek közepéig a 993-as generációval bezárólag bármelyik farmotoros Porsche sportautóba beszerelhető – azt követően pedig már rendelkezésre állt gyári navigációs megoldás. Szép dolog, hogy a márka ilyen mértékben törődik a veterán modellek tulajdonosaival, még ha ezt minden bizonnyal üzleti céllal is teszi.

Legyen régi, vagy új, mi már vezettük az összes 911 generációt - az 50. születésnapi cikksorozat itt elérhető.