Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Ferrari rajongók sok helyen megfordulnak. Most már tudjuk, hogy elmehetnek vidámparkba, felvehetik ízléses piros cipőjüket; és ha már ott állnak Abu Dhabiban, az élményparkban a feltűnő lábbelikkel, akkor itt az ideje, hogy egy limitált kiadású fotógéppel örökítsék meg az idilli pillanatot.

Érdekes, hogy a kifutó modellből készültEzt a célt szolgálja a fényképezőgépek Ferrariját gyártó Hasselblad H4D Ferrari Limited Edition típusú „Rosso Fuoco” fényezéssel és az ágaskodó csődör logójával ellátott készüléke. Amennyiben a hullámvasúton ezzel a géppel villantanak ránk, érdemes szélesen mosolyogni, ugyanis a maranellói gyár szokásaihoz híven a svéd gyártó is mindössze 499 darabot dob piacra a különlegességből. Érdekesség, hogy a limitált kiadású fényképezőgépet, éppen a kifutó modellből készítette el a Hasselblad, hiszen a H4D "csak" 31 megapixeles felbontásra képes, miközben az utód már az 50-es határt súrolja. Az egyediségnek persze ára van; azt már tudjuk, hogy egy utcai használatra szánt piros cipőn a Ferrari logó nagyságrendileg 5-10 ezer forintot ér, de vajon mennyit érhet egy fényképezőgépen? Nos, egy kicsivel többet: egy hagyományos H4D körülbelül 3 millió forintot, míg egy H4D Ferrari Limited Edition nagyjából 4 milliót kóstál.

A háttérben egy F40-es szerénykedik. 10 fényképezőgép áráért miénk lehet a 250 GTE.

Nos, én ki merem jelenteni, hogy ez az összeg több mint magas egy fényképezőgépért; ráadásul ha nincs hozzá egy Ferrarink, ugyanúgy bohócot csinálhatunk magunkból, mint a piros cipővel. Viszont, amíg a 4 millió forintot sokallom egy fényképezőgépért, addig az én ajánlatom - az a Ferrari 250 GTE, melyre a napokban akadtam a világhálón - igencsak olcsónak tekinthető. Az említett típus egyébként az első négyüléses Ferrari a történelemben, melynek motorházteteje alatt egy 2953 köbcentiméteres V12-es motor duruzsol, brummog, sikít - vagy éppen üvölt, a használat módjától függően.

3 liter, 12 hengerBizony-bizony, nem tévedés: 1962-ben még egy ilyen, napjainkban a sportautók esetében szerény méretűnek tekinthető háromliteres blokkot is felosztottak 12 részre. A végeredmény? A kis hengerenkénti lökettérfogat miatti gyors égés, magas fordulatszám, 241 lóerőnyi (177 kW) maximális teljesítmény és 4000 1/perces főtengelyfordulat fölött olyan hangélmény, ami még a legtapasztaltabb rókáknak is könnyet csal a szemébe. Az említett példány egész eddigi életét Dániában töltötte, teljes dokumentációval rendelkezik, és 100%-os restauráláson esett át, ráadásul tökéletes ízléssel a burgundi vörös fényezés, és a világosbarna kárpit kombinációját választották számára. Az autó Ferrari-viszonylatban nem számít ritkaságnak, ugyanis a 2+2 ülésesből 955 darabot gyártottak az olaszok, és ezzel a GTE a 250-es széria legelterjedtebb típusa lett, de vélhetően napjainkban azért ritkábban találkozunk vele, mint a Hasselblad készülékével. Azokat, akiknek van elegendő pénzük - és még gondolkodnak a vásárláson -, bizonyára megnyugtatja a hír, hogy az autós történelem egy kis szelete csak 10 darab fényképezőgép áráért, átszámítva 40,7 millió Forintért megszerezhető. Elérhetőség a szerkesztőségben...

Mondják, hogy tökéletes nem létezik - Talán mégis