Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A legnagyobb autógyártóknak kivétel nélkül szép hosszú történelmük van, így nem is csoda, hogy a legtöbbjük külön részleget tart fenn a veteránok számára – legtöbbször Classic néven. Nincs ez másként a Porschénél sem, a németek ráadásul 2 éve hatalmas fába vágták a fejszéjüket, amikor egy 1971-es 911 2.5 S/T versenyautó felélesztése mellett döntöttek. A rengeteg befektetett idő és fáradtság azonban meghozta gyümölcsét.

Nem irigyeljük a Porsche embereit - galériaA szakemberek nemrég lettek készen a ritka versenygép teljes restaurálásával, ami a képek alapján igazán alapos munka volt. A Porsche a Techno Classica kiállításon mutatta be a különlegességet – akárcsak a Land Rover a saját alkotását, amiről szintén ma olvashattak hasábjainkon. A 911 2.5 S/T több okból is kiemelkedik a márka történetéből, de a legfontosabb talán az 1972-es Le Mans-i győzelme.

Az autó egyébként szörnyen leharcolt állapotban került elő néhány évvel ezelőtt, ami nem is csoda, hiszen amellett, hogy raliautóvá alakították át, össze volt törve, ráadásul a rozsda és a korábbi hozzá nem értő szakik „áldásos” munkája is komoly károkat okozott benne – nem lettünk volna a Porsche embereinek helyében. A tetőt éppen ezért teljes egészében ki kellett cserélni, de ez még csak a kezdet volt.

Komoly eredményeket ért el - galériaMiután a karosszériát sikerült teljesen helyreállítani, egy különleges katódos bevonattal vonták be az egészet, ami hosszú távon véd a rozsdától. A fényezés csak ezután következett, a gyáriak pedig az eredeti, halványsárga árnyalatot vették elő, hogy aztán végül a versenyfestés is felkerüljön az autóra, ezzel újra régi pompájába hozva azt. Természetesen a lemezek alatt is teljesen megújult a 911-es, de az utastérről nem osztottak meg velünk fotókat a gyáriak.

A 911 2.5 S/T egyébként a híres 911 Carrera 2.8 RSR közvetlen elődje volt, és azért született meg, hogy a GT sorozat 3-as és 4-es csoportjában álljon rajthoz. A felújított példány először 1971-ben, Michael „Mike” Keyser amerikai pilóta irányításával vett részt versenyeken az Egyesült Államokban, majd 1972-ben a hosszú távú világbajnokságon vitézkedett – ekkor nyerte meg a Le Mans-i viadalt is.

A különleges versenyautót egyébként bárki megvásárolhatta 1971 második felétől közel 50 ezer márkáért, ám végül csak 24 darab talált gazdára belőle – persze egy versenyautóból ez nem is olyan kevés. Nem sok példány lehet még ép a világon, azonban köszönhetően a Porsche Classic szakembereinek, az egyik közülük most ismét eredeti fényében ragyog.