
Az elmúlt években egészen irreális szintre ugrott a kultikus veterán, vagy akár youngtimer modellek ára. A korai ritka szupersportautók egészen döbbenetes összegeket érnek, azonban még az elhagyatott pajták különlegesebb, és persze teljesen leélt négykerekű lakói is nagyon drágán cserélnek gazdát.
Az E30 M3-ak ára nem véletlenül nagyon magas - egy kultikus sportautó
Egy-egy szebb szocialista ’csillagért’ (legyen szó akár egy megkímélt, esetleg restaurált Ladáról, Trabiról, bármiről) nem ritka, hogy 1,5-2 millió, vagy ennél is több millió forintot kérnek, nem csoda hát, hogy az érdekes modellek ára csillagászati magasságokban tanyázik. Amerikában ezúttal egy gyakorlatilag teljesen új állapotú E30-as szériájú M3-as BMW ütötte fel a fejét, nem meglepő módon irreálisnak tűnő árcédulával.
Nem csalás, nem ámítás: ez bizony nem egész 10 ezer km...
A hófehér (’BMW-ül’ Alpinweß) E30-as gyári állapotú, vagyis teljesen érintetlen, és a leírás szerint az utolsó első generációs M3, amit az amerikai piacra gyártottak a bajorok, bár ez az információ az öreg kontinens rajongóit bizonyára annyira nem mozgatja meg.
Nem csak újszerű, gyakorlatilag új
Az autó órájában mindössze 6.012 mérföld van, ami nem egészen 10 ezer km, cserébe viszont nem egy különleges példányról van szó (mondjuk Johnny Cecotto vagy valamely Sport Evolution modell), hanem egy ’hagyományos’ 2,3 literes kupéról – igaz, legalább igencsak elegáns konfigurációban és jól extrázva.
A konfiguráció elegáns, a felszereltség teljes - az egyik utolsó E30 M3 Coupé
Amerika ide vagy oda, a kézi váltó természetesen magától értetődik, igaz, az autóban ’hagyományos’ kulisszát találunk, vagyis az egyes bal felül, és nem bal alul van (utóbbi előnye, hogy így a versenypályák kanyarjaiban leggyakrabban használt 2-3. fokozat egy síkban van, így jobban lehet használni azokat). Önök mennyit adnának a 10 ezret futott ’91-es M3-ért? Mondjuk 10, esetleg 15, legfeljebb 20 milliót? Kevés lesz: a különlegességért 200 ezer dollárt, vagyis mintegy 56 (!) millió forintot kérnek.
Mennyit adnának érte? Mondjuk 56 milliót?
Ennyiből pedig akár az E30 M3 friss utódjára, a 370 lovas M2-re is befizethetünk (bő 17 milliótól indul), mellette pedig egy takaros kis lakásra és némi benzinköltségre is maradna. Ja, és ha netalántán Európában találna gazdára az autó, nem szabad megfeledkezni az egyéb honosítási és szállítási költségekről sem. Tiszta aranybánya, ugye? Persze biztosan akad majd valaki, aki megveszi.
