A Continental névről manapság a gumigyártó mellett mindenképpen a Bentley rendkívül elegáns luxusautói juthatnak eszünkbe, ami nem véletlen. Az angol gyártó típusai közül jó pár viselte már ezt a nevet, ám talán sokan nem tudják, hogy mikor is jelent meg először. Pedig ennek már 63 éve, és az új Continental GT Speed reklámozásának érdekében a gyáriak most elővették a nagy elődöt, hogy néhány közös fotóval próbálják meg elcsavarni a vásárlók fejét.
Lenyűgöző formák - galériaEz pedig részünkről – habár sajnos mi nem vagyunk potenciális vásárlójelöltek – sikerült is, ugyanis az 1952-ben készült R-Type Continental bizony minden porcikájából eleganciát sugároz. A világ első GT-jeként megbélyegzett négykerekű tervezőit minden elismerés megillet, hiszen a tekintélyt parancsoló orr és a rendkívül lágy hátsó között olyan harmóniát sikerült teremteniük, melyet a mai autók is megirigyelhetnének.
Az ős-Continentalt egy 4,5 literes, 155 lóerős sorhatos benzinmotor hajtja, ami a mai igényekhez mérten nem tűnik túl izmosnak, ugyanakkor akkoriban mindez elég volt a világ leggyorsabb négyüléses autója címhez. Számokban kifejezve 193 km/h-s végsebességről beszélhetünk, ami még ma is szép teljesítmény, és ne feledjük, az R-Type 63 évvel ezelőtt készült.
Érdemes figyelni a közös részletekre - galériaA lenyűgöző négykerekű pedig nagy sikernek bizonyult, és 208 példány készült el belőle – melyek közül jó párat a Mulliner gyártott le. A külcsín és a képességek alapján ez egyáltalán nem meglepő, mint ahogy az árcédula mérete is az.
Angliában egy Continental ára az egyéves átlagfizetés 15-szöröse, és egy átlagos ingatlan árának 3,5-szerese volt. Természetesen mindkét esetben jóval nagyobb összegekről beszélhetünk, mintha a vonatkozó adatok hazai megfelelőjét vennénk alapul – de gazdag emberek már akkor is éltek.
Az R-Type Continental egyébként mind a mai napig fontos helyet foglal el a gyáriak történelmében, ugyanis az autó rengeteg részlete lett azóta szerves része a Bentley autóinak. Így például az első kerekek elől induló árnyéktörő vonal, a sportosan lefelé ívelő tetővonal, vagy éppen az izmosan terpesztő hátsó kerékjárati ívek, melyek egyébként a legújabb Continental GT-n is mind felfedezhetőek.



