Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Rendszeres olvasóink tudják, hogy az autókért dobogó szívünkhöz bizony a veteránok is közel állnak, így talán nem meglepő, hogy fél szemünkkel mindig figyelemmel kísérjük az oldtimerekkel foglalkozó eseményeket is. A legutóbbi, Párizsban megrendezésre került Retromobile névre hallgató seregszemlén pedig egy 1964-es, teljesen restaurált Lamborghini 350 GT hívta fel magára a figyelmünket.

Szinte hibátlan lett - galériaA hibátlan példányt először még tavaly októberében láthatta a közönség. A Lamborghini gyáron belül működő PoloStorico csapata nem kevesebb, mint 2000 órát töltött a felújításával, melyből 1150 ment el a külső, és 750 a mechanika és az elektronika helyreállítására, beleértve az erőforrást is – a maradék pedig minden másra. A motortérben az eredeti 3,5 literes V12-es szív dobog, de a hűtést, a benzinbefecskendezést és a fékeket is teljesen felújították. A szerkezet így most 405 lóerőt képes eljuttatni egy ötsebességes manuális váltón keresztül a kerekekhez.

Az utastérben minden fekete bőrrel van bevonva, melynek helyreállításához a klasszikus, 60-as évekbeli módszereket használtak fel. A fából készült kormány és a pedálok szintén az eredeti autóból származnak, és a felújítás folyamán szándékosan hagytak néhány jelet a szakemberek, melyből kiderül, hogy egy több mint 50 éves autóval van dolgunk – egyébként még a rádió is tökéletesen funkcionál.

Értik a dolgukat a gyáriak - galériaA Lamborghini PoloStorico csapatának a 350 GT mindössze a negyedik teljes értékű munkája: korábban egy LM002-őt, egy Countach-t és egy Miurát állítottak már helyre, és akárcsak a mostani, a korábbiak is lenyűgözően sikerültek. A Miurát egyébként a Bertone standján láthatták az érdeklődők, a Countach-t pedig maga a Lamborghini állította ki.

A szóban forgó 350 GT egyébként a 0121-es alvázszámot viseli, és egyike a Lamborghini gyártósorát 1964-ben elhagyó első 15 példánynak. A párizsi rendezvény, és a Lamborghini tesztpilótájának néhány köre után a gyöngyörű veterán új gazdájához került majd Olaszországba, aki bizonyára vaskos összeget tett le az asztalra, hogy hazavihesse a gyárilag felújított sportautót – ezért persze nem hibáztatjuk.