
A Porsche tiszteli hagyományait, és ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a németek nemrég megszerezték azt a járművet, amely a cég alapítójának, Ferdinand Porschénak az első saját kezűleg tervezett és épített munkája.
Az eredetileg 1898-ban készült, Egger-Lohner C.2 Phaeton (vagy simán P1) névre hallgató négykerekű egy elektromos hajtáslánccal volt ellátva, mely 130 kilogrammot nyomott, és 5 lóerő előállítására volt képes. Ez az erő egy 12 sebességes kapcsoló szerkezeten keresztül jutott el a kerekekhez; a 'kocsi' így képes volt elérni a 35 km/h-s sebességet, és akár 80 kilométert is meg tudott tenni egy feltöltéssel.
Modern anyagokkal pótolták a hiányzó részeket
A modell egyébként rendelkezik versenymúlttal is, hiszen Ferdinand Porsche elindult vele egy elektromos autók számára rendezett futamon 1899-ben. Akkoriban ez egy nehezen teljesíthető verseny volt, amelyen a résztvevőknek több mint a fele el sem jutott a célig, de a méltán híres német sportautógyártó atyja és az általa kreált P1 tetemes, 18 perces előnnyel zárta az élen a futamot.

Aki ezek után kétségbe vonná, hogy van-e létjogosultsága a Porsche kínálatában elektromos hajtással rendelkező autóknak, annak az alapító első munkája bizonyára kielégítő választ ad. A mostantól a gyár múzeumában megtalálható elektromos jármű megszerzése szép megemlékezés a márka részéről.
