Nem csak a jövőbe mutató vadonatúj szuperautók, de veterán őseik is óriási népszerűségnek örvendenek: a befektetők, vagy éppen a lelkes és dúsgazdag autórajongók sorra vásárolják fel a különleges modelleket, ami a négykerekűek folyamatos és erőteljes áremelkedését eredményezi.
Ezúttal egy igazán érdekes Lamborghini, egy sárga 1981-es évjáratú (tehát már bőven veteránkorú) Countach 400S kerül kalapács alá a brit Silverstone Auctions által. Az árverés a Race Retro rendezvényen élesedik jövő hónapban. A 400S Countach egyik érdekessége, hogy ez az első ráncfelvarrás utáni Countach – 1978-ban került nyilvánosságra a frissítés, többek között nagyobb fékekkel és szélesebb karosszériával. Szintén ekkor került be a kínálatba az ikonikus, opcionális hátsó szárny, a mindössze 15 colos (akkor még ez volt a sztenderd a szuperautóknál is), gyönyörű Campagnolo Bravo kerekekre – amelyek úgy néznek ki, akár egy régi, tárcsázós telefon – pedig első ízben kerülhettek fel a Pirelli P7 abroncsok.
Még fontosabb, hogy a 3,9 literes V12-es szívómotor teljesítménye 370 lóerőre emelkedett. A kalapács alá kerülő darab története igencsak viharos, ugyanis több módosítást is megélt: eredetileg arany színben és az opcionális hátsó szárnnyal jött ki a gyárból 1981-ben, de a második tulajdonos bejegyezve átfestette sötét kékre és levette a hátsó szárnyat. Majd jött 1998-ban a következő tulaj és a 400S-t elnyerte mostani sárga színét, továbbá visszakerült a szárny. Az idők folyamán tehát tulajdonosokból nem volt hiány, viszont mivel mindvégig alátámasztható az autó sorsa (teljes dokumentáció áll rendelkezésre), az értékéből mindez nem igazán von le.
Az órában lévő 61.155 kilométer pedig abszolút nem tűnik soknak, tekintettel arra, hogy egy 35 éves jószágról beszélünk – ez azt jelenti, hogy évente a Countach nem egész 2 ezer kilométert futott átlagosan. Az aukciós ház várakozásai szerint valahova 200 és 250 ezer dollár közé eshet majd a végleges vételára a Lambónak, ami nem kevés pénz: forintosítva körülbelül 60-70 milliót jelent. Viszont biztosak lehetünk benne, hogy amennyiben megőrzik jelenlegi állapotát az autónak, az autók értéke csak tovább fog emelkedni az évek során, mégpedig nem csekély mértékben... és ez biztosabb infó, mint bármilyen részvény prognosztizált értékváltozása...