Mi már megünnepeltük a Porsche 911 50. születésnapját egy rendhagyó tesztsorozattal, sőt, maga a gyártó is megülte már a jeles évfordulót egy különleges kiadással. Most a MINI tiszteleg a sportautó-ikon előtt.
Közös képek a szülinapossal - galériaA gratuláció sajátos formáját választotta a brit-német gyártó: közös fotósorozatot készített mindkét márka egy-egy veterán típusával. A kerek lámpák mellett persze több közösség van a Porsche 911-ben és a Mini Cooper-ben, mint gondolnánk: mindkét modell nagy múltra tekint vissza és sikeres tudott maradni a legalább fél évszázados történelme során.
A 911-ből 1963 óta 800.000 példány talált gazdára – sokkal több, mint bármelyik másik sportautóból. A Mini különböző változataiból az 1959-es nagy premier óta a klasszikus 2000-ben történt búcsújáig 5,3 millió darab fogyott. Nem csak népszerűek, de formájuk is ikonikussá vált és mindmáig meghatározza a mai divatot. Sir Alec Issigonis, a Mini formatervezője némi büszkeséggel a hangjában elismerte, hogy terméke a „világ egyetlen menő kisautója”.
Mi történne, ha a két autó tényleg ringbe szállna? Erre 2010-ben az akkori reinkarnációkkal került sor, mikor is Amerikában egy 184 lóerős MINI Cooper S kihívta a 345 lóerős Porsche 911 Carrerát egy mérkőzésre a Road Atlanta versenypályán. De nem a klasszikussá vált aszfaltcsíkot használták a küzdelemhez, hanem a szűkös, igazán kanyargós belső pályát. S az eredmény? A Porsche természetesen megtartotta előnyét, kb. 2 másodpercet verve az apróságra, ám mindegyik másodperc legalább 10 millió forintjába kerül a tulajdonosnak. Így nézve pedig két győztese is akadt a nem éppen komoly versenynek.


