
A belgiumi Antwerpen városában egy igazán ínyenc veterán Mercedes sportautó kelleti magát, melynek ára teljesen irreálisnak tűnik, azonban elképzelhető, hogy így is jobb befektetésnek számít az autó, mintha ugyanennyi pénzt mondjuk valamilyen bankban tartanánk. A 300 SL modellek ugyanis csillagászati árakon cserélnek gazdát a veteránpiacon, a makulátlan példányok pedig egyre értékesebbek lesznek.
Az ezüst-vörös színkombináció remekül áll a 300 SL-nek
Még akkor is, ha nem a híres sirályszárnyas Coupé kivitelről van szó, hanem a szépséges kerek első fényszórók helyett a kissé bugyutább ovális fényforrásokkal szerelt Roadster modellről. Az interneten (is) hirdetett antwerpeni csoda egy európai 300 SL Roadster, különlegessége pedig, hogy órájában 34.500 kilométer van, tehát használatát nem vitték túlzásba az elmúlt 56 évben.
34 ezer km-rel mintha új lenne - persze 325 millióért legyen is...
Az 1958-as szépség így abszolút új állapotnak örvend, értékét pedig tovább növeli ritkasága: a roadsterből mindössze 1858 példány készült. Mindene eredeti, de azért az újszerűség kedvéért a vörös bőrrel borított utasteret alaposan felújíttatta a tulajdonos, továbbá az autó kapott egy vadiúj vörös vászontetőt – az ezüst-vörös kombináció különösen ütős és klasszikus összeállítás egy roadster esetében (is), így az ilyen konfigurációjú 300 SL-ek még más színű testvéreiknél is drágábbak. Nem csoda, hiszen az ezüst szín a legendás ezüstnyilakra (régi Mercedes versenyautók) is emlékeztet.
Az autóhoz való bőröndszett kötelező tartozék - persze vörösben!
Az autó motorházteteje alatt egy háromliteres, soros hathengeres szívó benzinmotor dolgozik, ami 5800/perces fordulatszámnál 220 lóerőt teljesít, az erőforrás legnagyobb különlegessége pedig a közvetlen benzinbefecskendezés, amivel abszolút megelőzte korát. Az erőt egy négyfokozatú kézi váltó továbbítja a hátsó kerekekhez, az eladásra kínált négykerekűben pedig már tárcsafékek igyekeznek felemészteni a mozgási energiát.
Igazi különlegesség, a gyűjtők egyik kedvence - jelentősen megelőzte korát
És hogy mennyi az annyi? Potom 1,05 millió euróért máris haza lehet vinni minden idők talán leghíresebb csillagosát. A 325 millió forintos (1,05 millió eurós) ár ismeretében azért érdemes lehet alkudni, ugyanis egy kis 10 százalékos engedmény itt több mint 30 millió forintot jelent. Nem csoda, hogy nem hemzsegnek a vásárlók a csodálatos sportautóért, viszont elképzelhető, hogy néhány év múlva még ennél is jóval többre tartják majd a piacon ezt a 300 SL-t...
