Az autózás szerelmesei számára a 959 számösszetétel bizonyára nem ismeretlen: a Porsche mind a mai napig egyik legvadabb modelljét fémjelzi. Az 1986-tól 1988-ig a 37 prototípust és gyártás előtti tesztpéldányt is beleszámolva mindössze 337 darab készült el belőle, nem számolva az 1992-ben és 93-ban a megmaradt alkatrészekből összeszerelt további 8 darabot. A 959-cel tehát nem találkozhatunk minden sarkon, a most eladósorba került Sport kivitel pedig még ritkább – nem csoda, hogy csillagászati összegért kelhet el.
Mára igazai legenda lett a 959 - galériaA 959 egyébként több szempontból is különleges: a ritka sportautó versenyváltozatai terepen és zárt pályán is győzedelmeskedtek. A 959 a maga idejében képes volt megnyerni a Dakart, majd később az alapjaira épülő 961 a Le Mans-i 24 órás versenyen tudott felállni a dobogó legfelső fokára saját kategóriájában. Mindezek mellett a legendás modell volt korának leggyorsabb négykerekűje, és az első Porsche amely sorozatgyártásban kapott összkerékhajtást. Ezek már önmagukban is elegendőnek bizonyulnának ahhoz, hogy mostanra kisebb vagyonokat érjen egy-egy példány, de a hamarosan kalapács alá kerülő darab még ennél is többet tud felmutatni.
A 337 elkészült 959-ből ugyanis mindössze 29 hagyta el a gyártósort Sport kivitelben, a többi mind Komfort verzióban került ki – na persze utóbbi esetében sem volt gond a teljesítménnyel. A rendkívül ritka változat körülbelül 100 kilogrammal könnyebb, mint többi testvére, köszönhetően többek között a hátsó ülések, a klíma vagy éppen az utas oldali visszapillantó elhagyásának – mindez körülbelül 1,35 tonnás önsúlyt jelent az esetében. A 2,85 literes, hathengeres boxermotor eredetileg 450 lóerős teljesítményt kínált, melyet a hatfokozatú automataváltón keresztül mind a négy kerékhez eljuttatott.
Kifogástalan az állapota - galériaA szóban forgó példány azonban ebből a szempontból sem átlagos, hiszen a gyártás után a Porsche gyári teljesítménynövelő csomagokat kínált a 959-hez, melyek 515 és 585 lóerő közötti teljesítményre tették képessé az autót. A hamarosan kalapács alá kerülő darab a legkisebb csomagot kapta meg ezek közül, így 515 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. Mindez azonban elég ahhoz, hogy az eredeti, 3,7 szekundumos 0-100-as sprintjét 4 tizeddel 3,3 másodpercre javítsa, míg a végsebessége 339 km/h. Ezek az adatok még egy mai sportautó esetében is kiemelkedőnek mondhatók, és a 959 esetében egy közel 30 éves technikáról beszélhetünk.
Az 1988-as példány órája egyébként kevesebb, mint 18500 kilométert mutat, így bár korábbi tulajdonosai használták, de közel sem elhasználták az értékes négykerekűt. A szakértők szerint a végső ár valahol 475 és 625 millió forint között lesz, de a szóban forgó példány pedigréjét alapul véve bizony nem lepődnénk meg azon sem, ha végül ennél magasabb összegért cserélne gazdát az egyébként kiváló állapotnak örvendő 959.