Az amerikai Pebble Beach Concours d’Elegance talán a világ legjelentősebb veterános rendezvénye, így ha a show legjobbjának járó díjat odaítélik, azt garantáltan nem akármilyen modell kapja meg. Ezúttal egy makulátlan állapotú 1924-es Isotta Fraschini Tipo 8A érdemelte ki ezt a címet.
A Jim Patterson gyűjteményében szereplő modell nyitott kialakítású, amely átalakítást 1931-ben végezte el a Carosserie Worblaufen, miután megvásárolták a járművet. A hosszított tengelytávú nyitható tetős modellt aztán az 1932-es Genfi Autószalonon ki is állította a cég, hogy szemléltesse munkásságát. Ezt követően a modell győzedelmeskedett az 1933-as Grand-Prix d’Honneur-ön Cannes-ban. A modellnek ezen felül még egy tulajdonosa volt, és csendes életet élt 2014-ig Svájcban, mielőtt jelenlegi birtokosához került, valószínűleg busás összegért.
A mindössze 950 példányban készült széria egyedi darabjában szintén egy 7,3 literes, nyolchengeres, soros (!) motor szolgál, amely hozzávetőlegesen 160 lóerős teljesítmény leadására képes – ezzel idejének és kategóriájának legerősebb erőforrása volt. A váltás feladatáról egy három fokozatú, manuális egység gondoskodik. Az olasz szépség akkoriban a világ legdrágább modelljei közé tartozott, még egy Duesenberg Model J-nél is költségesebb mulatságnak számított.
Az orrmotoros, hátsókerékhajtású kabrió tulajdonosa akár 150 km/h feletti tempóban is száguldozhat, igaz, ehhez mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Még 2012-ben árvereztek el egy istállóban talált, teljesen lepusztult darabot 55 millió forintnyi valuta ellenében, de egy szebb példány nyilvános árverésen már elkelt 140 millióért is. Cikkünk tárgya azonban még ennél is költségesebb darab, így nem csoda, hogy felkeltette a Pebble Beach-i szavazók figyelmét.