Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A replikázás, mint műfaj, legtöbbünk szájában a csalás ízét hagyja, nem utolsó sorban a felénk általában megforduló, autózás elleni bűntettként felfogható végeredmények miatt. A veterán autókat mindenki szereti. De aki vezette őket, az jól tudja, hogy milyen óriásit fejlődött a technika. Ha pedig nem akarunk óriási kompromisszumot adni, bizony érdemes a műfajhoz fordulni.

Modern adalék - láthatatlanulA floridai Revology Cars által készített klasszikus Ford Mustang replika jól bizonyítja, hogy egyáltalán nem szentségtörés egy veterán modell modernizálása. A típus ráadásul nem egy eredeti példány átalakított verziója (az eredeti példányok csücsüljenek csak a gyűjtők garázsában), hanem egy mindennapos használatra szánt, újonnan készített autó.

A modern klasszikus megalkotásánál a költségkeret miatt természetesen nem nyúlhatott a manufaktúra a legmodernebb megoldásokhoz, de sok tekintetben ez nem is akkora baj. A motortérben például turbós négyhengeres helyett selymesen gurgulázó, ötliteres V8-ast találunk, méghozzá porlasztók helyett elektronikus befecskendezéssel. Hátul független, három lengőkaros futómű található, a kerekek mögött pedig tárcsafékek gondoskodnak a lassulásról.

Mint az eredeti, csak használni jobbA modern abroncsok már önmagában hatványozzák a menettulajdonságokat, a kanyarodási képességet pedig fejlett szervókormánnyal aknázhatjuk ki. Ha kell, belül is kényeztethetjük magunkat: kulcsnélküli rendszer, elektromos ülések, fedélzeti számítógép, Bluetooth-os telefonos kapcsolódás – van itt minden, amit még csak el sem várnánk. Az ismertetlen mennyiségű lóerőt (úgy 250-350 lóerő a reális) ötsebességes kézi vagy négysebességes automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez.

Az eredeti formákba szinte makulátlanul implementált technológiának egyetlen hátulütője van: bizony sem kedvezőbb, mint egy jó állapotú eredeti. De nyugtasson meg minket a tudat, hogy a több mint 35 millió forintot olyan autóra költöttük, amely objektíven sokkal-sokkal jobb, mint 50 éves társa.

Milyen érzés a veterán Mustanggal repeszteni a Naplementébe? Korábbi írásunk választ ad erre is.