Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A veterán Ferrarik bizony nem csak rendkívül értékesek, de igazán látványosak is, így nem is csoda, hogy a gyáriak külön részleget tartanak fenn, amely ezekkel a négykerekűekkel foglalkozik. A Ferrari Classiche pedig ismét villant, méghozzá egy 250 GT SWB Berlinetta Competizione teljes restaurálásával – amit egy rövid videón meg is örökítettek.

A folyamat még 2014 márciusában kezdődött, és szinte az egész autót érintette. A motortól kezdve a karosszérián és a felfüggesztésen keresztül egészen a futóműig mindent felújították a szakemberek. Az utastér sem maradt érintetlen, így a lehengerlő veterán nem csak kívül, hanem belül is olyan lett, mintha most gurult volna le a gyártósorról.

Belül is megújult

A restauráció nem kevesebb, mint 14 hónapig tartott, de a végeredmény kétségtelenül lenyűgöző lett, amit nagyban köszönhetünk az eredeti, Pininfarina-szürke fényezésnek is. A felújított példánynak egyébként igencsak mozgalmas előélete volt, ugyanis egy-két kivétellel szinte mindig autóversenyzők birtokolták.

Legendák egymás közt

A 250 GT kulcsait elsőként egy Forma-1-es versenyző, Dorino Serafini vehette át, aki azonban nem sokat használta az akkoriban is kiemelkedőnek számító sportautót. 1964-ben el is adta az autót, méghozzá René Richardnak. Ez az időszak egy fekete pont az autó történetében, ugyanis Richard összetörte a négykerekűt, majd továbbadta egy belga versenyzőnek, Lucien Bianchinak.

A fényezés is különleges

Az új tulajdonos kijavíttatta a hibákat, és ezzel együtt sötétkékre fényeztette az autót, az utasteret pedig feketére alakíttatta. Nem sokkal a javítások után ismét gazdát cserélt a ritka Ferrari, és érdekes módon ismét egy hivatásos pilóta, Jacques Pollet vette meg. Úgy látszik, akkoriban a használt autókat is saját ízlésük szerint alakították a tulajdonosok, ugyanis az új gazda is átfestette az autót, méghozzá szürkére.

Ritkán látni mozgásban egy ilyen autót

Ha mindez még nem lenne elég, az autót később egy aukción megszerző belga gyűjtő végül sárgára fényeztette a 250 GT-t. Pontos évszámokat ugyan nem tudni, de annyi biztos, hogy ez volt az utolsó változtatás mielőtt a megváltó restaurációra került a sor. Az nem tisztázott, hogy ezután mi lesz a különleges négykerekűvel, de annyi biztos, hogy a képek mellett érdemes a videót is megnézni – még így sem sűrűn láthatunk mozgásban egy ilyen legendát.