Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az eddig mindössze 6 példányban elkészült Shelby Daytona volt az első sikeres amerikai versenyautó a nemzetközi porondon. 1965 leggyorsabb négykerekűje az 50. évfordulót ünnepelve visszatér, hogy ötven szerencsést megajándékozzon a klasszikus új autó vezetésének élményével.

Az eredeti tervek és méretek alapján üvegszálas vagy alumínium karosszériával készülő modellek a lemezek alatt tovább fejlődnek. Az új Daytona biztonságosabb és stabilabb lesz, de marad például a laprugós futómű. A megállásról viszont már modern tárcsafékek gondoskodnak, valamint az átrajzolt jelvények azért elárulják, hogy a Shelby új termékéről van szó. Belül szinte minden marad a régiben: fekete bőrbelső és fa kormánykerék fogadja a pilótát.

A négykerekű alaphelyzetben motor és váltó nélkül érkezik, így a vásárlók feladata lesz, hogy beszerezze és beépíttesse a Shelby az eredeti 289 köbinches (4,7 literes) V8-ast, amely 390 lóerőt szorít ki magából.

A hat eredeti példány – amelyből már csak öt létezik, kettő múzeumban, három pedig magánkézen – ötven új társat kap. Meglehetősen mélyen bele kell nyúlnia a pénztárcájába annak, aki szeretne egyet: az üvegszálas karosszériás példányok 54, az alumínium variánsok pedig 105 millió forintba kerülnek majd, plusz a hajtáslánc, és a beépítési költségek. Persze az eredetihez képest ez elenyésző összeg: legutoljára a CSX2601-es alvázszámú példány cserélt gazdát 2009-ben, több mint kétmilliárd forintnyi valuta ellenében.