Közepesen nehéz körülményekig terepen tehát nem könnyű zavarba hozni a Jimny-t, aszfalton viszont már kevésbé igaz ez az állítás. Természetesen nem is oda teremtették a kis Suzukit, erre példának okáért a gyárilag megadott, elöl 1,6, hátul 1,8 baros guminyomásból is következtethetünk. Ennek alátámasztásaképp, illetve a merev tengelyes futómű hozományaként kanyarban nem is vitézkedik a Jimny, sokszor még az alacsony sebességű fordulókban is megszólalnak a Bridgestone félterepes abroncsai. Nem is ez lenne a legnagyobb baj, ám ezzel a guminyomással a kormányzás sem a legpontosabb, a kevésbé szigetelt, kis karosszériával karöltve pedig ilyenkor az autó híján van a biztonságérzetnek, így elveszi kedvünket a száguldozástól.
A rugózási komfort egyébként amolyan terepjárósan puha, ennek eredményeképp a jobb földutakon 50-60 km/h-val nyugodtan közlekedhetünk. Ellenben aszfaltozott útburkolaton megvan a böjtje a lágy hangolásnak, sokszor dől és billeg az autó - cserébe a fekvőrendőrök sem okozhatnak komolyabb fejtörést. A Jimny becsületére legyen az is, hogy sem a városi forgalomban, sem az országúton nem kényelmetlen a haladás, 130-as autópályatempónál viszont a szélre érzékeny bódé, és a puha futómű már nem kelti a magabiztosság érzetét.
A kis 1,3-as bírja a kiképzést - galériaUtóbbi esetben már a hangerő sem kellemes, a 4400-as percenkénti fordulat és a 72 decibel feletti érték mutatja, hogy az autópálya nem a Jimny vadászterülete. A motor viszont tisztességesen dolgozik, a 86 lóerővel városban még fürgének is nevezhető, a fogyasztás pedig barátian alakul. Az 1,3 literes négyhengeres benzinmotor normakörünkön – amelyben autópályás etap is akadt – 6,9 litert gurított le, ráadásul a terepezéssel, fotózással és sok városi közlekedéssel tarkított teszthét során is korrekt, 7,9 literes fogyasztást mértünk. Így már nem is tűnik olyan vészesen kicsinek a 40 literes üzemanyagtartály, amelyből gazdálkodva gyakorlatilag 500-550 kilométeres hatótávot kapunk.
A külső méretek, illetve a kis tengelytáv nyomán sejthető, hogy a beltér nem a legtágasabb. A két első férőhellyel viszont semmi gond, még a magasabbak számára is csak oldalirányban lesz szűk a tér, hátul viszont csak 185 cm-nél alacsonyabbak férnek el kényelmesen, míg csomagjainknak 113 literes, jelképes poggyásztér marad, ezen hátságon pedig még a praktikusan oldalra nyíló ajtó sem segít.
Az anyaghasználat és a műszerfal sem a legfrissebb technológiát képviseli, azonban a célnak mindez megfelel, hiszen minden könnyen takarítható és semmi sem hallat nem kívánatos hangokat még a karosszériát jobban megcsavaró akadályok leküzdése közben sem. A kis méret az átláthatóságnál és a könnyed parkolásnál jöhet jól, a nagyméretű visszapillantó tükrökkel együtt.
Hátul már kicsi a hely - galériaAkárhogy is, a Jimny-vel öröm a terepezés, sőt, sok esetben még a szimpla városi közlekedés is mókává válhat, hiszen tudtában vagyunk, hogy egy vidám kis terepjáróban faljuk a kilométereket. Ráadásul a Suzuki reális árat társított hozzá. A klímával, kapcsolható összkerékhajtással és felezővel is ellátott verzió 4,5 milliós áron vihető haza, amit csak a 95.000 forintos metálfénnyel, valamint a könnyűfém felnikkel, és a gyári katalógusból választott néhány kiegészítővel tudnánk tovább duzzasztani.
Olcsó, kis terepes rajta kívül nem nagyon létezik. Konkurensként esetleg a Dacia Duster 4x4-es változatát hozhatnánk fel, amely klímával már 3,5 millióért megkaparintható. Ám a Duster esetében a független felfüggesztés, a felező hiánya miatt, továbbá a nagyobb tengelytáv és az alacsonyabb hasmagasság nyomán már valamivel korlátozottabb terepjárási képességekkel kell beérnünk, igaz, cserébe aszfalton és praktikum terén is fényévekkel jobb autót kapunk.
A Jimny egyedülálló, nem csupán mint egyéniség, hanem mint termék is, épp ezért rést töm be a piacon, s mint ilyen, mellette szól a jó értéktartás is: érdemes ellátogatni valamelyik használtautós portálra, meglepő, hogy a többéves Jimny-k mennyire jól tartják az árukat, miközben a nagyobb 4x4-esek rövid idő alatt nagyot veszítenek értékükből.
Néhány szóban
Picit szűkös és hangos, csomagtartója gyakorlatilag nincs, aszfalton kanyarodni pedig művészet vele. Bár a helyzet a fent sugaltakhoz képest mégsem vészes, a földutak, erdőségek, hegyvidékek csapásai mégis közelebb állnak a Suzuki Jimny-hez. Jó terepjárási képességei, összeszerelési minősége és alacsony fogyasztása sokak számára teheti vonzó ajánlattá, miközben ár/érték aránya is korrektnek mondható. A Lada Niva eltűnésével (a HungaroLADA 2010-ben megszűnt létezni) itthon szinte egyedülálló ajánlat.
Előnyök: Jó terepjárási képességek; Terepen kellemes futómű; Jó értéktartás
Hátrányok: Szűkös utastér; Nagy tempónál hangos; Csomagtér minimális méretű; Egyetlen felszereltséggel kapható; Idejétmúlt utastér
