A fogyasztásra nem lehet panasz - galéra.
Harcos kedvben - még ilyenkor sem eszik sokatAmi viszont biztosan osztatlan sikert arat bárkinél, az a fogyasztás. Annak ellenére, hogy a tesztelt modell nem a start-stoppos kivitel volt, normakörünkön a gyári adatot is alulmúlva 4,3 literes minimumfogyasztást produkált, amely igazán figyelemreméltó érték. Sőt, a kimondottan takarékosságra kihegyezett kisautókon túl az Autó Pult történelmének egyik legjobb eredménye. Ráadásképp hajtva sem kér sokat az „egyhatos” dízel: dinamikus gázpedál-kezeléssel és városi használattal – persze nem a budapesti csúcsban – körítve sem lesz gyakori vendég a fedélzeti számítógép kijelzőjén a 7-es; az extrém példákat leszámítva inkább 5-6 literes átlagokat látunk majd.
Behozhatja tetemes felárát - de nem könnyenSzükség is van a takarékosságra, ugyanis a dízel felára hatalmas. Valamivel több, mint plusz 750 ezer (!) forintot kell az asztalra tennünk, ha a hatsebességes kézi váltóval szerelt, 105 lóerős 1,2 literes turbós benzines helyett őt szeretnénk magunkénak. Úgy, hogy előbbi könnyebb, papíron dinamikusabb és a gyár adatai szerint kevesebb mint másfél literrel kér többet 100 km-enként. Akkor számoljunk picit: 100.000 kilométeres futásteljesítmény esetén, 400 forintos literárral számolva ez 600 ezer forintot tesz ki, miközben a dízel jobb várható értéktartását betudhatjuk a valamivel magasabb szervizelési költségek ellentételezéseként. Vagyis nem rengett meg a világ dicsősége: ha valaki sokat autózik és le tudja tenni a különbséget már előre az asztalra, a dízel hosszú távon olcsóbb választásnak tűnik.
A kategória legdrágábbja - de már nem kiemelkedően.
A félmilliós hétfokozatú DSG-vel még finomabb lehet.Olcsóbbnak, még ha nem is olcsónak – de ezt már megszokhattuk a hazánkban főleg magasabb presztízzsel felvértezett Volkswagentől. Ezúttal viszont a különbség nem is olyan radikális: a hatmilliós normaár szépen rímel az új Ford Focus szedán 115 lóerős, 1,6 literes dízelének (teszt hamarosan) hasonló árcédulájára. Itt a Skoda Octavia jelenti a kedvezőbb választást: őt most a kétliteres, 110 lóerős dízellel és hatfokozatú kézi váltóval 5,45 millióért magunkhoz szólíthatjuk. A legolcsóbb ajánlatot a jelenleg akciós Mazda3 szedán képviseli: esetében az új, 115 lóerős 1,6 literes dízelt hatfokozatú kézi váltóval és a többiekkel nagyjából megegyező felszereltséggel kereken ötmillióért magunkénak tudhatjuk.
A tesztelés lehetőségét köszönjük a Porsche Győr munkatársainak; érdeklődés esetén forduljanak hozzájuk bátran.
Néhány szóban
Bár továbbra sem a kategória legkedvezőbb vétele, a saját, immár komoly arccal büszkélkedő új Jettával jó irányba lépett tovább a Volkswagen. A kisebbik dízeles hajtáslánc az ötfokozatú váltó ellenére nagyon meggyőzően teljesít - különösen hatékonyság terén -, így bár tetemes a felár a megegyező teljesítményű benzineshez képest, a sokat közlekedők ezt leautózhatják. Az érzéketlen kormányzást a jóindulatú, kellemes futómű ellenpontozza, a helyenként percegő műanyagokkal szemben pedig a kimondottan kulturált, csendes működés áll.
Előnyök: Kellően tágas beltér; Jó váltó; Egyenletes teljesítmény-leadású, takarékos dízelmotor; Gazdag opciós lista
Hátrányok: Helyenként percegő anyagok; Érzéketlen, pontatlan kormányzás; A dízelmotor tetemes felára