Barátainknak odaát a Burzsuj Blogon megadatott a lehetőség, hogy vezessék a teljesen elektromos, amerikai Tesla Roadstert, sőt, annak nem is holmi hétköznapi változatát, hanem rögtön a Tag Heuer kiadást. Az erről készült menetpróbát muszáj megosztanunk Önökkel, elvégre ma még nem sok olyan emberről hallani, aki úgy vezetett sportautót, hogy közben nem helyezte el lábnyomát környezetünk mindinkább roskadozó vállán. Íme, következzen régi kollégánk, Ács Zoltán beszámolója a világ egyik legérdekesebb autójáról:
Gyönyörű gyári fotók a Tesláról a galériánkban A városligeti Széchenyi Fürdő oldalában, tag-heueres kulisszák előtt parkol a világ talán legmodernebb sportkocsija, az elektromos hajtású Tesla Roadster. Az óragyár által feldíszített sportkocsi 4 kereke közül kettő groteszk módon a betonon, a harmadik földúton, a negyedik pedig keramitlapon nyugszik. Az egész olyan, mintha a földönkívüliek véletlenül épp ebbe a káeurópai csodavilágba dobták volna le hétköznapi közlekedési eszközüket. A slusszkulcsot viszont nem az ufók, hanem a 150. születésnapját ünneplő TAG-Heuer dobta a kezünkbe, hogy járassuk meg egy kicsit magyar utakon is ezt a nyitható tetejű, lapos építésű über-trolit.
Az amerikai srác a Teslától számos érdeklődő kérdést tesz fel a próbaút elején, hogy vajon megérné-e szalont nyitni a Teslának Magyarországon, hány menthetetlenül ódivatú technikájú Porschét adnak el évente hazánkban, hova menjen bulizni este stb., de aztán nem sokáig kérdezősködik, mert az M3-as kivezetőjén hirtelen beleszorul a levegő (és nem csak belé). A Tesla úgy megindul padlógázra, hogy az élmény egyszerűen nem hasonlítható mA Tag Heuer stopper a különleges széria ismertetőjegyeáshoz. Vannak még olyan autók, amik 3,7 másodperc alatt vannak 100-on, de egy benzines autó soha nem lesz képes ennyire gyorsan reagálni a gázra, és soha nem lesz képes azonnal leadni minden nyomatékát. A Teslával úgy cikáztam a forgalomban, mintha csak egy űrhajót vezettem volna az aszteroidamezőben. A többi kocsi hozzá képest áll, a Teslával nem egyszerűen előzni lehet, ez az autó néma csendben átugorja az autókat. Nincs ellenfele. A legfélelmetesebb az egészben a hangja. Egy Ferrari magas fordulaton visít, egy 12 hengeres Aston Martin a fordulatszám emelkedésével más és más hangszínben gurgulázik, a Teslának viszont pont olyan hangja van, mint a Király utcai trolibusznak. Csakhogy a sofőr nem 20 utast visz, hanem csak egyet, akinek viszont egészen biztosan tönkremegy a széltől a frizurája, kicsordul a könnye és arcára fogy a mosolya, ha a sofőr játszadozik egy kicsit a Lotus-alapokra épülő roadsterrel.
Bővebben itt olvashat a különleges sportautról…