Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Igazi ragadozó, de a kanyarvadászat nem kenyere

Az autó teljesítőképességének határait firtatva a futómű hátságai kerülhetnek előtérbe, ugyanis a fordulatszámtartomány legvégén megérkező teljesítmény hatására elpattog az autó orra. A felfüggesztés hangolása összességében is inkább a kényelmes suhanásra hangolt, miközben a rövid úthibákat még a futómű puhasága ellenére is sztoikus nyugalommal és felütések nélkül hagyhatjuk a hátunk mögött. Hosszabb, hullámos bordákon ellenben igencsak berezonál, beleng a karosszéria.

Az új Aveo sokat ad a biztonságra - galériaA kanyarvadászat során az erős alulkormányozottsági hajlam és intenzív oldaldőlés miatt vaktölténnyel puffogtatunk. Szerencsére az elektronika ügyesen küszöböli ki a futómű mechanikus felépítésének hiányosságait, így az ESP gyakorta bírálja felül ténykedésünket, bizonyítva, hogy használatát ez esetben nem csak a fokozott biztonság iránti igény, hanem egyszerűen a szükség tette indokolttá. Biztonsági kérdésekben egyébként nem viccel az Aveo, hiszen hat légzsákjának, és egyéb dicséretes törekvéseinek köszönhetően korábbi 1,5 csillagos eredményét 5 csillagra emelte, amiért magunk is jeles eredményt írunk bizonyítványába.

Praktikumból jeles - nagyot nőtt a csomagtartó

A Chevrolet a „Praktikum” című tárgyat is kiváló eredménnyel abszolválná, hiszen számos tárolórekesze, és négy átlagos termetű utas számára is kielégítő – a Citroën C3-hoz hasonlóan inkább 3+1-es – helykínálata családosok ideális társává is teheti. A csomagtartóba pillantva szintén elismerésre nyílik az ajkunk, hiszen az osztott üléstámlák ledöntésével 290 helyett akár 653 liternek megfelelő cókmókot is az autóba zsúfolhatunk. Igaz, a kategóriában találhatunk ennél nagyobb modellt is.

Mindezeket figyelembe véve felmerült bennem, hogy szívesen gondolkodóba esnék, hogy ezúttal mégsem az autó kulcsainak visszaadása, hanem az adás-vételi szerződés megírásának szándékával térjek-e be a forgalmazó irodájába. A dolgok ilyen módon való elfajzásáért pedig a remek ár/érték arány felelős, hiszen a már önmagában is jól felszerelt LT Plus felszereltségű verzió 3.440.000 forint fejében (az ár 100.000 forint kedvezményt tartalmaz) hazavihető.

Az opciós tételek között böngészve már itt sem találunk hiányosságokat, hiszen többek között USB csatlakozó, Bluetooth kihangosító, tempomat, és légkondícionáló gondoskodik a kényelemről.

Tesztautónk az LTZ szinten a metálfénytől eltekintve 3.610.000 forintba kerülne (sajnos kedvezményre itt nem számíthatunk), s pénzünkért automatikusan kapcsolódó fényszórókat, ködlámpákat, tolatóradart, és a felárat önmagában is indokoló bőr kormánykereket kapunk, miközben további két hangszóró igyekszik megtámogatni az egyébként kifogásolható minőséggel szóló hangrendszert.

Nagy lendülettel indul harcba a vásárlók kegyeiért

A fentiekből persze kitűnik, hogy talán mégsem az 1,4 literes egység a legjobb választás, így érdemes a nagyobb hengerűrtartalmú, 1,6 literes változatra további 150.000 forintot áldozni, mely esetben a korábbi tesztünkben részletezett okokból mindenképpen tanácsos egy manuális váltóval szerelt példányra voksolni. Konkurenciából persze ezúttal sincs hiány, s legfőbb ellenségnek talán a házon belüli Opel Corsa tekinthető, de a piaci bevezetése óta a kezdeti magas ár miatt háttérbe szorult Suzuki Swift is újult erővel indul csatába.

Utóbbi hasonlóan meggyőző minőséggel, ám a csomagtartó tekintetében szerényebb képességekkel szolgál. Érdemes még megemlíteni a Ford Fiesta, Volkswagen Polo párost is, mely esetben hasonló felszereltség mellett már százezres nagyságrendekben mérhető különbségekre számíthatunk, ám a kínálati oldal jelenlegi rugalmasságával is számolva már egy lapon említhetők a Chevrolet-val.

Bizakodva tekinthet előre - a fényszórók LTZ szinttől automatikus kapcsolásúak

Titkos befutónk azonban színházunk legújabb fellépője, s egyben a legnagyobb kisautó, a Kia Rio lenne, mely jelenleg 3,55 millió forintos árával 109 lóerős, 1,4 literes benzinmotort, hatfokozatú manuális váltót, és nagyobb helykínálatot kínál, arról nem is beszélve, hogy az Aveo 3 éves garanciája helyett 7 évig érezhetjük magunkat biztonságban. Ettől függetlenül, azok a vásárlók, akik nem városi kisautónak szánják az újdonságot, nem fognak csalódni benne, hiszen akár családi felhasználásra is alkalmas, s nagyobb konkurenseihez mérhető robosztusságával könnyen belophatja magát a szívekbe.

Néhány szóban

Chevrolet Aveo - galériaAz új Chevrolet Aveo nem csak megkapó külső-, belső megjelenésével, de robosztusságával, és a masszivitás érzetét keltő, pontos és határozott működésű kezelőszerveivel is képes pozitív benyomást gyakorolni ránk. Sajnálatos, hogy út közben éppen csak az az utolsó csipetnyi fűszer, érzelem, vagy csak egy kicsit több erő és jobb futómű hiányzik belőle, ami átlökne minket a tétovaság határmezsgyéjén, hogy ki merjük mondani: ő igazán jó választás.

Mindettől függetlenül igen meggyőző tud lenni az új Aveo, s kizárólag azért nem írunk örömódát hozzá, mert hiába dolgozik az autó orrában egy papíron elegendő dinamizmust biztosító erőforrás, ha abban éppen normál használat mellett lehet kevés a tartalék a hétköznapi feladatok ellátásához. Ettől függetlenül az árat is figyelembe véve a lista előkelő helyezésén illik gondolni az újdonságra, amennyiben egy mindenes kisautót keresünk, de a kicsit erőteljesebb motortól nem szabad elzárkózni a végső döntés során.

Előnyök: Látványos formaterv; Tágas, praktikus utastér; Könnyű, 'nagyautós' vezethetőség; Határozott kezelőszervek; Jó ár/érték arány

Hátrányok: Erőtlen, és türelmetlen kezek között szomjassá váló benzinmotor; Vezető mögött szűkösebb lábtér; Sok műanyag az utastérben; ESP-támogatást igénylő futómű

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek