Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ha eddig találtunk is egy-két nüansznyi csomót a kákán, a hajtáslánc esetében bizony nem fogunk tudni, ugyanis az 1,4 literes, négyhengeres turbós benzines továbbra is kifogástalan produkciót nyújt. Ezúttal a már-már sportos 140 lovasnál ~300 ezer forinttal olcsóbb 122 lóerős verziójában tehettük próbára, s szinte minden szempontot megelégedéssel pipáltunk ki. Az 1.4 TSI dinamikusan mozgatja a meglepően könnyű, 1,25 tonnás autót, és kellőképpen rugalmas. Szépen húz alulról, nagyjából 1600 1/perc környékén indul meg igazán, s olyan 4500-5000 környékéig érdemes forgatni forszírozott gyorsításkor, felette már nem olyan életteli.

Nem kell pörgetni a motort, alul is húz - galériaA hatfokozatú kézi váltóval mindeközben pontosan és közepesen hosszú utakon gangolgathatunk, továbbá az áttételezés ugyancsak passzol a motor karakteréhez: 130-nál 2800-at forog a TSI. Éppen ezért, valamint az alacsony tömeg ismeretében nem meglepő, hogy 6,1 literes átlagfogyasztással teljesítettük az együtt töltött napokat. Városban okosan közlekedve, valamint autópályán, szabályos tempóval haladva megvagyunk 6,5 literen belül, és a betondzsungelből kiérve, országúton bizony könnyedén 5 liter alá csúszhatunk.

Belekötni a futómű képességeibe, s hangolásába sem könnyű. Kényelmes, mégis feszeskés és gyors, ráadásul szinte hangtalanul simítja ki az úthibákat. Persze nem szerpentinre született a Golf Variant - főleg nem a tesztautó kényelmes és praktikus 15 colos kerekeivel -, de az autó nem okoz csalódást kanyargósabb utakon sem, csupán komolyabb terhelésváltáskor moccan meg annyira a hátulja, hogy a menetstabilizáló rendszer beleszóljon a dologba. Az ügyes felfüggesztéshez jól adagolható fék és korrekt, pontos kormányzás társul.

"Golf, Golf… megint jól teljesítettél" – mormolom magamban, s valóban, szinte 1-2 apróbb hibával körbejártuk a történetet. Lehet, hogy pont emiatt kívánják oly sokan a pokolba a Golfot? Mert egyszerűen mást nem tudok elképzelni - de hiába, megszokhattuk, hogy a stréberek az embereknek sokszor nem rokonszenvesek.

Értékarányos áron kapható - galériaAztán lehet kifogásolni az árképzést; szokás mondani, hogy a Volkswagen mindig drága a nem prémium modellek között, azonban vessünk csak egy pillantást az árlistára: normafelszereltséggel a Golf Variant listaáron 6,4 millió forintért hozható el, és a folyamatos akcióknak/kampányoknak köszönhetően ennél jóval olcsóbban tudhatjuk magunkénak. Emellett érdemes egy picit a jövőre is gondolni, s akkor már az értéktartás is tesztalanyunk mellé áll, igaz, a szervizköltségek nem éppen a Volkswagennél a legolcsóbbak, amit a 4 éves, 200 ezer km-ig szóló garancia ellensúlyoz némileg.

A 120 lóerős, szintén 1,4-es turbóval szerelt Opel Astra kombi normaszinten 6 milliót kóstál, a 400.000-es különbségre pedig Opel-kedvelőként is a lehető legőszintébben mondhatom azt, hogy legalább annyival jobb a Golf – könnyebb, takarékosabb, csendesebb, modernebb. A Hyundai 120 lovas i30 Wagonja 5,9 milliót kóstál hasonlóan felszerelve, egy Focus kombiért az egyliteres, 125 lovas turbómotorral is hasonló összeget kell letenni az asztalra, míg egy 136 lovas Toyota Auris sportkombi normaáron ugyancsak épp befér 6 millió alá, vagyis a differencia átlagosan nem több 5-6 százaléknál. És kár is savazni, a Golf jelenleg ennél többel múlja felül konkurenseit a kvalitások tekintetében.

Köszönjük a tesztautót a budapesti Porsche M5 kereskedésnek!

Néhány szóban

A Volswagen ezúttal sem nyúlt mellé, s a Golfból meglehetősen praktikus kombit varázsoltak wolfsburgban. A receptet úgy tűnik, képtelenek elrontani a németek, s néhány tényleg apró hibán kívül szinte tőkéletes, persze a szokásoknak megfelelően kissé steril végeredményt kaptunk tőlük. Remek, dinamikus és takarékos hajtáslánc, praktikus, tágas és minőségi utastér óriási csomagtérrel - mindezt képes egyszerre nyújtani a Golf Variant. Egyedül a konkurenciánál némileg borsosabb árat szidhatjuk, ám a Golf valóban jobb legalább ennyivel a többieknél, ráadásul értéktartását tekintve is az egyik vezető helyet foglal el.

Előnyök: Helykínálat; Praktikum; Komfort; Dinamikus, takarékos turbómotor; Remek futómű; Csendes utastér; Összeszerelési minőség

Hátrányok: Nem hibátlan távolságtartó tempomat; Szürke műanyag betét belül; Kissé ingerszegény külső és belső

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek