Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Takarékosság

Ez a Jaguar már nem is olyan éhesTudnának dönteni az eddigiek alapján? Mi biztosan nem. De talán a fogyasztás vízválasztó lesz. Ezen a téren a benzinmotoros XJ-nek van a legkisebb esélye. A papírforma sem ígér túl sok jót, bár egy 340 lóerős ötméteres, összkerékhajtású autótól a 9,9 literes vegyes gyári érték abszolút nem rossz – de hát éppen ezért került a V8-as helyére a kompresszoros V6-os. A valóság azonban még ígéretesebben alakult: szabályos autópályatempónál 8,5 literből tudtunk járni vele, aminek eredményeképp normakörünk is meglehetősen pozitívan alakult. A 8,7 l/100 km-es adat szívmelengető aszketizmust igazol, pedig a kompresszoros feltöltés alapesetben nem a hatékonyság mintaképe.

A nehéz testet sem kell sokkal táplálni

Közel féltonnás súlytöbblete ellenére ennél is jobban fogyasztott a hibrid Lexus, melynek 8,1 literes Autó Pult normaértékébe a keskenyebb kerekek 1-2 decit belejátszottak. Ennek ellenére magáért beszél az eredmény, amely szintén rácáfol a gyári fogyasztásra, mégpedig egy teljes literrel.

A BMW tempósan hajtva fogyaszt annyit, mint a többiek takarékoskodva

A BMW pedig nem meglepő, hogy minderre fityiszt mutat. Legkisebb lökettérfogatát csak mutatóban tölti meg gázolajjal, így normakörünk végén 6,6 literes fogyasztást regisztrálunk vele. Parádés érték, amely akkor sem ugrik 9-10 liter fölé, ha előszeretettel használjuk ki a csúcsteljesítményt, normális közlekedés során pedig könnyedén kijöhetünk vegyesben 7,5-8 literből. Apró üröm az örömben, hogy hasonlóan autózva semmivel sem hagyunk ott kevesebb széndioxidot, mint az LS-sel, miközben részecskeszűrő ide vagy oda, alkalmanként bizony káros koromrészecskékkel is terheljük a környezetet.

Árak, konklúzió

Egy újabb közös nevező tehát: egyik tesztautónk sem fogyaszt sokat. Persze a sok relatív kérdés, de talán nem róhatunk fel senkinek sem néhány benzinkúton hagyott ezerforintost, amikor a modellek értékvesztése és fenntartása könnyen eléri az 5 millió forintot – évente.

Három karakter, de mindegyikbe jó beülni

A legolcsóbb beszállót egyébként a BMW kínálja a nagyteljesítményű luxus világába: a 750d xDrive 29 millió forinttól elvihető – a többiekhez viszonyítva szerény felszereltségű kivitelben. Ezért aztán az első ránézésre legdrágább 'F Sport' kivitelű LS adja a legjobb ár/érték arányt: a 34,5 milliós tesztautónk szintjére felszerelve a 7-est 40,15 milliós árcédulát kapunk. Közöttük foglal helyet a Jaguar, melynek 29,5 milliós alapárát szintén sok tétellel nehezíthetjük. De ne feledjék, hétfőn érkezik a folytatás; ígérjük, az árakat is részletesebben kitaglaljuk majd az összehasonlító cikkben.

 

Néhány szóban

Jó, rossz, csúf? Mindegyik hajtáslánc igazi ínyencfalat a maga módján, legyen szó a klasszikus Jaguarról, a modern BMW-ről, vagy az úttörő Lexus-ról. Így megállapíthatjuk, hogy a választás ezúttal is ízlés és preferencia kérdése. A Jaguar hangoskodó, mégis finom V6-osa remekül illik a modell sportos vezethetőségéhez, miközben – sportcsomag ide vagy oda – a Lexus kényelemközpontú karakterét ügyesen szolgálja ki a hibrid hajtáslánc. A BMW szupermodern dízelmotorja kiemelkedő hatékonyságával hódít, miközben más képességeiben sem marad le. Kompromisszumot mindegyikkel kell kötni: ott a búgás (XJ), a kisebb csomagtartó (LS) vagy a zajos hidegindítás és a kellemetlenebb tankolás (BMW), de mindegyik autó így is olyan magas szinten alkot teljes egészet, hogy méltán foglalnak helyet az autóipar Olümposzán.

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek