Az előző részben bebizonyosodott, hogy az Alhambra kategóriájának egyik legjobb képviselője, ráadásul négytagú motorválasztékának mindegyike nagyon jól teljesít. Most az opciós tételek mentén haladva betekintést nyerünk a beltérbe, ahol már nem csak szikrázó napsütéssel csomagolt szavak várják majd a fejlesztőket.
Az ülésre kell morogni - az ülőlap rövid.Sőt, ejtsük csak meg rögtön az elején a letolást, a borús felhők későbbi eloszlása mégis csak szebb képet tár elénk. A konszern autóihoz méltatlanul ugyanis az összes ülést kicsire faragták a tervezők. A rövid ülőlap kritikája vonatkozik a manuálisan állítható, alacsonyabbra tehető székre, és a vele megegyező formájú, legmélyebb pozíciójában is magasabb félig elektromos verzióra is. A konkurensek foteljeiben egyszerűen jobb pöffeszkedni, amely tény már 180 centiméteres magasságnál is fennáll, és a termet növekedésével egyenes arányban fokozódik.
Sok tárolórekesz - de nem alapból.Mégsem hibátlan hát az Alhambra? Részben igen, de két felszereltségi szint közül a jobbik Style kínál megoldást: vagy bőrkárpittal együtt kérhetünk nagyobb, elektromos foteleket előre (700 e Ft), vagy a jóval kedvezőbb Style Advanced csomag részeként érkeznek elektromos sport komfortülések, amelyeknél már hosszabb ülőlap fogad minket. A 476.250 forintért kínált opció mellett amúgy is érdemes lenne elgondolkozni, mivel az szélesebb, 17 colos kerekeket, belső króm dekorcsomagot, panoráma üvegtetőt, a már említett üléseket, sötétített hátsó ablakokat és háromzónás klímát is tartalmaz - illetve sajnálatos módon sportfutóművet is, amire itt semmi szükség.
Egyébként jó itt ülni - galéria.
Megoldás viszont van erre is: tegyük hozzá a 158 ezer forintért egyébként is kedvező áron mért állítható lengéscsillapítást, amivel a korábbi részben említett futóműhangolásból még több kompromisszumot lefaraghatunk és máris mindkét kritikus pontot lefedtünk. Igaz, a két opcióra már több mint 600 ezer forintunk ráment.
Csomigami - jól és könnyen alakítható az Alhambra.Mielőtt azonban nagyon előreszaladnánk, érdemes figyelmünket a hátsó ülések felé is koncentrálni. Ezek egyik legfontosabb képessége, hogy könnyedén alakíthatóak és dönthetőek előre, amit ha megteszünk, akkor egy sík, szinte megszakítás nélküli felületet kapunk 2,43 köbméternyi térrel, ami már elég sok mindenre használható. Bár űrtartalomban továbbra is a Renault Grand Espace remekel 3,05 köbméteres rakterével, ott ezt az ülések kivételével tudjuk elérni, amelyet bárhol nyilván nem tudunk megtenni. A Ford Galaxy esetében pedig az ülések ledöntése csupán 1,9 köbméteres teret eredményez.
Leghátra is ülhetnek felnőttek - galériaApropó, ülések. Bármilyen nagy is az Alhambra, alapáron csak öt személy szállítására alkalmas; a középső sorban három különálló ülést tartalmazó hétszemélyes kivitel felára 243.750 forint. Testvéréhez, a költségesebb Sharanhoz rendelhető hatszemélyes kialakítás is, amely a kissé keskeny három ülést középen két kényelmes fotelra váltja – így ha a tökéletes hátsó kényelem a preferencia, érdemes az előző részben kitárgyalt, s a felszereltség függvényében 0,5-1,5 millióval drágább ikertestvér mellett dönteni. Hét üléssel egyébként még mindig marad az ablakig mérve 267 literes csomagtér, amely a hirtelen előbukkanó mélyítésnek is köszönhető. Megfelelő kompromisszumot kötve pedig különösebb kényelmetlenségek nélkül helyezhetünk el hét 180 centiméteres embert az utastérben.
Opciókkal minden megváltozik - galéria
Mielőtt azonban bármilyen opciót is választhatnánk, döntenünk kell a Reference és a Style felszereltségi szint között, egyben azt mérlegelve, hogy szerényen vagy igazán jól felszerelt autót akarunk.
A drágább jobb, de sajnos költséges is.Nem, nem a Style csomag maga kínál tejjel-vajjal fürösztő Kánaánt, hanem a legtöbb különlegesebb extra és az erősebb hajtásláncok csak vele kombinálva rendelhetőek meg. Ehhez azonban le kell nyelnünk a közel 750 ezer forintos felárat, amely jobb audiorendszert, 215 mm széles, 16 colos könnyűfém keréktárcsát, automatikusan sötétedő belső és elektromosan behajtható külső tükröt, bőr multifunkciós kormányt, szebb dekorbetétet, jobban variálható, ledönthető anyósülést, esőérzékelőt, felhajtható tálcákat, gerinctámaszt és félig elektromosan állítható vezetőülést, tetőcsomagtartó sínt, háromzónás automata klímát, USB-csatlakozót, kanyar-ködfényszórót, állítható könyöktámaszt, megvilágítható piperetükröt, rengeteg tárolórekeszt, jobb műszercsoport-kijelzőt és tempomatot is tartalmaz. Bőséges lista, bőséges árért, amely olyan extrákat tartalmaz, ami ezen az árszinten azért már elvárható, így érdemes lehet meglépni az ugrást.
Már csak azért is, mert hozzá rendelhető az elsőre kissé felvágósnak tűnő, ám hasznosnak bizonyuló elektromos oldalajtó, amely exkluzivitást kölcsönöz az Alhambrának. A 300 ezer forintos felárért pedig jobb kulcsot és kulcsról történő vezérlést is kapunk. Ehhez jár az elektromos csomagtérajtó is, amire nem árt figyelni, hol nyitjuk ki, mivel elég szélesen nyílik – de szerencsére már a legkisebb akadályt észlelve is azonnal visszahúzódik.
Mérlegelnivaló akad bőven - galériaA 307 ezer forintos bi-xenon fényszórón lehet spórolni, mivel a halogén fényforrás is nagyon jól működik – a különbség ezúttal mérsékelt. A legtöbb opció innentől kezdve a megszokott, egyedül még sarkalatos pontként a navigációs rendszert érdemes megemlíteni, amit használhatunk a vezérlőgombokkal és mai szemmel nézve kisméretű érintőképernyővel is. A rendszer navigálás közben gyorsan, folyékonyan működik, egyedül akkor csökken animációk a gyorsasága, amikor egyébként is időbe telne a váltás (például műsorforrások között). Ráadásul 350 ezer forintos ára már tolatókamerát, parkolóradarokat és Bluetooth-os kihangosítót is tartalmaz, így tulajdonképpen 200 ezer forintért értékarányos tudást kapunk. Nagyobb rendszer csak a Sharan esetében rendelhető, igaz, ott meg a régimódi, ám funkciót jól ellátó, és nem utolsó sorban súlyos százezrekkel olcsóbb rendszerre nincs lehetőség.
Néhány szóban
Az Alhambra egy józan, minden téren kiegyensúlyozottan teljesítő nagy egyterű, amely tulajdonképpen orvosolhatatlan hibával nem is rendelkezik. Bátran nevezhetjük testvérével, a Sharannal együtt a kategória egyik etalonjának, így bátran ajánlható bárkinek, akinek tetszik ez a stílus, valamint nagyobb térre van szüksége hét személy szállításához, s erre hajlandó több millió forintot áldozni. A választható erőforrások kivétel nélkül nagyszerűek, így csak a pénztárca és a várható futásteljesítmény határozza meg a számunkra tökéletes kivitelt. Az opciós tételekből érdemes gazdagon pipálgatni: a jó adottságokat ugyanis így tudjuk csak igazán előcsalogatni a modellből.
Előnyök: Hatalmas, könnyen variálható beltér; Egyszerű kezelés, személyautós viselkedés/vezethetőség; Kimagasló kulturáltság; Remek váltók és motorok, jó hatékonysággal; Kellemes futómű
Hátrányok: Alaphelyzetben rövid ülőlapok; Néhány anyag minősége lehetne jobb; Kissé borsos ár


