Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Emellett fogyasztás szempontjából is jó magaviseletről tett tanúbizonyságot a Ford négyhengeres turbósa, normakörünkön szó nélkül teljesítette a gyárilag megadott 7,7 literes vegyes üzemre Okosan autózva viszonylag takarékosvonatkozó adatot; igaz 7,8-as fogyasztással zárult a teszt, azonban sajnálatos módon ebbe a végén egy negyedórás dugó is belerondított, ennek ismeretében még akár a gyári érték alá is becsusszanhattunk volna, a kisebb kerekek esetéről nem is beszélve. Aki nem akar folyton takarékoskodni, hanem szeret néha odalépni és a klímát is használni, annak sem kell vészesen gyakori benzinkút-vizittől tartania, a nagyjából 10 literes átlagfogyasztás a dinamikusabb használat mellett is megállja a helyét.

Visszatérve a menetdinamikához, nem csupán egyenesekben mutatja ki tesztalanyunk foga fehérjét, kanyargósabb szakaszra tévedve szintén mosolyra kerekedhet arcunk. Bár a Fordról eddig is tudtuk, hogy kormányzás és futómű tekintetében szinte mindig ott vannak a szeren, mégis jó érzés újból konstatálni, hogy e tény mit sem változott. Isten tartsa meg eme jó szokásukat!

A Mondeo – főként a 19 colos felnikre húzott 235 mm széles Bridgestone Potenza abroncsokkal – sokáig stabilan tapad, ezzel magas kanyarsebességet produkálva. Mindennek a kormányzás is megfelelően aládolgozik, nyoma sincs túlszervózottságnak és az útról közvetített információ mennyisége is megfelelő. Persze provokálva azért ki lehet hozni a sodrából, tempósabb íveken markánsabb gázelvétellel táncba vihető a fara, aminek kis késéssel, finoman beavatkozva a menestabilizátor vigyázó jelenléte szab határt.

Szeretjük a Ford többlengőkarosát hátulA futómű hangolását tehát nem érheti szó, viszonylagos feszessége ellenére is kirugózza a nagyobb úthibákat, viszont a már többször szóba került 19 colos felnik már kelletlenül belemaszatolnak a maradéktalan komfortérzetbe. Főleg rosszabb úton ráznak a méretes tárcsák és a peres gumik; egy 17-es vagy 18-as szettel igaz kevésbé dögös az összkép, de hosszú távon mindenképp érdemes a kisebb felnik mellett dönteni a kényelmesebb utak végett.

Az autó igazi vadászterülete azonban kétségkívül az autópálya, a hosszú utazások, amikor a sztrádán teljes csendben, nyugalomban és kényelemben teljesíthetünk még nagyobb távolságokat is, ráadásul a mutató 130-as állásánál a pillanatnyi fogyasztás is 8, maximum 8,5 liter környékén alakul. Akár tehetősebb családok számára is ideális megoldást jelenthet a Mondeo, hiszen a csomagtartó legalább olyan tágas, mint az utastér, mégis a modell a családfő számára elegáns, bizonyos esetekben sportos menettulajdonságokkal felruházott társ, amivel gond nélkül lehet megjelenni a komolyabb tárgyalásokon ugyanúgy, mint a gyerekekkel a kiránduláson.

Árban viszont már nem ilyen kedvező a kép, a tesztautó a 240 lovas Ecoboosttal és a bőséges, szinte makulátlan Titanium Luxury felszereltéggel és a további extrákkal ugyanis már a 11,5 milliós határt kóstolgatja, amiből viszont egy kis okoskodással korrektebb vételárat munkálhatunk ki. Kisebb felnikkel és a 203 lóerős motorral már ésszerűbb választás a Mondeo 9,8 millióért, a dízelek rajongóinak pedig ott a Kényelmes bőrgarnitúra420.000 forinttal borsosabb áron a 163 lovas kétliteres turbódízel, valamint kicsivel több, mint 10,5 millióért a 200 lóerős 2,2 TDCi, szintén Titannium Luxury szinten, viszont ez utóbbihoz a PowerShift helyett már bolygóműves automata jár.

Természetesen más márkáknál is kopogtathatunk, hiszen a paletta ebben a kategóriában meglehetősen széles, ráadásul több igazán jó vételt is tartogat a számunkra, azonban az erős benzineseket szinte nagyítóval kell keresni. Elsőként ott van az adu ász, a vérszegény vonalai ellenére rettentően korrekt Volkswagen Passat, amely Highline felszereltséggel, hasonlóan erős benzinmotorral (2.0 TSI – 210 lóerő) és hatsebességes kézi váltóval 9,3 millióért vihető haza, míg a duplakuplungos DSG-vel szerelve 10,4 millió forintot kell letenni az asztalra.

Ezen kívül még az Opel háza táján találunk igazi konkurenst az Insignia 220 lovas kétliteres turbós változatának személyében, amit egyébként a Nem csalódtunk benneMondeóhoz hasonlatosan akár ötajtós karosszériával is kérhetünk a legmagasabb felszereltségi szinten (Cosmo), manuális váltóval 9,1 millióért, automatával pedig kicsivel több, mint 9,5-ért, amiből még leszámítandó a jelenlegi 515.000 forintos ünnepi kedvezmény.

Ha a prémium kategóriában kutakodunk ellenfélért, a Volvo S60-ra találunk, a 240 lóerős T5-tel a motorházában, hasonlóan felextrázva a hatsebességes PowerShift automatával, azonban ő már prémium mivolta miatt joggal lépi át a 12 milliós határt.

Néhány szóban

A Mondeo Titanium Luxury személyében igazán korrekt társra találtunk. Pazar futóműve, kormányzása mellett a tágas és kényelmes utastérben is nehezen találtunk csak pár apróbb hiányosságot. Viszont a várakozásoktól elmaradó 240 lovas turbómotor helyett inkább a 203 lovassal ajánljuk az autót, amivel egy kicsit kedvezőbb fogyasztást is kicsikarhatunk nem sokkal kisebb teljesítmény mellett. Gyors, elegáns limuzin, igazi autópálya-bajnok, amivel azért a családok is könnyedén megbarátkozhatnak.

Előnyök: Kellően tágas beltér; Kellemes automataváltó; Jó futómű és kormányzás; Tágas csomagtér, Jó megjelenés

Hátrányok: Helyenként nem megfelelő anyagok és összeszerelés; Borsos vételár; Szétszaladt ménes

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek