Ahogy az előző generáció esetében, az „új” Puntónál is elegánsan nőiesre vette a figurát a Fiat a modellfrissítésnél. Csakhogy immár az elnevezésekkel is variáltak az olaszok. Így lett Grande helyett Evo, cápa- helyett pedig harcsaorr.
A túlélésért folytatott harcban az győz, aki...Hiába van már öt éve piacon a Fiat alsó-középkategóriás kisautója, formailag még mindig frissnek tűnik. Ez három okra vezethető vissza. Egyrészt a tervezésnél hagyományosan a formai játékokra és az érzelem kiváltására helyezték a hangsúlyt az olaszok, amely már eleve jó pozícionálás egy inkább konzervatív kategóriában, másrészt a Grande Punto olyan formát kapott, amellyel széles rétegeknek nagyon tetszhetett. Azt hiszem ez nem újdonság, megénekelték már Aston Martinosnak és Maseratisnak is az arányos kisautóorrot, így hát nem lehetett könnyű dolguk a tervezőknek, amikor a modellfrissítés apropójából újra asztalhoz ültették őket.
Az európai harcsa (Silurus glanis), más néven leső harcsa vagy egyszerűen harcsa a sugarasúsz Ezt immár a diafilmekről ismert Harcsabajusz kapitány mellett a Punto is magán hordja, noha a biológiát kissé szabadon értelmezték a tervezők. Az Evo bajusza ugyanis a harcsaszáj felett, egyenesre vasalva helyezkedik el. | ||||||
Néhány szóban: a Punto koránt sem a legjobb autó kategóriájában, de szerethetősége egy szerencsésebb konfigurációban megmentené. A tesztre kapott autó mellett fogyasztása és (akciós) ára szól, a kissé komor külsőn és belsőn azonban nehezen szűrődik át az olaszos életöröm. | ||||||