Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nem túlzás a két méretes kipufogó - galériaAz üzemmódváltó ezúttal jelentősebb szerepet kap, mint a hagyományos hajtású modelleknél, hiszen az ECO PRO mód igyekszik minél jobban kihasználni az elektromos rendszer segítségét, amihez még az opciós, szuperül dolgozó navigációs rendszert is segítségül hívja. Comfort állásban a vezérlés gurulásnál 160 km/h helyett már csak 80 km/h-ig állítja le a villanymotort és a gázpedál is érzékenyebb, az autó pedig virgoncabb, miközben Sport és Sport+ módban a teljesítmény-orientált viselkedés kerül előtérbe, s ilyenkor bizony sportautós menetteljesítményekkel számolhatunk. Ez a kijelentés olyannyira igaz, hogy a hibrid 3-as méréseink tanúsága szerint gyorsulásban még az épp nálunk vendégeskedő V8-as, 6,2 literes 405 lóerős benzintemetővel szerelt, automataváltós Chevrolet Camarónak is képes volt fityiszt mutatni. Továbbá muszáj külön kiemelni a rendszer finomságát: a sorhatos be- és kikapcsolását egyszerűen nem lehet észrevenni, s nem tapasztaltuk a hibridekre jellemző nehéz fék-adagolhatóságot sem - a BMW mérnökei tehát ismét remek munkát végeztek.

Nagyon megy, s ahhoz képest takarékosÉlmény-hibrid és magas ár ide vagy oda, ezúttal is fontos kérdés a fogyasztás. Bár a gyártó vegyes ciklusban 5,9 literes étvággyal kecsegtet, normakörünkön ennél épp 10 százalékkal volt szomjasabb a típus. Országúton, finoman közlekedve reálisak a 6 liter körüli értékek (volt, hogy 300 kilométert 5,9 literrel teljesítettem), miközben autópályán is beéri körülbelül 7-7,5 literrel a 3-as, a hatékony motor mellett többek között a rendkívül hosszú váltó-áttételezésének köszönhetően (130 km/h-nál például 2000-nél is kevesebbet forog a főtengely percenként). A nagyobb csoda persze ezúttal is városban érhető tetten: bár az 5,3 literes katalógusadat inkább csak álom, 7-8 liter között simán elautózhatunk, ami egy 340 lóerős, benzines autótól már-már fantasztikus érték.

Keveset is tud enni, de inkább menni szeretÖsszességében megállapíthatjuk, hogy az étvágy finoman közlekedve még ha nem is éri el, de megközelíti egy hasonló teljesítményű gázolajos értékeit, ám az óriási kincs, hogy miközben utóbbi dízelhanggal 'jutalmaz' minket, a hibrid BMW-vel igazi úrvezetőnek érezhetjük magunkat, hangtalanul átsuhanva a településeken, miközben gyorsítások alkalmával a 35i motor libabőröztetően szép orgánumát élvezhetjük. Érdekes lehet a fogyasztás összevetése az automataváltós 335i modellével: utóbbi városban papíron 5,3 helyett 10,2 litert fogyaszt, vagyis óriási a differencia, országúton viszont a hibrid szomjasabb a gyári adatok szerint (5,5 vs. 6,4 liter), ami az akkumulátor visszatöltése miatt van így. Persze miután feltöltődtek az akkuk, visszaáll a rend, és a városból kiérve is ugyanolyan takarékos a hibrid.

Kényelmesek a sportülések, s jó vezetniA 3-as vezethetősége szerencsére maradt a régi. 135 kilós hízás ide vagy oda, a bajorok büszkesége továbbra is a kategória egyik legdinamikusabb képviselője, s talán nincs is még egy olyan hibrid szedán, amivel ilyen jót lehetne autózni. A remek súlyelosztásnak köszönhetően semlegesen fordul a 'propelleres', s csupán a határokat túllépve hajlamos az alulkormányzottságra, amit a menetstabilizáló azonnal eliminál, miközben nagyobb gázadásra, főleg félig kikapcsolt ESP-vel (BMW-nyelven DTC mód) könnyű táncba vinni a hátsót. A terhelésváltásokat az alacsony súlypont miatt testvéreinél is kisebb karosszériadőléssel tűri a kizárólag szedán karosszériával rendelhető hibrid 3-as, aminek extraként kínált, közvetlen sport kormányműve remek társ az élményhajhászásban. A kitűnő kanyartulajdonságokért a 18 colos defektmentes gumiknak is köszönhetően a kellemesnél kicsit feszesebb és hangosabb csillapítással kell fizetnünk, ám a feláras, állítható gátlókkal ezt a problémát kiküszöbölhetjük, így ezen opció megrendelését ajánljuk.

Kívánatos autó, de sajnos igen drágaÁm vigyázat, BMW-től megszokott módon az árral könnyű elszállni! Miközben a 306 lovas 335i automataváltóval ugyanígy felszerelve 14,2 milliót kóstál, az ActiveHybrid 3 minimum 15,8 millió forint ellenében hozható el, normaáron pedig 17,5 millióval számolhatunk. Az 1,6 millió forintos felár nem kevés, ám azoknak megérheti a különlegesebb változat, akik a prémium középkategóriában keresnek élvezetes hibridet, s nem elégszenek meg mondjuk a jóval olcsóbb, ám csupán négyhengeres Lexus IS300h alacsonyabb teljesítményével. Nem kérdés, nagyon könnyű rákívánni a remek 3-asra, ám a szépen felszerelt tesztautó 20,5 millió forintos listaára igencsak ijesztő: jelentősen kedvezőbb áron kaphatunk például 364 lóerős Infiniti M35h-t jobban felszerelve, arról nem is beszélve, hogy ugyanezzel a hajtáslánccal rövidesen érkezik a 3-as kategóriájában ’játszó’, sportos Q50 35h, még az ötméteres M-nél is kedvezőbb áron.

Néhány szóban

A BMW ActiveHybrid 3 nem azoknak az autója, akik őrült küzdelmet folytatnak a deciliterekért, s nem is azoké, akik drágán spórolni akarnak. A bajor olyan tehetős vásárlóknak ajánlható, akik a hibridek különleges vezetési élményére vágynak, s igénylik a lehengerlő erőt. A 3-as olyan sportautós menetteljesítményeket biztosít, melyekhez viszonyítva alacsony a fogyasztás, és a csodás hangélményről sem kell lemondanunk. Minden egyes megtett méter élményszámba megy: városban a csendes lopakodásnak, kanyargós országúton a stabilitásnak és a remek vezethetőségnek, autópályán pedig a nyugodt suhanásnak köszönhetően. A típus mindemellett megtartotta jó tulajdonságait az autó, s csomagtartója is alig kisebb testvéreinél. A sok pozitívumért sajnos rengeteget kell fizetni, hiszen magas felszereltséggel listaáron könnyű beleszaladni a húszmillió forintos magasságba, ami egy 3-asért rengeteg pénz, még akkor is, ha kiváló, nem mellesleg különleges autó.

Előnyök: Lehengerlő menetteljesítmények; Sportos vezethetőség; Gyönyörű hang; Kulturált hibridrendszer; Csendes városi suhanás; Barátságos fogyasztás; Átgondolt utastér; Szuper multimédiás és elektronikus rendszerek; Hibridhez képest tágas csomagtartó

Hátrányok: Állítható futómű nélkül kissé feszes és hangos csillapítás; A magas alapár ellenére végtelen hosszúságú extralista; Csak szedán karosszériával kapható, és felárért sincs hozzá összkerékhajtás

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek