Ahogy eddig is vegyes volt az összkép, továbbra is az marad. A motort beindítva a fülnek kellemes morajlás hallatszik, a 190 ló itt bizony vágtázni fog - sejthetnénk. Ebben nem is tévedünk nagyot, az 1,6 literes turbómotor ereje teljében teszi próbára a gumik és az aszfalt kapcsolatának tapadási határát, még összkerekes üzemmódban sem kímélve az abroncsokat. Ahogy a fordulatszámmérő felkúszik, a turbó hangos, és mosolyra késztető fütyülése festi alá a kipufogó által szolgáltatott öblösebb alaphangot.
Erős, de túl iszákos a turbómotor - galériaBizonyíték az érzékeink helyességére, hogy a gyárilag megadott 8,4 szekundumos 0-100-as sprintet méréseink szerint 7,74 másodperc alatt produkálta a Juke, ami becsületre méltó. Azonban sajnálatos módon még a nagy sebességnél is alacsony fordulatot megengedő, fokozatmentes CVT váltó sem enyhíti a vaddisznó étvágyát, pedig az iszákos elsőkerekes verzió után reménykedtünk benne, hogy csak az áttételezés okozza a magas fogyasztást. Tévedtünk, elsőkerekes üzemmódban normakörünkön bizony 8,5 litert nyakalt be az ígért 7,6 helyett, miközben a tesztátlag 9,4 literre adódott.
Érdekes módon városban el lehet vele közlekedni 8-9 liter között, ha kihasználjuk az egyébként ügyesen dolgozó fokozatmentes automataváltó előnyeit. A forgalom ritmusában haladva könnyedén tarthatjuk a fordulatszámmérőt akár 1600 alatt is, az étvágy a nagyobb gázadások alkalmával jön meg, igaz, akkor rendesen.
A hajtáslántcot tovább mustrálva dicséretet kell adnunk a Nissannak, ugyanis a nyomatékvektorozásra is képes elektromos hátsó differenciálmű zseniális képességekkel ruházza fel tesztünk alanyát, az amúgyis kellemes kanyarodási produkciót mutató futóművet a teljes gázon való kanyarodás csodája egészíti ki, ami a fordulókban meglehetősen nagy tempót és fokozott stabilitást tesz lehetővé. Gyakorlatilag amint picit is felüti a fejét az alulkormányzottság lehetősége, érkezik is a nyomaték a hátsó ívkülső kerékre, hogy aztán kaján vigyorral fejezzük be a műveletet. Természetes, hogy mindez csak akkor érvényes, amennyiben összkerekes üzemmódban vagyunk, de hozzá kell tennünk, hogy csupán elsőkerékhajtással is jól kanyarodik az autó.
Remek technika van alatta - galériaA fék-futómű-kormányzás háromszög tehát rendben van, az összkerekes Juke tehát nem korlátozza a vezetés örömeit, amennyiben a fogyasztásmérő által mutatott értékről nem veszünk tudomást. Összességében igazi egyéniségként lehet a Juke Shiróra tekinteni, amolyan igazán vaddisznós formában tálalva. A combos motor, az erőt sugárzó kiállás mind-mind a mokány karakter alkotóelemei. Persze kérdés, hogy mindez kinek ajánlható, hiszen nem árulok el nagy titkot azzal, hogy az árcédulán álló összeg sokakat eltántoríthat a vételtől.
Leginkább azok számára lehet vonzó a Juke ezen verziója, akik szeretnének kitűnni a tömegből, de a prémium hangulatra kevésbé vágynak, és nem törődnek a fogyasztással sem, hogy aztán mindezen kompromisszumokért a sportos menetteljesítmény, illetve a fokozatmentes automata áldásos tevékenykedése kárpótolhasson.
A 4x4-es, turbós Juke 7,115 millió forintos árról indul, a más motorokhoz 670 ezerért elérhető Shiro felára itt alacsonyabb, így összesen 7,655 millióért vihető haza a csúcs-Juke. Összegzésképp tehát a Shiro csomag egyedi, 17 colos felniket, ezüstszín tükör- és kilincsborítást, fűthető üléseket és fehér cérnával varrt bőrkárpitot, kulcsnélküli rendszert, elektromosan behajtható tükröket, fehérre fényezett betéteket, illetve egy könyöklőt takar, nem beszélve a különleges, mélylila fényezésről.
Az egyediségnek ára van - galériaAz elmondottak és a hiányosságok tükrében sem oly magas a Juke Shiróért elkért összeg, hiszen egy maradéktalan opciós listával bíró, okos összkerékhajtással és erős turbómotorral szerelt autót kapunk a pénzünkért, ami még egyediségével is hozzátesz az értékekhez valamennyit. Konkurenciáról eközben nem nagyon beszélhetünk, ugyanis hasonló adottságokkal rendelkező modellt nem találunk mások repertoárjában, ennyiért pedig még a kompaktok között sem találunk ilyen erős motorral, illetve automataváltóval rendelkező példányt. A Juke Shiro pont olyan lett, amilyennek szánták: egyedi.
Néhány szóban
Noha közel sem nevezhetjük hibátlannak a Nissan Juke-ot, az egyedi megjelenés, az erős motor és jó hajtáslánc kárpótol a hiányosságokért. Iszákos, de erős és gyors, a kanyarban pedig nagyon ügyesen és stabilan mozog a kapcsolható összkerékhajtásnak, és a jó futóműnek köszönhetően. Belül ötletes, de néhány ponton még van mit javítani rajta. Mindezek tükrében a valamivel 7 millió feletti ár egészen korrekt ajánlat, míg a Shiro szériáért elkért majdnem 8 millió forint sem vészes a hozzáadott értékek tudatában.
Előnyök: Extravagáns megjelenés; Okos fokozatmentes váltó; Erős motor; Jó kanyarodási képességek; Versenyképes ár-érték arány
Hátrányok: Szűkös utastér; Itt-ott kritizálható összeszerelési, és anyagminőség; Iszákos turbómotor; Nagy tempónál hangos