Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

A Sensus rendszer remek és beszél magyarulAz utasteret már jól ismerhetjük az S80/V70/XC70 trióból – a frissítés során mindössze néhány apróság változott, illetve bekerült a logikus és magyarul is ’beszélő’ Sensus nevű multimédiás rendszer. Alapból 5, míg felárért 7 colos, jó felbontású kijelzőt kapunk, amit a középkonzolról vezérelhetünk – illetve a Volvóé az egyedüli rendszer, melynek minden funkciója elérhető a remek fogású, finom bőrrel borított kormány jobb küllőjéről. Ha megszokjuk, zseniálisan működik a Sensus, amely úgy látszik, hogy kinőtte gyerekbetegségeit, mert jóval gyorsabb, mint a legkorábbi darabok az új S60-ban. Szerintem bőven felveszi a versenyt a német prémiumok multimédiás rendszerével, sőt, jó néhány ponton túl is mutat rajtuk. Külön imádtam a modern telefonok zenelejátszójával (is) hibátlanul kommunikáló Bluetooth-os kihangosítót.

A helykínálat és a térérzet elöl remek, a sportos kialakítást teljesen nélkülöző óriási ülések kényelmesek és a második sorban utazókat is tejben-vajban füröszti az XC70 – (felárért) ülésfűtés, szellőzők, tökéletes könyöktámaszok, rekeszek stb.; egyedül a 190 centinél magasabbak kívánhatnak egy kicsivel nagyobb lábteret. Az anyagminőséggel nincs baj, viszont az összeszerelésen még csiszolhatnának Svédországban, hiszen a tesztautóban rossz útoÓriási és praktikus a csomagtartó - galérian meg-megszólaltak a műanyagok. A csomagtartó alaphelyzetben is óriási, szinte bármit elnyel, a praktikus kockaforma pedig a bővíthetőség és az átláthatóság terén hasznos.

Szériában jár a kifogástalanul használható, biztonságos csomagrögzítő rács, praktikus a 25 ezer forintot kóstáló bevásárlótáska-tartó, míg a negyedmagukkal síelni járók számára a 40:20:40 arányban előrebillenthető hátsó üléstámlák jelenthetnek örömet. A padló teljesen sík, így egy pár akár kényelmesen el is sátorozhat az autóban. Kellhet még valami?

Jó ám itt is ülni - galériaIgen, nagyon örülnénk például egy vonzó árnak, bár vélhetően sejtik, hogy ennyi jóhoz bizony nem lehet olcsón hozzájutni. Ez így is van: a listaár szerint a legolcsóbb, kézi váltós XC70 D5 AWD-ért 13 millió forintot kell letenni az asztalra, amit nem nehéz akár 17 milliós magasságokba űzni - elég csak megnézni a tesztautó árát. De most figyeljenek, mert tanácsunkkal rengeteget spórolhatnak, anélkül, hogy sok mindenről lemondanának: nos, a D3 névre keresztelt típus 2,75 millió forinttal kóstál kevesebbet a D5-nél azonos konfigurációban. A titok pedig most következik: részletesen utánanéztem, s a D3 technikailag gyakorlatilag az utolsó csavarig megegyezik a D5-tel, vagyis a 2,75 milliós differencia csupán egy eltérő motorvezérlőt takar, amely 215 helyett 163 lóerőt sajtol ki a 2,4 literes öthengeresből, azonos nyomaték mellett.

Hiába vonzó a papíron  plusz 52 lóerő, ezen információ tudatában véleményünk szerint meggondolatlanság lenne ennyi pénzt kiadni a D5-ért, főleg, hogy itt inkább egy nyugodt autóról van szó. Amennyiben valakinek nem elég a 163 tagú ménes, megsúgom, hogy a leghíresebb Volvo-tuningcégek ugyanoda 'húzzák' a D3-at is, mint a D5-öt. Véletlenül sem javaslunk ilyesfajta beavatkozást, ám mint lehetőség, fennáll. Lényeg a lényeg, kézi váltóval listaáron 10,9 millióból már egy Ocean Race kivitelű összkerekes D3-hoz juthatunk, amely még akkor sem lépi túl a 12 milliót (automatával 12,5-öt), ha rendelünk hozzá néhány tartalmas kiegészítő felszereltségi csomagot Az már csak hab a tortán, hogy az új adórendszerek módosulásával a D3 kivitel cégautó adója havi 11 ezer forint, míg a D5-é pont a duplája, plusz a teljesítményadó is alacsonyabb a 'mesterségesen butított' típusban.

Persze rengeteg pénz a szóban forgó 11-13 millió forint, de higgyék el, hogy egy ilyen sokoldalú és felszereltségű, nagy prémium kombiért több mint korrekt összeg – ezen formájában az autó egyértelműen a kategória legjobb vételének számít, mi több, mióta az Audi kivette a kínálatból az A6 Allroad-ot, azóta az XC70 valódi konkurens nélkül kelleti magát. A nagy SUV-k különben nemcsak sokkal drágábbak, de valójában semmilyen téren nem tudnak többet felmutatni a gólyalábakra állított kombinál.
 

Néhány szóban

A Volvo XC70 az egyik legjobb családi autó a piacon. Ugyan a frissítés nem tette hibátlanná az emelt hasmagasságú típust, ám olyannyira sokoldalúan használható az autó, hogy öt személyig az élményhajkurászáson kívül szinte mindenre tökéletesen használható. Nem szépségével hódítja el a szíveket - bár az Ocean Race kivitel tengerkék árnyalata gyönyörű -, hanem használat közben szeretteti meg magát. A 215 lóerős D5-ös hajtáslánc remekül dolgozik együtt a kényelmes automatával és az okos összkerékhajtással, ám véletlenül sem éri meg 2,75 milliós felárát a vele az utolsó csavarig megegyező 163 lovas D3-hoz képest—utóbbi remekül felszerelve 12-13 millió forintos listaárával kitűnő ajánlatnak is számít a kategóriában.

Előnyök: Jól átlátható, praktikus, tágas és kényelmes autó; Hangulatos ’VOR’-elemek; Remek hajtáslánc; Kitűnő erőforrás; Kiváló Sensus rendszer; Széleskörű használhatóság

Hátrányok: Kissé ideges futómű (főleg hátul); Alapjáraton és félterhelésnél hangos erőforrás; A hatodik fokozat lehetne hosszabb; D5 motor felára 

 

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek