Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

Ellenben a párhuzamos parkolást helyettünk elvégző automata igazán telitalálat. A korábbi, lassú és körülményes rendszerekkel szemben a Mágikus gombok - második felvonásFordé jól használható a mindennapokban, gyorsan, hatékonyan képes elvégezni feladatát. Az autók mellett gurulva gombnyomásra aktiválhatjuk a segédet, amely felismeri az elégséges helyet, majd a gázadás mikéntjét dirigálva a sofőrnek szépen bekormányozza magát az adott parkolóhelyre. Amennyiben a váltót ilyenkor még visszatesszük egyesbe, tökéletesre korrigálja a parkolást.

Persze sokan gondolhatják, körülményes így parkolni, azonban az automata nem téved: elsőre beáll még a kisebb helyekre is, így egy esetleges korrekcióval vagy újrapróbálkozással már nem kell számolnunk.

Mindez ráadásul kedvező összegért szerezhető be: egy vaskos, számos extrát tartalmazó Kényelem plusz csomag foglalja magában, amelyért a Titanium szinten csupán 100.000 Ft-ot kell fizetni (alacsonyabb felszereltséghez drágább, de maximum 200.000 Ft). Nyilván sokan mormogják, hogy bizony meg kellene tanulni parkolni, azonban ez a 100.000 forint nagyjából két-három felnimeghúzásos félreparkolással, esetleg lökhárítóaprító manőverezéssel is kifolyhat a zsebünkből.

Az 'önparkoló' mellett nem feledkezhetünk meg a táblákat ügyesen felismerő, és azokat az órák közé kijelző rendszerről sem, aminek persze nincs túl sok haszna, mint ahogy a vezető éberségét ellenőrző rendszernek sem, bár utóbbit egyszer sem sikerült élesítenem. Ugyanakkor az összes (feláras) opció azt mutatja, hogy a Fordosok mennyire komolyan vették a Focus esetében az aktív biztonságot - ilyen technikai arzenált még a prémium kompaktok között is hiába keresünk.

A 182 lóerős (240 Nm) 1,6 literes benzines turbómotor alacsony fordulaton sem jön zavarba, kivételesen nyomatékosan viselkedik, de erejét igazán pörgetve mutatja csak meg, amikor már szépen, egyenletesen felépült a teljesítmény. A fogyasztás terén szintén kiemelkedik az Szűkösebb a vetélytársaknál - galériaátlagból: a tisztességesen teljesítő start-stop elektronikával is rendelkező turbómotor bizony nem egy iszákos fajta, normakörünkön csupán 6,2 literrel elégedett meg, de finoman közlekedve még városi etapok alkalmával sem igazán szárnyalja túl a 7 litert étvágya.

A váltóval kapcsolgatni szintén kellemes és a kormányzás is precízre sikerült. A futóművet nem érheti kritika, gyors és stabil, minimális alulkormányozottsággal, de még nagyobb gázelvételre sem szeretné táncba vinni a fenekét, a Focus kiegyensúlyozottan viselkedik.

S hogy mindezt mennyiért vesztegeti a Ford? A bőséges Titanium felszereltséggel az 1,6-os turbómotor erősebbik verziója listaáron 6.655.000 Ft-ot kóstál kombi karosszéria esetén. Ehhez jön a parkolósegédet is tartalmazó csomag 100.000-ért, illetve a többi elektromos asszisztenst magába foglaló pakk igazán barátinak nevezhető 330 ezerért, na meg metálfény, xenon, plusz 600.000 az elhagyható Individual csomagért. Így összesen 8.330.000 forint jön ki a végösszeg, ami rengeteg pénz egy Focusért, de ne feledjük, hogy egy hiánytalanul felszerelt darabról beszélünk, amely ilyen formában a konkurens márkáknál sem kerülne kevesebbe.

Természetesen józan extrázással jóval kisebb is lehet az ár, hiszen a borsos Individual csomag figyelmen kívül hagyásával rögtön nagyobb összeget csippenthetünk le belőle, ráadásul a feláras szín is elhagyható, így pedig már 7,5 millió alatt hozhatunk el majdnem csúcsfelszereltségű Focus kombit, míg a normaszinért 6,44 milliót kell leszurkolni. Az importőr különben jelezte, hogy most minden új Focushoz bruttó 425 ezer forintos kedvezmény jár, sőt, a metálfényezést nélkülöző alapmodellekből 641 ezret engednek el (metállal 350). Emellett Ford Crédit finanszírozás esetén további 375 ezer forint levonható a kedvezményes listaárakból. 

Okos döntés a korábbi tesztünkön a 182 lóerős kivitellel megegyező gyorsulási adatokat produkáló 150 lovas verzió választása, amivel további 300.000 forinttal csökkentjük a végösszeget. Konkurensek terén nincs szűkölködés: a VW Golf Variant a 160 lovas 1.4 TSI-vel és a normafelszereltséghez szükséges extrákkal már majdnem eléri a 6,7 milliós határt. Nagyobb belterével rálicitál a Focusra, amely egyedülálló opciós listája mellett kiváló futóművével, némileg alacsonyabb árával és a látványosabb formáival vág vissza.

Hatékony az 1.6 turbó - galériaSurranópályán érkezik franciahonból a Mégane Grandtour GT 2.0 TCe 180 lóerővel és 6,475 millió forintos árral. Sport(os) modellről lévén szó, itt persze már áldozni kell a kényelem oltárán, de ár/érték arányával még mindig roppant korrekt ajánlatnak számít. De ami még nála is olcsóbb megoldás, az az Opel garázsából kigördülő 1,6-os turbós 180 lóerős Astra SportsTourer. A rüsselsheimiek kombija 5,75 millióért kelleti magát normaszinten, ám a kisebb vételárért cserébe a kevésbé hatékony, torkosabb turbómotorral kell szembenéznünk.

Néhány szóban

A Focus ismét hozta azt a szintet, amit tőle elvártunk, illetve megszoktunk. Ezúttal a tágasabb csomagtérrel hívogató kombi képességeit ismerhettük meg, illetve a számos elektromos segéddel körbebástyázva tölthettük el a teszthetet. Ezek jó része praktikus és jól használható, kiváltképp a verhetetlen felárral bíró automata parkolórendszer, amelyet szinte minden nap segítségül hívhatunk. Az 1,6-os 182 lóerős turbómotor továbbra is hatékony és jól fogyaszt, azonban méréseink szerint képességei nagyjából azonosak a 150 lóerősével, így az alacsonyabb vételár miatt inkább azt érdemes kiszemelni. A Ford ára nem a legalacsonyabb, azonban a mögötte felsorakozó előnyök indokolják a vastagabban fogó ceruzát.

Előnyök: Hatékony és rugalmas hajtáslánc; Ügyes futómű; Jó áron mért extrák; Jó minőség és összeszerelés, Okos automata parkoló illetve kivételes (feláras) aktív biztonsági arzenál

Hátrányok: Szűkös helykínálat főleg hátul; Borsos ár; Picike központi kijelző

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek