Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

Vezethetőség

Sportos ambíciókkal - galériaA hajtáslánc, a futómű és a könnyed vezethetőség kombinációja adja mindazt, amivel a 6-os a konkurensek elé lép. A 2,5 literes erőforrás ereje teljében van: elég egy padlógáz, és a gyorsan reagáló automata azonnal előhívja a tartalékokat, amelyek alaposan megdolgoztatják a 225-ös első abroncsokat. Mély, öblös aláfestés kíséretében meglódul a könnyű (mérve, teli tankkal 1490 kg) karosszéria, és olyan lelkes hangulatban száguld a 6-os, amelyet még mindig csak a nagyobb szívómotorok nyújthatnak.

Az általunk rögzített 7,6 másodperces 0-100-as sprint két tizedet ver a gyári adatra, de egy tapadósabb nyári gumival a 7,4-et is könnyen hozná a japán. A dinamikát pedig a kanyarban sem kell semmivé forgácsolni: a precíz kormányművel meglepően nagy tempóban tehetjük ívre a szedánt, és mérsékelt oldaldőléssel játszadozhatunk. Eközben olyan könnyedséget tapasztalhatunk, amelyet már azt hittük, hogy a kategóriában soha nem látunk viszont.

Példás futómű: ha kell gyors, ha kell kényelmes, és mindig csendes

Ha ismét lenyugodunk, újabb kiváló tulajdonságokat figyelhetünk meg. Bár a csúcsverzióban széria 19 colos kerekek kissé rázóssá teszi utunkat, a futómű kivételesen jól dolgozik. Nem csak ügyesen simítja el a különféle úthibákat, de a szigetelése is nagyszerű. A pozitív jelzők halmozása már-már fájó magasságokat ölt, de a Mazda6 rászolgál e bűntettre is. A hajtáslánc Lassan apad a tank - galériaműködése, hatékonysága, a vezethetőség, a kényelem és az anyagok jóval drágább prémium versenyzőt juttatnak eszünkbe.

Ha már a hatékonyság szóba került, nem mehetünk el a Skyactiv technológia egyik legfontosabb hozadéka mellett sem. Bár a 2,5 literes motor nélkülözi a paletta többi erőforrásának speciális kezelését és 14-es kompresszióját, a súlycsökkentés, a hatékony automata és az átdolgozás így is megtette hatását. Normakörünkön a gyári 6,3-as adat helyett 6,8 litert rögzítettünk, amely kimondottan jó értéknek számít a menetteljesítmények és a méretek tekintetében, ráadásul ez néhány decivel tovább csillapodik majd, hiszen tesztautónk még igencsak bejáratós volt.

Az új erőforrás jobb dinamika mellett is takarékosabb

A hasonló teljesítményű benzines kategóriatársaknál átlagosan egy literrel jobb érték egyébként megegyezik az előző generációnál regisztrált fogyasztással - csak számoljuk hozzá az egyértelműen jobb menetteljesítményeket, a nagyobb méretet és az automataváltót.

Költségek

A Mazda6 költségek terén érdekes helyzetben van. A 2,5 literes erőforrást ugyanis csak automatával és teljes felszereltséggel párosíthatjuk, ám az ügyes csomagot már 9,5 millióért megkapjuk. Mondhatnánk, hogy jó lenne némi rugalmasság a csomagok terén, hiszen nem mindenki kíván memóriás, bőrkárpitozású ülést, kulcsnélküli rendszert, adaptív tempomatot és pláne nem a 19-es kerekeket, így biztos lenne, aki szívesen spórolna inkább 650 ezer forintot a busás csomagról lemondva. Ám ilyen lehetőség csak akkor kínálkozik, ha lemondunk a virgonc, nagyobb motorról és a Skyactiv kétliteres mellett döntünk. Elgondolkodtató, ugyanis ezzel további 480 ezerforintos marad a zsebünkben és még mindig kellemes menetteljesítmények mellett méréseink szerint 8 deciliterrel szerényebb, dízelekhez hasonlítható fogyasztással autózhatunk.

Némileg kötve van a kezünk, de minden verzió aranyat ígér

De nem kívánunk lefelé nyitni és a kötött kombinációban lévő csomagok, váltók és teljesítményszintek világában kompromisszumokat hozni. Most lehetünk ínyencek, ugyanis ez még soha nem volt ennyire elérhető. A nagyobb kijelzőjű és felbontású navigációtól és az utasülés jobb állíthatóságától eltekintve ugyanis ezért az összegért tényleg minden extra megtalálható a fedélzeten, és hogy ez a csomag mennyire megéri, azt a konkurensek bizonyítják.

Ötletekkel tudunk szolgálni a frissítéshezLegyen szó Volkswagen Passatról vagy tesztjeinkben hasonló teljesítménnyel megfordult Opel Insigniáról és Ford Mondeóról, a Mazda ezen a szinten mindenkit megmosolyoghat. A kétliteres turbós németek ugyanis kivétel nélkül egy literrel többet kortyolnak kimért tempóban, de nagyvonalúbb pedálkezeléssel még jobban megugrana a differencia. Menetdinamikai előnyük sincs, de kövér árcédulájuk, az van. Tesztalanyunk szintjére felszerelve rendre 12.3, majd 11.4, valamint 12 millió forint adódott a németek esetében, akik egyetlen mentsvárként ezúttal a rugalmasabb felszerelhetőséget emlegethetik.

A 18-28 százalékos árelőny márpedig óriási érv, amely mellett átlagos használatnál is félmilliós üzemanyagszámlát spórolunk, ráadásul szívómotorja révén a használtpiac is jobban fogja becsülni a Mazda6-ot. Ha pedig így nézzük, akkor az opciók terén mutatott rugalmatlanságra is legyinthetünk: gyakorlatilag a teljes listát ajándéknak tekinthetjük, miközben a helykínálati kérdés egy részét a már jelenleg is elérhető kombi változat oldja meg. Így nézve már csak egyetlen dolgon kell gondolkodóba esni: megéri-e kiadni 650 ezer forintot a körülbelül két literrel kevesebbet fogyasztó 175 lóerős dízelért? Hamarosan ennek is utánajárunk.

Néhány szóban

A Mazda6 óriásit lépett előre a generációváltással. A csúcsverzió mindent egybevetve a kategória élére ugrik, miközben hajtáslánc terén új utat mutat és mindenkit leköröz. Az ehhez társuló sportos érzelmesség bátran csavarhatja el a fejeket, miközben egyedül az apróbb beltérrel kell megbarátkozni. Tesztalanyunk figyelemreméltó mindenes csomagot kínál, így aki ebben a kategóriában gondolkodik, semmiképp se tévessze szem elöl.

Ezen a szinten nagyot dob a Mazda6, ám hogy mire képes a hazánkban népszerűbb, elérhetőbb dízel verzió szerényebb felszereltséggel, azt a jövő héten egy Volkswagen Passattal való összehasonlításban vizsgáljuk.

Előnyök: Óriási minőségi fejlődés; Hatékony és lelkes hajtáslánc; Élvezetes vezethetőség; Jól dolgozó futómű; Elérhető, fejlett biztonsági rendszerek

Hátrányok: Apró beltéri kompromisszumok; 19-es kerekeken zavaróan feszes rugózás; Korlátozásokat jelentő felszereltség-politika

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek