Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Egy generációt vissza - LS 600h vs. LS 430

9 év és egy teljes generáció a különbség

Méretben kicsi, formában nagy a különbségHogy van eközben a tartós tesztünk keretében immár 220.000 km-t letudó LS 430-asunk? Köszöni szépen, jól, nem féltékenykedik. Varázsa az időközben eltelt 9 év alatt sem csökkent, megbízhatósága és kiváló összeszereléséből fakadó tartóssága miatt továbbra is újszerűnek tekinthető az állapota.

Igaz, a friss formákkal operáló, éppen egy generációval újabb (a 430-as is frissített kiadás) LS mellett formailag szerénynek, sőt, fantáziátlannak tűnhet, szerény megbújása nem annyira hátrány, miközben különleges státuszát megőrizte.

Tény, hogy az újabb változat gyorsabb, hatékonyabb, s szolgáltatásaiban modernebb, de erre részben a Rolls-Royce eladóinak örökbecsű mondásával kontrázhatunk: teljesítménye mindkét modellnek elegendő. Persze nagyobb differencia van a két modell között mint sem néhány tized vagy 1-2 liter: az újdonság változó áttételű kormányműve precízebb, magabiztosabb, s a manőverezéshez is jóval kevesebbet kell forgatni. Igaz, az előző generáció már-már kisautókat megszégyenítő fordulókörével mutat fityiszt erre.

A hibrid hajtáslánc mellett sem marad szégyenben a szívó V8-assal szerelt korábbi kiadás. Gyorsításnál ugyanis a 430-as suttogása halkabb, mint a valamivel sportosabbra vett 600h hajtáslánc mély mormolása, ráadásul nagyobb tempónál is csak annyival rögzítettünk csendesebb futást az új generáció javára, amennyivel korosabb volt tesztautónk a mérés idején.

Közép- és nehézsúlyban - galériaA futóművek terén sincs óriási differencia. Mindkét modell légrugózása alapból hasonló feszességi beállítással dolgozik: az elképzelhető legpuhább, tejben-vajban fürösztő finomságnál egyetlen fokkal keményebbek. Ám az újdonság kétarcú, hiszen sportos hangulatra váltva jobban bekeményedik, izgalmasabban, precízebben és mindenképpen gyorsabban vezethetővé válik, így le is tagadhatná elképesztő, közel 500 (!) kilogrammal nagyobb tömegét.

Ennyit jelentene a technika fejlődése? Ennél sokkal többet: a belső tér szolgáltatásai, kezdve a navigációtól, a lenyűgöző 3D hangzást megvalósító audiorendszeren át a kapcsolódási lehetőségekig minden kiteljesedett, hogy a formákról ne is beszéljünk. Azonban a differencia közel sem akkora, mint amit egy középkategóriás modell 10 éves pályafutását elnézve tapasztalhatunk. Ez nem véletlen, hiszen a csúcsteljesítményt a legnehezebb felülmúlni.

Fej-fej mellett? Azért nem, de a lécet nem könnyű magasabbra tenni

Az árakat illetően ezúttal nem megyünk bele részletes összehasonlításba. A friss LS-nek ugyanis még egy mérkőzése hátra van: a hibrid technikának egy szintén négykerékhajtású BMW 750d, valamint egy benzines, kompresszoros Jaguar XJ ellen kell bizonyítania. Az, hogy mire vezet az összehasonlítás, és hogy hol kötjük a legnagyobb kompromisszumot a jövő héten kiderül...

Addig is a hibrid konkurenseket számba véve annyit elmondhatunk, hogy a BMW mérsékeltebb teljesítményt és közel hasonló menettulajdonságokat biztosító ActiveHybrid 7-ese tesztautónk szintjére felszerelve közel 3,5 millió forinttal drágább. Ez pedig a csúcsra szerelt F SPORT kivitel 34,35 milliós céduláját elnézve éppen 10 százalékos többlet, amit a bajor papíron 1,5 literrel szerényebb étvágyával próbálhatunk meg apasztani, de a japán értékállóságával és olcsóbb szervizével egészen biztosan ellenpontoz. Ráadásul a 7-es esetében meg kell barátkoznunk a hátsókerékhajtással, ami még mindig jobb, mint az A8 Hybrid elsőkerékhajtású rendszere, amelyet menetpróbánk során nem találtunk igazán meggyőzőnek. Elektromosságban egyedül a Porsche Panamera legújabb, immár konnektorról is tölthető változata halad a Toyota/Lexus előtt, de az elektromosan egy feltöltéssel 36 kilométert megtenni képes német egy még exkluzívabb klubhoz tartozik - hasonló felszereltség mellett jobb, ha 45 millió forint van a tarsolyunkban. Ár/érték arányában a luxus hibridezés világába tehát a Lexus nyújtja a legcsábítóbb belépőt. Az, hogy ez már alsó hangon is 30 millió forintba kerül, más lapra tartozik, végtére is korosodó műszaki tartalom, sportosítás ide vagy oda, továbbra is a világ egyik legkényelmesebb luxusautóját kapjuk a pénzünkért.

Tesztautónk megvásárolható a Lexus Buda szalonjában, ahol készségesen várják az érdeklődőket.

Néhány szóban

A Lexus LS-nek sikerült megőriznie alapvető kompetenciáit, miközben funkciói karakteresebb kiállással és – szükség esetén – sportos felhanggal bővültek. A turbókorszak legújabb gyümölcsei hatékonyság terén már átlépik a korosodó hibrid szintjét, de a károsanyag-kibocsátás nélküli suhanás még mindig imponáló tulajdonság, amelyért vezeklésül a viszonylag kisméretű, de legalább jól használható csomagtartóval kell megbarátkoznunk. A szinte fogás nélküli LS 600h továbbra is a luxus, az otthonosság és a kihasználhatóság tökéletes elegyét tárja elénk. Egyedül a csomagos felszereltségi politika miatti kisebb mértékű személyre szabhatóságot lehet negatívumként említeni, ám ezért a típus jó ár/érték aránya kárpótol.

Előnyök: Tágas belső tér kivételes kényelemmel; Kiemelkedően jó hangzású audiorendszer; Praktikus részletek; Csendes futás; Precíz vezethetőség enyhén sportos ízzel; Kellemesen csillapító futómű; Szépen szóló motor, nagy sebességnél kiemelkedő rugalmasság; Viszonylag barátságos fogyasztás; Jó ár/érték arány

Hátrányok: Viszonylag kisméretű csomagtartó; A magas önsúly korlátozza a sportosságot; Nehezen adagolható fék; Mérsékelt felszereltségi variálhatóság

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek