Lezajlott az Extreme-E első versenyhétvégéje, ami ugyan nem volt tökéletes, de érdemes adni egy esélyt az elektromos terepralisoknak, valamint az újszerű koncepcióval rendezett sorozatnak.
Az akkumulátor-kapacitás korlátozott jellege miatt napjainkban egyre gyakoribb, hogy a belsőégésű motorokkal bevált autóverseny-formátumokat felborítva újszerű versenykategóriák jönnek létre, általában mérsékelt sikerrel. A szükségszerűség miatt mégis ezen az úton indult el az Extreme-E is, de a szervezők sokat tanultak a hibákból és elsőre is egészen élvezetes szakágat hoztak létre.
A sorozat lényege, hogy a Föld valamilyen, emberi tényező által sújtott területein rendeznek fenntartható technológiák révén épített autókkal tereprali-versenyeket úgy, hogy a csapatoknak női és férfi pilótát is kell indítaniuk. Több kortárs problémára is igyekeznek választ adni olykor kissé csavaros logikával, de elsőre úgy tűnik, működőképesen.
Bár olykor nehezen követhető, de az Extreme-E-ben pörgős a formátum, a futamok rövidek, a terepralis jelleg miatt látványosak, a versenyzők és csapattulajdonosok között nagy nevek szerepelnek és a pilótacsere révén remekül kiküszöbölik a sportágban gyakran jelen lévő férfidominancia problémáját.
Akadtak melléfogások is, a felvert porfelhő miatt a döntőben nem alakult ki igazi, test-test elleni küzdelem és a nézők is kevesebbet láttak, de más környezetben ez kevésbé lesz probléma, és a május végén esedékes dakari forduló előtt még van idő átgondolni az első alkalom tanulságait.
Rosberg és Hamilton ismét egymás ellen
Jót tett az első fordulónak, hogy rögtön Nico Rosberg és Lewis Hamilton csapatai feszültek egymásnak, a Mercedes F1-es pilótapárosának istállói már az első edzésektől a végső győzelemre hajthattak. A legsikeresebb Johan Kristoffersson és Molly Taylor volt a Rosberg X Racing színeiben, de az időmérőn Sébastien Loeb és Christina Gutiérrez párosa is bejelentkezett a győzelmekre az X44 autójával, bár a szoros versenyzésre nézve baljós előjel, hogy a győztes páros egy 60 másodperces büntetéstől függetlenül is nyert.
Akcióban nem volt hiány: A Shoot Out során Kyle LeDuc és Claudia Hürtgen balesetbe keveredett a porfelhő miatt, majd a Crazy Race és az elődöntő során is akadtak helycserék, illetve taktikáztak is a versenyzők a rajtpozícióik révén. Szerepet játszott a közönségszavazás is, a GridPlay határozta meg, hogy a döntőben az Andretti United választhatta meg, hogy honnan kívánnak rajtolni.
Az amerikai istállónál versenyző Timmy Hansen a Crazy Race-hez hasonlóan remekül indult, Kristoffersson visszaverte Loeb támadását, de Rosberg versenyzője az 1-es kanyarban honfitársa elé vágott, és innentől nem volt kérdés a győzelem sorsa. Hansennek sem kellett aggódnia, mert a 3. helyezett Loebnek gondja akadt a szervokormánnyal, de az autójuk így is beért a 3. helyen.
Rosberg így nyilatkozott: „Ez őrület. Nagyon hálás vagyok az egész csapatnak az erőfeszítésért, amit a hétvégén tettek. Szenzációs mérnöki gárdánk és szerelőink vannak, tökéletesen felkészültek a rengeteg ismeretlent rejtő hétvégére, Molly és Johan is fenségesen vezetett. Egyiküknek sem volt egy apró megingása sem, hihetetlen tempót diktáltak, nagyon büszkén figyeltem őket. Mindenképpen megérdemelték a győzelmet, hiszen ledolgoztak egy 60 másodperces büntetést, amit műszaki hiba okozott.”

A végeredmény:
1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 2 kör
2. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) +23.73 mp
3. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) +1:38.09 mp
A pontverseny állása:
1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 35 pont
2. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) 30 pont
3. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) 28 pont
4. ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz / Laia Sanz) 26 pont
5. Hispano Suiza XITE Energy Team (Oliver Bennett / Christine Giampaoli Zonca) 20 pont
6. JBXE (Jenson Button / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) 17 pont
7. ABT Cupra XE (Mattias Ekström / Claudia Hürtgen) 13 pont
8. Segi TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price) 12 pont
9. Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Jamie Chadwick) 8 pont
Az első, Desert X Prix verseny hivatalos (angol nyelvű) videós összefoglalója alább tekinthető meg:
Az idénynyitó Desert X Prix után a mezőny visszacsomagolt az úszó paddock, a St. Helena hajó fedélzetére, ami Szenegál felé vette az irányt: az Ocean X Prix-t 2021. május 29-30-án rendezik.





