Először is elnézést kérünk a bulvárosan kattintásvadász címválasztásért a Kedves Olvasóinktól, de aki látta a hétvégén rendezett nürburgringi 24 órás versenyt, különösen annak az első óráját, annak minden bizonnyal ugyanez a véleménye alakult ki, mint nekünk. Már-már közhely, hogy egy 24 órás versenyen bármi előfordulhat, az is ismert, hogy a több mint 25 kilométeres, az Eiffel-hegységben található pályán az időjárás is megtréfálhatja a mezőnyt, de amit június első hétvégéjén tapasztalhattak a helyszínen lévők, talán még a legtapasztaltabb versenyzőket is meglepte.

A mezőny borús időben rajtolt el, sok csapat hezitált az esőgumi vagy a slick garnitúra között, végül szinte mindenki ez utóbbi mellett tette le a voksát. Ha babonás tengerészek lennénk, akkor már az is baljós előjel lett volna, amikor alig tíz perc után a 98-as rajtszámú 911 GT3 R fáklyaként borult lángba a pálya szélén, a pilóta még időben ki tudott ugrani. Az eső szépen fokozatosan kezdett rá, a kerékcserét pedig mindenki húzta, a még nagyon együtt lévő mezőnyből senki nem akart kiugrani, ezzel több tucat helyet veszítve. Pedig jól tette volna, aki meglépi ezt, ugyanis a pálya egyik részén egyszer csak özönvízszerű eső kezdett hullani, amely a földrajzi viszonyok miatt alapos vízátfolyásokat okozott. Innen a balesetek láncolata okozott bábeli zűrzavart. A slick gumikon érkező autók lényegében nulla tapadással estek le az útról. A káoszt fokozta, hogy a gyorsabb GT3 autók ekkortájt érték utol a jóval lassabb és később rajtoló TCR autókat, így egy-egy kicsúszó-, majd a pályára visszaevickélő autó újabb baleseteket okozott. A versenyirányítás vezetőinek kötélidegeinek köszönhetően nem lengették be a piros zászlót, hanem csupán a legszükségesebb helyeken mutatták be a „Code 60”, azaz a 60 km/h-s sebességkorlátot jelentő táblákat.

Erre itt mindig kell számítani: esőben nem volt hiány

Mindezek ellenére a verseny élmenői a Mercedes-AMG Team HRT Bilstein Mercedese, a Manthey-Racing Porsche 991 GT3 R-je és a tavalyi győztes Rowe Racing BMW M6 GT3 gépe a verseny folyamán végig elöl voltak, és szépen zárkózott rájuk a Rafaelle Marciello vezette  GetSpeed AMG is. Fokozatosan jött fel összetettben a Falken Porsche csapata, valamint a BMW Junior, a Walkenhorst és az  Audi Sport Team Land Audija is Kelvin van der Lindével.

Slick gumin esőben? Nem jó ötlet

Az esővel még megbirkóztak a pályamunkások, minden összetört autót időben és biztonságban el tudtak tüntetni, de ahogy hűlt a levegő az este közeledtével, úgy ereszkedett sűrű köd a Nürburgring-Nordschleifére. Az esőt jó gumikkal és bátorsággal még csak-csak lehet kompenzálni, de a helyenként 100 méter alá csökkenő látótávolság mellett valóban életveszélyessé váltak a körülmények, így 21:30-kor beintették végre a piros zászlót, nem kockáztattak tovább. A decemberre emlékeztető júniusi ködtakaró egészen másnap délig kitartott, ekkor rajtolhatott újra egy „rövid” négyórás sprintfutamra a mezőny.

Ekkora ködben nem lehetett versenyezni - így a megmérettetés bő fele elmaradt

Ahogy a múlt heti felvezetőben is írtuk, hiába van előkelő helyen bárki a Zöld Pokolban, ez pillanatok alatt megváltozhat. Megtapasztalhatta ezt Maro Engel is, aki hiába futotta meg a szériaautók körrekordját tavaly a Mercedes AMG Black Series-szel, hiába van a kisujjában minden kanyar, ahogy tavaly is, úgy sajnos idén is hibázott és a győzelmi esélyeik egy gumifalban ragadtak. Szintén kiesett a tavalyi győztes autó is a WTCR-ből is ismert Nick Catsburg, John Edwards, Philipp Eng, Nick Yelloly összetételű csapat is.

A huszonnégy óra helyett, alig tíz órássá rövidült esőfutamon végül a végig magabiztosan és hibátlanul vezető Manthey Racing csapata győzedelmeskedett Kevin Estrével, Michael Christensennel és Matteo Cairolival. Őket a ROWE Racing második BMW-je követte, a harmadik helyre pedig a taktikusan és óvatosan felfelé lépegető GetSpeed AMG futott be, így a dobogó mindhárom fokán német autó állhatott.

Porsche végzett az élen

Magyar vonatkozásban is felemásan telt a hétvége, ugyanis a 24 órás verseny betétfutamaként indultak a WTCR-ben honfitársaink. Michelisz Norbiék most debütáltak az új Hyundai Elantrával, nagy várakozás előzte meg az autó szereplését. Az első versenyen magyar pilótánk az 5. helyet szerezte meg, míg Tassi Attila a 9., Boldizs Bence pedig a 19. helyen végzett. A Zengő Motorsportnak csapatszinten sem ez volt a legjobb versenye, az összes autójuk a mezőny utolsó harmadában végzett.

Felemás idénykezdet Norbiék számára - ennél csak jobbat kívánunk

A második versenyen Michelisz Norbit sajnos kilökték, ellenben Tassi Attila roppant ügyes versenyzéssel majdnem dobogós lett, a 4. helyen intette le végül a kockás zászló. A második versenyt a Hyundai-jal versenyző Jan-Karl Vernay nyerte, mögötte Luca Engstlerrel, akik aztán ezzel a lendülettel egy autón osztozva elindultak a 24 órás versenyen is a TCR kategóriában is, ahol az esőkáoszban célba érkező 99 autó közül a szenzációs 33. helyet érték el az összetettben, saját kategóriájukban a második helyet csípve meg. Az első WTCR futamon diadalmaskodó Tiago Monterio szintén indult a másik Hondás Nestor Girolamival a 24 órás versenyen is, ahonnan a TCR kategória 3. helyével és az összetett 43. hellyel térhettek haza.

A nem mindennapi körülményekről ajánljuk az alábbi összefoglalót Kedves Olvasóink figyelmébe!