Április utolsó hétvégéjén került megrendezésre a 2024-es Laptiming kupa a tavaly átadott Balaton Park Circuit versenypályán, amiről sajnos megkésve bár, de azért beszámolunk Olvasóinknak. Az eseményen több versenysorozat képviseltette magát és majdnem mindegyikben volt magyar érdekeltség, akinek szurkolni tudott a kilátogató közönség.
A magyar pályaversenyzés dojenje, Bódis Kálmán is derekasat küzdött
A közép-európai zónabajnokság és az ESET V4 kupa mellett a Clio és Twingo kupák, illetve a TCR Eastern Europe túraautó széria volt jelen nagy mezőnnyel. Érdekesség volt még a horvát túraautó bajnokság is, amelyről nekem a Piszkos tizenkettő című film autós remake-je ugrott be, ugyanis olyan színes és már-már utcai autó felhozatalt kínált a horvát bajnokság a nézőknek, amelyhez hasonlóval legfeljebb a hazai minisprint vagy szlalom futamokon találkozunk. Akadt például egy olyan Opel Corsa D típus, amiről szinte a pályára gurulás előtt pattintották le a rendszámot... Persze amilyen „érdekes” volt FIA licences pályán ilyen versenygépeket látni, annyival profibb volt a többi széria versenye.
Igazi mókagépek a kis Twingo versenyautók
A TCR Eastern Europe első futama pontosan úgy kezdődött, ahogyan azt a pole-ról öt századmásodperccel lemaradó Bucsi Attila megjósolta: az élről induló Adam Kout beragadt, a harmadik helyről rajtoló Mat’o Homola pedig óriási rajtot fogott. Bucsi Attila is remekül indult, majd ellentmondást nem tűrően a poros ívre terelte Homolát, és elsőként fordult a célegyenes végén. A helyszínen lévő ezer néző a kaotikus futamot abban a tudatban izgulta végig, hogy a M1RA 16 éves versenyzője a futamgyőzelem felé autózik a mezőny élén.
A rutinos WEC-menő Miro Konopka ezúttal nem a megszokott LMP2-t hozta
A 25 perces verseny alatt kétszer lépett pályára safety car, egyszer pedig piros zászlóval kellett megszakítani a futamot. Ugyan a kockás zászló a magyar pilótát intette le elsőként, de az eredményhirdetés előtti percekben derült ki, hogy Bucsi kiugrott a rajtnál, ezért 10 másodperces időbüntetést kapott, így csak a hetedik helyen zárt. „Elnyomja ez a döntés azt a tudatot, hogy milyen jól teljesítettünk apályán, de holnap a negyedik helyről indulok, míg a riválisok hátrábbról rajtolnak. "Remélem, ebből sikerül kihozni a maximumot” - mondta a büntetés miatt hátrébb sorolt Bucsi.Az ördög a részletekben rejlik...– galéria
Az F4 közép-európai zónájában is szoros versenyeket láthattunk. Az első futamon a tavalyi bajnok Ethan Ischer rajt-cél győzelmet szerzett. Mivel ő már csak vendégpilótaként tért vissza a Balaton Park Circuitre, így a bajnokság szempontjából a hétvége egyik nagy esélyese a korábbi F1-es pilóta Alexander Wurz legkisebb fia Oscar Wurz volt. Bucsi Attilát nehéz volt a mezőnnyel együtt fotózni, annyival gyorsabb volt
Bucsi Attila fantasztikus versenyzését követően a Swift Cup Europe is magyar sikert hozott. A bajnokságot sikerrel kezdő Csermely Móric ezúttal nyolcadikként indult, de ez nem akadályozta meg őt abban, hogy ismét az élen zárjon. A napot az Endurance pilóták egyórás versenye zárta, amit a kötelező boxkiállás tett még izgalmasabbá. Végül a Mercedes AMG GT-vel versenyző Kaczmarski/Lisowski páros győzelmét láthatta a Balatonfőkajárra kilátogató több, mint ezer néző.Denisz Waszek volt a vasárnapi győztes
A vasárnap az FIA CEZ GT időmérővel kezdődött. A több géposztályt felvonultató sorozatban a legjobb időt Adam Konopka autózta a Lamborghini Huracan GT3-al, míg legjobb magyarként Tim Gábor a tizedik rajtkockát szerezte meg, aki az idei évben szintet lépve egy Lotus Exige V6-al indul a közép európai szériában, és mint láthattuk nem is kezdett rosszul. Ezután következett az F4-esek második versenye, ami szintén érdekes pillanatokat tartogatott a versenypályára látogató csaknem ezer néző számára.
Fogjuk még látni... – Oscar Wurz nagyon érezte az F4-es gépet
Simo Zhang, a Jenzer Motorsport pilótája sokáig a harmadik helyen autózott, de a futam vége előtt a második szektorban egyenesen beleszállt a falba. „Volt egy kisebb hibám, ami miatt megsérült az első szárnyam, egy darabja pedig beszorult az autó alá, és a falban végeztem” - taglalta csalódottan a balesete körülményeit a kínai versenyző. Ez nem zavarta meg Ethan Ischert, aki fölényesen nyerte a második futamot. Kedves pillanat: Csermely és Tim Gábor ad egymásnak (vagy kér egymástól?) tanácsot
Bucsi Attila vasárnap már nem hibázott és nem is kegyelmezett senkinek. A szombaton utólag elvett győzelme miatt éhezett a sikerre. A M1RA 16 éves pilótája a negyedik helyről rajtolt, ám az előle induló lett versenyző a piros lámpák kialvása előtt bemozdult - ez láthatóan okozott egy kis káoszt. Bucsi ezt remekül használta ki, mert az első szektor végén máris az élre állt, majd a futam során magabiztos előnyt épített ki magának. „Nyilván nézői szemmel unalmas lehet egy ilyen futam, de belülről ezeket élvezzük a legjobban. Jó érzés úgy zárni a hétvégét, hogy minden körben én voltam az élen, még ha az első futamot végül is nem én nyertem” - summázta Bucsi Attila.
Komoly mezőny érkezett a Balatonhoz
Clio Kupával folytatódott a program, ahol óriási küzdelem folyt győzelemért, ám végül Bartolomiej Mireckit intette le elsőként a kockás zászló. A délelőtt utolsó eseményeként a Swift Cup Europe mezőnye állhatott fel a rajtrácsra. A balesetekkel és izgalmas csatákkal tarkított verseny Csermely Móric számára jött ki a legjobban, aki ismét az élre került, és ezzel mindhárom futamot megnyerte a hétvégén. Másodikként a lengyel Dybionka zárt, a dobogó alsó fokára pedig az önhibáján kívül pozíciókat vesztő Bernula István állhatott fel.
Küzdelem a győzelemért – galéria
A F4 közép-európai zónájának harmadik versenyén az volt a legnagyobb kérdés, hogy vajon Ethan Ischernek sikerül-e triplával zárnia a balatonfőkajári hétvégét. A fordított rajtrács miatt ezúttal csak a negyedik helyről indulhatott a 17 éves svájci, de a jó rajtjának köszönhetően a célegyenes végén másodikként fordulhatott. Kirill Kutskov ezúttal legyőzhetetlen volt, rajt-cél győzelme egy pillanatig sem forgott veszélyben. Pedig ezúttal is eseménydús F4-es versenyt láthatott a közönség, először egy baleset miatt a pályára jött a biztonsági autó, az utolsó körben pedig Michelle Jandova autója kigyulladt, de a pilóta nem sérült meg. Ethan Ischer sokáig a második helyen állt, de Oscar Wurznak sikerült megelőznie őt. A pontversenyt a szezonnyitó után Oscar Wurz vezeti.
Műremek Santa Agata' Bologneseből
A szombati program egyik legszórakoztatóbb eleme a Twingo Cup „All star” futama volt. Amint azt a futam nevéből már sejteni lehet, olyan, nagyobb szériákban induló rutinos versenyzők ültek a kis Twingók volánja mögé, akik már évek óta több száz lóerővel erősebb autók terelgetéséhez vannak hozzászokva, így a 999 köbcentis, hátsókerekes „kisautókat” nem kímélve próbálkoztak az előzésekkel.
Nem csak a versenyautók voltak érdekesek az új pályán
“Lamborghini GT autókkal versenyzem, nagyon szórakoztató visszaülni egy ilyen kisautóba. Ezek az autók lassabbak, sokkal izgalmasabb dolgokat be lehet vállalni velük, ami egy GT autóval nagyon veszélyes lenne” - mondta a sorozatról Tomas Micanek. Mi pedig már alig várjuk a folytatást, és ha minden jól megy, akkor 2025-ben visszatérünk!
Tim Gábor jó lóra tett a Lotussal...