A cím akár egy közismert Pet Shop Boys dal is lehetne, de mint később látni fogjuk ettől egyszerűbb oka van a választásnak. Régi olvasóink már bizonyára megszokhatták, hogy az autósport népszerű és közismert eseményei helyett szeretünk a kevésbé közismert, de autós szemszögből mindenképpen érdekes versenysorozatokról is beszámolni.
Az idei első (de remélhetőleg nem utolsó) alkalom április végére esett, amikor a Hungaroringen a Főnix Motorsport szervezésében ismét megrendezésre került a Laptiming kupa, amely az összefoglaló neve egy több nemzetközi versenysorozatot magába foglaló versenyhétvégének. Hagyományosan ezzel a versenyhétvégével indul évek óta a szezon hazánk legendás versenypályáján, nem volt ez másképpen most sem. A szervezők kitettek magukért, így közel 150 versenyautót láthatott a kilátogató közönség. A Közép-Európai Zónabajnokság (CEZ), az ESET V4 Cup, a TCR Eastern Europe, a Renault Clio Cup, a Twingo Cup és a Suzuki Swift Cup sorozatok mérkőztek meg egymással, de formulaautók is voltak szép számmal, mind az F4, mind az F3 vonalat képviselve.
Rengeteg izgalmas autóval találkoztunk - galéria
A Twingo Cup apró versenyautóit harmadik éve nézhetjük idehaza. A vicces, farmotoros apróságok igen látványos küzdelmeket hoznak minden évben. Fiatal, kamaszkorú versenyzőik nem ismerik a félelmet, lökhárító a lökhárítónak támasztva folyik a küzdelem minden pozícióért. Ez látszik az autókon is, a paddockban sétálva egyetlen autón sem sikerült ép karosszériaelemet találni. Igazán nem lehet a srácokat azzal vádolni, hogy nem veszik eléggé komolyan a harcot. Apropó paddock… a kilátogató nézők igazán az események közepében érezhették magukat, ugyanis a lelátók helyett a főépület tetejéről, illetve az 1-es és 2-es kanyarokból szinte testközelből nézhették az egyes futamokat.
A menetrend szoros volt, szombat reggel 8 órakor már időmérő futamok zajlottak, délutántól pedig jöttek a versenyek is egymás után. Sajnos a futamok eléggé rövidre sikerültek, a piros zászlót szinte minden futamon be kellett vetni.
Bőven voltak izgalmak - galéria
A TCR Eastern Europe mezőny versenye is szorosan alakult, de a legjobban várt esemény a nagytúra autók mezőnye volt idén is. A cseh Filip Salaquarda és az Audi R8 GT3 Evo legyőzhetetlen párost alkotott a hétvégén.
Ahogy minden évben eddig, idén is sokat „potyáztunk” a garázsokban, igyekeztünk minél közelebb férkőzni a sokszázezer eurós csodákhoz. Ez az igazi élmény a benzinvérű embernek, a dobhártyaszaggató motorhang és versenybenzin keveréke. Tavaly és tavalyelőtt is láttunk egzotikus, máshol talán sehol sem látható ritkaságot, elég csak a minimális darabszámban épített Pagani Zonda versenyváltozatát a Zonda R-t említeni. A mostani hétvégén is sikerült egy autós „trófeát” tenni a gyűjteménybe. Ez nem volt más, mint a címben is említett Sin.
A Sin egy bolgár-német koprodukcióban létrejött kézzel épített szénszál karosszériás versenyautó, amelyből eleve nem készült sok, de a GT4 szabályrendszernek megfelelő versenyváltozatából a Sin R1-ből még kevesebb. Nos egy ilyen, szépnek kevésbé, de annál inkább funkcionális példánnyal találtuk magunkat szembe. Csak annyit mondok: Chevy 6.2 szívó V8-as blokk és nyitott kipufogó. A többit az Önök képzeletére bízzuk. Na jó, azért ha rákeresünk, akkor a legnépszerűbb videó megosztón találunk néhány felvételt, például ide kattintva.
Ha tovább sétáltunk a boxutcában és elég figyelmesek voltunk összefuthattunk most is Bódis Kálmánnal és az Ő általa épített Porsche alapú Silver Stinggel, amely bár nem mai darab, de a rutinos Volentér Balázzsal a volánja mögött nagyon jó versenyt láthattunk.
A V12-es manapság már a versenypályákon is ritka - galéria
Az egyórás endurance futamon pályára gurult Sánta János is a Le Mans-t is megjárt Aston Martinjával. Minden méter élmény, amit egy ilyen autó produkál. A V12-es az oldalkipufogóval együtt elképesztő hangokat tud kiadni nagy fordulaton magából és ilyen hengerűrtartalom ma már GT futamokon sem megszokott.
Nem csak magyar, de szlovák legendával is találkozhattunk. Az ARC Bratislava csapat is itt volt a Ligier LMP3-as gépjükkel. Az ötliteres V8-as Nissan motorral szerelt gépről mindig lehetett tudni hol jár a pályán a kommentátor kolléga nélkül is. A csapattulajdonos Miroslav Konopka igen tapasztalt endurance versenyző, a tavalyi évben az endurance világbajnokság a WEC LMP2-es kategóriájában is indultak, többek közt Le Mans-ban is. GT3-as Lamborghini versenyautójuk pedig a GT Open sorozat szinte állandó vendége.
Miroslav Konopka csapata is ott volt - galéria
Nem mehetünk el szó nélkül a „házigazda” Walter Csaba teljesítménye mellett sem, aki főszervezőként még beugrott egy BMW M4 GT4 volánja mögé is, hogy versenyezzen egy jót.
Látványos futamokból és bőséges látnivalókból nem volt hiány. Aki most lemaradt, de a közeljövőben be szeretné pótolni az élményt, az jobb ha már most beírja a naptárba 2023. június 17-18. napját. Ekkor látogat hazánkba a GT Open és az Euroformula Open mezőnye, kísérőrendezvénynek pedig érkezik a TCR Europe. A fő versenyről elöljáróban csak annyit: a rajtrácson 31 GT autó lesz. Mi ott leszünk, hogy élőben halljuk. Jöjjenek el Önök is!