Páratlanul izgalmas verseny volt a Formula E monacói fordulója; a hercegségben az idei hétvégék közül most először csak egy futamot tartottak, de az emlékezetes küzdelmet hozott.
A néhány héttel ezelőtti Historic Grand Prix és a jövő hétvégén esedékes Monacói Nagydíj között a Formula E mezőnye is pályára lépett a hercegség utcáin, ráadásul néhány módosítástól eltekintve lényegében a nagydíjpálya nyomvonalát használhatta a mezőny. Ez szinte páratlan izgalmakat hozott, egyebek mellett a győzelem sorsa is csak az utolsó körben dőlt el.
Nem mindennapos izgalmakat hozott a Formula E múlt hétvégi monacói futama – eddig nagyon izgalmas a sorozat
A pole pozícióból a portugál Antonio Félix da Costa, a DS Techeetah versenyzője kezdett, de a 2. helyről indult Robin Frijns gyorsan átvette a vezetést. A portugál pilóta később látványos csatába bonyolódott csapattársa, Jean-Eric Vergne és Mitch Evans ellen, komoly ütközetek árán visszaszerezte a 2. helyét, majd a támadómódok felhasználása révén oda-vissza előzgették egymást Frijnsszel.
Később a jaguaros Evans is csatlakozott, feljött a 2. helyre da Costa mögé, majd egy látványos manőverrel megelőzte őt a Rivage-nál. Bő negyedórával a leintés előtt pályára küldték a biztonsági autót René Rast balesete miatt, az utolsó 6 perc maradt éles versenyzésre és úgy tűnt, Evans megszerezheti pályafutása harmadik győzelmét, de da Costa az utolsó körben megelőzte őt a sikánnál, majd az utolsó métereken Frijns is elé került a lemerülő akkumulátora miatt. A DS pilótája szerint pályafutásának legkockázatosabb előzését hajtotta végre, ami egy monacói győzelmet ért neki a világbajnoki rangra emelt Formula E-ben – ezúttal tehát megérte kockáztatni.
A monacói Formula E futamot egy kockázatos előzésnek (is) köszönhetően Robin Frijns nyerte és a DS pilótája ezzel át is vette a vezetést az egyéni pontversenyben
„Tudtam, hogy nagyon nehéz lesz a verseny az energiamenedzsment miatt, de tökéletes volt a stratégiánk – nyilatkozta a portugál versenyző – Nincs más versenysorozat, ahol ennyiszer változik az élen álló kiléte. Ez volt a legkockázatosabb előzés a Formula E-s pályafutásom során. Nem hittem, hogy sikerülni fog, de imádok versenyezni, imádom ezeket a srácokat. Nagyon kemény, de sportszerű verseny volt.”
Mindössze néhány méterrel a dobogós helyek mögött Jean-Eric Vergne lett a 4. helyezett, a leggyorsabb körért járó bónuszponttal vigasztalódhat. A Mercedesek nem fértek be a pontszerző helyekre, ennek köszönhetően Frijns átvette a vezetést az egyéni pontversenyben Nyck de Vries előtt, és a bajnokság felénél da Costa hátránya is csak 10 pont. A Mercedes továbbra és őrzi a vezető pozíciót a csapatversenyben. A monacói futam bő 5 perces, angol nyelvű videós összefoglalóját alább tudják megtekinteni: